Näpp jag tog med det till verkstan och borra upp det med en 1.5mm borr.
Kollade skillnaden på det borrade innan med några riktiga munstycken fast till mikuni förgasare, så de inte skulle bli för stort.
Den är fixad nu går hur bra som helst :banana :tuttar
Det var alldeles för litet huvudmunstycke :huvet
Tog herr borrmaskin och borra upp det :hihi och ändrade nålen.
Jäklar vilken skillnad det blev på hojen, varvar ca 10 000 - 11 000 nu utan problem :yoparty axxar bra nu med :yoparty...
Ypvs är till för och höja och sänka avgasporten så det blir bättre botten drag.
Du kan ju få mer effekt om den inte öppnar upp tillräkligt.
Med effekt systemet på så blir hojen slöare på lågvarvet så du kanske kan få hojen gå lite bättre om du mixtrar me ypvsen.
Ren gissning av mig är att det...
Vad för Svänghjuls avdragare ska jag ha till min yamaha rd125 -82??
Gängan på avdragaren??
Vart köper jag billigast på nätet?
Länka gärna till olika internet buticker.
Måste ha den nästa vecka :3freak Innan det är för kallt för och köra :4skrika :huvet
Man behöver ju icke byta kolv om man inte vill.
Det går ju att köra tills hela motorn rasslar som attan och ändå inte behöva göra något åt saken :hihi
Man får ju bättre åka i maskinerit om man servar den med nya kolvar när det står i manuallen att dom ska bytas :7peta
Annars gör man som...
Haha, moppefucko med massor med cc :hihi :rofl
Diggar ditt bygge hårt :banana
Enda som jag icke gillar är lyskåpan, annars kallas bygge, skulle vilja se snabbare framgång men de finns ju andra viktigare saker att göra.
Motorn kommer icke slitas markant mer än med orginal röret.
Kolv byte vid ca 1000mil gäller vid normal körning, men om man ligger och pinnar och varvar väldigt mycket så är oftare kolv byten att rekomedera. :tungan iallafall om de ska hålla länge.