Hej !
Finns det någon som har provat att köra en supersportmotor med orginalförgasare och i så fall vilken bestyckning kom ni fram till ?
Har en motor som ska vara trimmad av en hollänsk firma roleff el dyl. Portad ,förmodligen också andra kammar(inte kollat än), lättad på generatorsidan osv...
Finns det någon som monterat en 750 topp på en 600 motor -97 / -98 ?
Har läst att detta ska gå att göra, dock med en viss modifiering, vad denna mod innefattar vet jag ej, resultat ska bli en hyfsad effektökning.
Någon som vet något om detta ?
Ska skaffa en någorlunda hyfsad banhoj och har lite funderingar på kubik.
Är 600'an lättare att börja med för att komma ner i varvtider än 1000 ?
Har ingen erfarenhet från nyare 600'or, för mycket ketchup effekt ?
En 1000 borde ge bättre vrid och därmed kunna köras lugnare eller ?
Kör bara för...
:Bugar Tack nu känns det som man kan gå vidare !!!
Jag såg på ett annat ställe att man pratar om fulleffekt'a cdiboxar:SD=50hk, G=100hk och ED=125hk; gäller detta bara Sverige eller finns det fler varianter, det verkar vara lite pyssel med de här hojarna..
Står man ut med körställningen någon...
Har läst i MC nytt att förgasare/förgasarbrygga på USA-importerade hojar skiljer mot de europeiska, och det ska vara dyrt och svårt att åtgärda. Varför ska det åtgärdas, måste det åtgärdas ? Är det något mer ? Modellen jag tittar på är en -95'a CBR900RRSC28, går det att kolla via ,motor och...
jag har tappat ur kylarvätskan vid vattenpumpen och fått ut ca en liter, nu ska jag fylla på igen, finns det några luftnipplar någonstans eller ? Att lyfta på tanken och fylla på via kylarlocket funkar ej, frågan kan tyckas dum , men hur ska man fylla korrekt ?