Tja!
Ställ in spelet vid kopplingshandtaget (standard 2-3 mm) och se till att kabeln är sträckt vid nedre fästet (bild2). Annars lossa muttrarna och dra åt.
Enligt servicen boken ska det vara 60 grader mellan vajer och "kopplingsstag" . Tryck lätt på staget [A] mot främre delen av motorcykeln...
Snygga bilder då har talang :tummenupp !
Sen gör det ju inte att det är en Honda fireblade på bilderna.
Den e ju så j-la snygg! Blir nog en Honda för mig nästa gång..
Hej!
Jag har köpt en bromsskiva till en zx9r -98 beg från ett företag. Det visade sig att mina bromsskivor inte ser likadana ut som den jag fick.
Mina är svarta och den jag fick är guldfärgad. Den guldfärgade är 34 och den svarta (min) är 35 mm bred. Hålen (se bild) är även större men färre på...
Har också konverterat till Xenon. :) Själv valde jag att placera ballasten under tanken. Då behövdes bara 12 v förlängningskablar till batteriets plus och minus pol.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=147763&page=6
Finns på jula.se för 489. C-tek Zafir 90 har samma funktionalitet som en 3600 men det tar lite (med betoning på lite!) längre tid att ladda upp ett batteri av samma styrka.
Den funkar perfekt! Jag har både 3600 och den från jula, båda c-tek, och kan säga att jag inte märkt någon skillnad i...
Har också ett Yoshimura slipon nu och är mycket nöjd! Fan så mycket ballare ljud och lite mer effekt. :tummenupp Kör med K&N luftfilter (köpte på http://www.biketrollhattan.se/demontering/ för 540kr) vliket blev en grym skillnad. Antar att det gamla var som att "andas genom ett sugrör" för...
Har samma problem med växling från 1:an till 2:an ibland på min ninja. Men efter inköp av nya stövlar (som är lite högre) har jag inte haft någon missad växling än så länge.. :)
Du har iaf tänkt till både en och två ggr angående val av hoj. Klart du ska ha en suzuki oavsätt vad alla andra tycker. Farten kommer ju med erfarenheten. Det ordnar sig. Bara att öva öva öva.. öva och öva lite till.
Snygg kommentar om "problem". Om du är lika snabb i tanken på hojen som du är...
Betydligt snyggare med nya kåpor! :tummenupp Jag skulle också vilja vara lika händig..:( De nya kåporna ger ju totalintrycket att det är en nyare hoj också.
Jag brukar kunna köra ca 20 mil på min tank innan reserven. Det går lite till men då måste man ju hålla på och jocka med reserven vilket är bökigt..
Själv då?
Tja!
Jag betalade 2000 kr för ventilljustering på min Ninja. Det var Sulas MC som stod för arbetet förra året:
1800 kr för arbetet och 200 kr för shims:en.
Då böt de iofs även tändstiften, så det kostar ju lite mera för arbetet då..
Gå till Nordea, så kan de fixa en e-legitimation. Du kanske måste bli kund men det kostar nog inget. De gjorde de iaf till syrran när hon skulle deklarera via internet för något år sedan. Hoppas det löser sig för dig. :)
/J
Tips provkör absolut innan köp!
Speciellt viktigt på -98 or och modeller innan (finns en bra artikel i motorrad nr 2 tror jag att det var om zx9r hojar) att kolla så att alla växlarna går lätt att få i och inte hoppar ur. Fegkör inte heller utan dra på ordentligt för att se att inte någon växel...