Hittade också en gammal bild. Jag brukar säga att alla hojar är bra på något sätt, men XS1.1 (märkt i liter...) passade aldrig mig. Tung, gummiram och obefintliga bromsar.
Om du ids läsa den här tråden om slitstyrkan hos XR650R hittar du en kille som kört över 10 000 mil med sin:
http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=404620&highlight=high+mileage
Ja man undrar... Grattis i efterskott i alla fall! Du skänkte väl VS och TB en tanke även detta år.
/Andreas
(Otroligt med tre aprilskämt i en och samma klass:) )
På åttiotalet...
...ville alla 125:a-åkare kunna göra som Arto Nyqvist:
http://www.mcinternet.dk/asp/motorcykel-video.asp?VideoID=113
Visst trippar han fint med träskorna på slutet?
Apropå drevning för XR650 så tycker jag 15-45 funkar som en OK kompromiss för grus-enduro-asfalt. Lite för hög för enduro och lite för låg för asfalt men som sagt en OK kompromiss.
Dubbdäck 18 tum.
Har ett 18-tums dubbdäck (Pirelli). Använt, men de flesta dubben är kvar (sidodubbarna är dock i perfekt skick). Gummit i däcket är mycket lite slitet. Det är inte lika tätt dubbat som Trelleborgdäcken, men funkar om man inte har tävlingsambitioner. Pris? Tja. 150-200 spänn med...
Har bytt tändspole på Husqvarnan. Ser fram mot 90 min körning den här gången isf söndagens 45 min. Låg effekt och grymma genomslag fram utlovas eventuella åskådare :)
Banan såg i alla fall grymt fin ut.
Körs det något på den mindre hemliga banan i Sörfors och i så fall under vilka former (har själv inte varit där, bara läst om den)?
Det såg VÄLDIGT kul ut på miniracingbanan igår kväll. Hann inte se de vurpor som säkert kom då dottern började grina över ljudet från ministånkorna (brevbärarn?). Ett mustbuy.