Recent content by JohanL

  1. Sverige-premiär för Ducati 848 1a dec!

    Sverigepremiär? När det står en på display hos i minst fyra av sveriges handlare! Tror inte det... Men ha en kul fest i alla fall! :yoparty
  2. Gruppköp depåtält 4th

    Ja, tält tack!
  3. Buell-tråden

    Hmm... Inget ont om Buellerna, men apa efter? Ram: X1 - Rundrörsram av fackverkstyp i stål - Ducati på tidigt 80-tal XB9 - Profilram av boxtyp i aluminium - Japs i slutet av 80 -tal Motor: Torrsump ja, men det är inget speciellt eller nytt med den. Övrigt: Jag gillar konceptet, Eric Buells...
  4. Ducatiklubben VS Sporthoj 2?

    Va! Är inte Ducati världens bästa motorcykel? Fan! Jag är lurad.... :huvet Då måste jag byta till en R1a eller GSXR 1000 för då kommer jag kunna: Acca på framhjulet. Parkera på bara bakhjulet. Skrapa knät i rondellen runt fontänen på Sergels torg. Slippa bekymra mig om att få möte i skymda...
  5. Ducce 900SS -98

    Bytesintervallet på remmarna är körsträcka eller tidsberoende. Byttes de för 600 mil sedan och tre år är det alltså dags igen. Ventilerna skall kontrolleras var 1000:e mil. Hur många som behöver justeras varierar från hoj till hoj och servicetillfälle. Intervallet för oljebyte är också 1000 mil...
  6. Ducce 900SS -98

    Som alltid är skicket på hojen mycket viktigare än milen. Se till att kamremmarna är färska. 2 år eller 2000 mil annars byt! Det gör inget om ventilerna är hyfsat nyshimsade heller. 4000 mil? Då bör 4:e servicen vara avklarad eller? /Johan
  7. Riktiga hästkrafter och inte Dynojetpållar!

    Bromsad inte obromsad? Har jag förstått rätt? Om inte får du gärna förklara termerna. Är det svårt att mäta bra transienter eller svårt att göra bra mätningar på transienter? Ja, naturligtvis ska det vara effekten! Men med specifikationen för en insprutningsventil, känt bränsletryck och...
  8. Vita fälgar..såååå opraktiskt!

    Vanligt bilvax funkar bra! :tummenupp Du kanske måste demontera hjulen för att komma åt ordentligt dock... /Johan
  9. Ånej en kille till...

    Hejhopp! :hej /Johan
  10. Riktiga hästkrafter och inte Dynojetpållar!

    Sorry Doktorn, om jag hamnat OT med mina inlägg! Tillbaka då. Det är inte omöjligt att få alla bänkar att visa "lika". Men som bla elwe säger, väldigt dyrt. Det skulle naturligtvis i stort gå att kompensera för skillnad i miljövariabler genom att förse bänken med mätpunkter för dessa och...
  11. Jag provkörde H-D idag... Jag blev förälskad.

    Det kan aldrig vara för lite krom! :fakta /Johan
  12. Always nice 2 make friends

    :rofl undrar hur svenska polisen skulle reagera på något sådant... /Johan
  13. Kör som du känner för -tråden

    I mitt fall handlar det nog mer om insikt och rädsla... Men jag håller med IronMike. Vissa personer bör träna (mycket) mer innan de drar på så mycket det går... Andra behöver bara träna mer... Jag pratar om trafikvana, inte om banåkning. /Johan
  14. Jag provkörde H-D idag... Jag blev förälskad.

    Ska du ha en håådee kan du väl i alla fall köpa en sån här: FXDX Super Dyna Glide Sport Den går ju i alla fall att svänga med om man skulle vilja! /Johan
  15. Riktiga hästkrafter och inte Dynojetpållar!

    Är inte det där en väldigt grov generalisering? Har inte motorns grundkaraktär en del med att göra också. Skiljer det inte mellan en endurostånka och en rejsfyra? Hmm... Fiskörning? Måste jag test någon gång! :tungan /Johan
Back
Top