Rideabout 2005

Såg ju bra ut, den där crossbanan som är med på bilderna vart ligger den?

Ang. Crossbanan

Banan ligger inåt landet.

Troligtvis blir jag både strypt och hängd om jag berättar för alla vart den ligger. Vi fick tillstånd att prova den några varv men jag vet inte hur sugen de är att folk är där utifrån.

Lawless skrev:
Banan ligger inåt landet.

Troligtvis blir jag både strypt och hängd om jag berättar för alla vart den ligger. Vi fick tillstånd att prova den några varv men jag vet inte hur sugen de är att folk är där utifrån.

Banan såg i alla fall grymt fin ut.
Körs det något på den mindre hemliga banan i Sörfors och i så fall under vilka former (har själv inte varit där, bara läst om den)?

Langsam skrev:
Banan såg i alla fall grymt fin ut.
Körs det något på den mindre hemliga banan i Sörfors och i så fall under vilka former (har själv inte varit där, bara läst om den)?

Jorå, är väl ingen större aktivitet men jag brukar då vara där ibland. Är väl egentligen inga ordnade former alls på körningen. Dock ska man kanske undvika helgerna nu under älgjakten då dom sitter och passar längs vägen...

Den är dessutom jäkligt lerig nu efter allt regnande!

Den brukar dock bli hård och fin vintertid :)

Kom till Böjerns crossbana mellan Vindeln och Hällnäs och gasa. :tummenupp
Nu när silverpilen har hamnat i trotsåldern har jag tröstköpt en crosshoj, hade tänkt försöka åka lite is i vinter men försöker redan nu tjuvträna lite. Föresten behöver jag all träning jag kan få, för det första är det alldeles för mycket effekt för mig och för det andra är kurvtekniken allt annat än bra. Istället för att hålla fram benet/foten i kurvorna åker knäet ut, kanske blir jag den förste som kör med knäskrap på crossbana... :rolleyes:

RJ skrev:
Kom till Böjerns crossbana mellan Vindeln och Hällnäs och gasa. :tummenupp
Nu när silverpilen har hamnat i trotsåldern har jag tröstköpt en crosshoj, hade tänkt försöka åka lite is i vinter men försöker redan nu tjuvträna lite. Föresten behöver jag all träning jag kan få, för det första är det alldeles för mycket effekt för mig och för det andra är kurvtekniken allt annat än bra. Istället för att hålla fram benet/foten i kurvorna åker knäet ut, kanske blir jag den förste som kör med knäskrap på crossbana... :rolleyes:

När var hur är det körning där!?

Honken skrev:
När var hur är det körning där!?
Man kan köra där närsomhelst så länge du löser ett medlemskort. Antingen ringer du 0933-20166 och pratar med Leif Jonsson eller så brukar han själv dyka upp då och då med medlemsblocket.
Mest körning är det på helgerna, själv hade jag tänkt mig dit på söndag.

RJ skrev:
Man kan köra där närsomhelst så länge du löser ett medlemskort. Antingen ringer du 0933-20166 och pratar med Leif Jonsson eller så brukar han själv dyka upp då och då med medlemsblocket.
Mest körning är det på helgerna, själv hade jag tänkt mig dit på söndag.

HHmmm Leif Jonsson det är han som säljer Gas Gas i Hällnäs va? Vad kostar ett medlemskort då? Vill ju inte lägga allt för mycket pengar då det är lite långt att åka och det riskerar att bli lite sällan!

Hur tar man sig till banan i sörfors? hilfe.

Honken skrev:
Jorå, är väl ingen större aktivitet men jag brukar då vara där ibland. Är väl egentligen inga ordnade former alls på körningen. Dock ska man kanske undvika helgerna nu under älgjakten då dom sitter och passar längs vägen...

Den är dessutom jäkligt lerig nu efter allt regnande!

Den brukar dock bli hård och fin vintertid :)

Honken skrev:
HHmmm Leif Jonsson det är han som säljer Gas Gas i Hällnäs va? Vad kostar ett medlemskort då? Vill ju inte lägga allt för mycket pengar då det är lite långt att åka och det riskerar att bli lite sällan!
Jepp han säljer Gasgas. Vet inte exakt vad det kostar 1-150 kr kanske, billigt med tanke på vad det kostar att köra en dag på Mittsverigebanan.

RJ skrev:
Jepp han säljer Gasgas. Vet inte exakt vad det kostar 1-150 kr kanske, billigt med tanke på vad det kostar att köra en dag på Mittsverigebanan.

Ja 150 spänn lät inte farligt!

Honken skrev:
Ja 150 spänn lät inte farligt!
Har ringt och kollat. 100 kr per gång eller 250 kr för ett helt år, årskorten räknas från när du köper det och ett helt år m.a.o du kan köra hela nästa sommar också. Med årskort kör man 7 dagar i veckan, dygnet runt, året runt om man vill...

Honken skrev:

Crossbanan på bilderna ligger i närheten av Angnsjöns Camping efter kontroll med idoga campare. Hällnäs Enduroexpert Jonsson kan jag rekommendera, var på en långtouring med min 625a (34 mil) och hamnade i jonssons garage i hällnäs. Han har allt som inte finns i Umeå till gas gas samt massvis med kunskap, rekommenderar ett stopp i hans verkstad, oberoende a hojmärke, om inte annat för en trevlig pratstund. Ligger mitt i centan vid järnvägen.

Honken skrev:
Kan hända att jag dyker upp imorrn om jag bara får ordning på hojen!
Du missade något idag när du inte dök upp. Bra väder, mycket folk och en hel massa körning.

RJ skrev:
Du missade något idag när du inte dök upp. Bra väder, mycket folk och en hel massa körning.

Jag hade ju i nåt svagt ögonblick lovat att hjälpa brorsan att flytta en massa grejer idag + montera en fet plasmaskärm på väggen vilket visade sig bli svettigt!

Förekommer det nån kvällsåkning på den där banan? på veckorna alltså!

Iofs lät ju både bra väder och mycket körning bra, men det där med mycket folk vet jag inte om det är nån fördel... jag kör ju bara fort när ingen ser på:rolleyes:

Honken skrev:
Förekommer det nån kvällsåkning på den där banan? på veckorna alltså!
Under sommaren brukar de köra vissa kvällar annars är det ju bara att dyka upp närsomhelst om man har medlemskort.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025