Recent content by MartinB

  1. MartinB

    Elbil eller inte?

    Det är begreppet 20-80% jag vänder mig emot, inte preferenser på vad man anser vara rimlig batteristorlek eller laddeffekt.
  2. MartinB

    Elbil eller inte?

    Antar att det bara är jag men de här procenttiderna är helt värdelösa tycker jag, titta på Renault 5 med LFO-batteri på 41kWh och jämför med t.ex Polestar 3 med 111kWh. En graf med laddkurva samt möjligen angivelse hur länge man måste stå still från t.ex fem mil på gissometern tills man kan...
  3. MartinB

    2026 Grand Prix of Hungary

    Sen har man kategorin som ska göra sidoförflyttningar på väg mot kurva 1.
  4. MartinB

    WSBK 2026

    Det är det jag vill slippa jue.
  5. MartinB

    WSBK 2026

    Det finns ingen riktig app för AppleTV va? Jag hittar ingen i alla fall. Eller går det att vränga in wsbk i motogp-appen? Jag vill alltså slippa casta.
  6. MartinB

    Olja och klassificering

    Det är väl inte helt otänkbart att det är någon tillsats för något. För ca 10 år sedan var en kille från OKQ8 med på bandagar och fotade samt snackade olja och han berättade om någon dragracingbil de sponsrade och enligt honom hade de lyckats förlänga motorlivet avsevärt efter några försök med...
  7. MartinB

    Kedjespänning, ny hoj?

    Är kedjan för slapp kan jag tycka maskinen blir lite otäck när man går in i böj och smyger på gas . Det blir ett litet ryck som sätter griller i huvudet på mig, ffa på bana. Men för tajt är absolut sämre till en viss gräns, mycket som kan gå sönder.
  8. MartinB

    Kedjespänning, ny hoj?

    När man börjar behöva justera kedjan har den varit nära slut på alla mina hojar. Fram tills dess rör man den knappt.
  9. MartinB

    Dagens ”motorcyklar i media”

    Som språkpolis blöder det från ögonen.
  10. MartinB

    2026 Monster Energy GP of Catalunya

    Zarco kvar i lecahavet länge. Usch.
  11. MartinB

    SM i roadracing på Falkenberg Avbruten på grund av krasch

    Vet inte men det borde bli mer ”vanliga” ihopkrokningar i så fall tror jag, med bättre sikt. Eller?
  12. MartinB

    SM i roadracing på Falkenberg Avbruten på grund av krasch

    Alltså, ju mer jag grubblar desto mer tror jag att endurancestart inte vore så dumt. De tidtagningsprogramvaror jag använt har ”start at first passing” och jag tror dessa två bitar ihop kan vara grejen. Är hojen tjurig står man vid sidan av banan. Får man tjuvstopp har man förmodligen rull nog...
  13. MartinB

    SM i roadracing på Falkenberg Avbruten på grund av krasch

    ”Slitna gathojar” är min tes
  14. MartinB

    SM i roadracing på Falkenberg Avbruten på grund av krasch

    Nej, här var det väl ett missöde i starten med tragisk utgång?
  15. MartinB

    2026 Michelin® Grand Prix de France

    Hwrrrrrrooooooooooooooondah.......
Back
Top