Kör som du känner för -tråden

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Det har ju hänt så mycket olyckor senaste tiden... Man blir illa berörd, men insåg herromdan att det blir mer trafik-o-säkert att ha det i åtanke, man tappar fokus istället.

Kör som du känner för, funkar bättre för mig.

Olyckorna kommer alltid ske.. precis som andra olyckor.

Det är därför det heter olycka.

"Olycka, olyckshändelse innebär att något går snett utan att någon menade det, till exempel bilar krockar på vägen, båtar sjunker på vatten, flygplan störtar eller hus brinner upp då någon glömt släcka stearinljusen. Olyckor kan förebyggas på olika sätt, till exempel att ha skyltar där det står till exempel "Glöm inte att släcka ljusen", installera alkolås i bilen. Tekniskt sett räknas en händelse inte som olycka om någon medvetet orsakat den, till exempel mixtrat med motorn på ett flygplan så att det störtar. Då rör det sig istället om sabotage."

Jag tror ingen förolyckar sig själv med flit.

Tror inte heller att statistiken kommr förbättras då fler än någonsin åker hoj. Det är en trend.

Kanske inte alla är lämpade.

Om badminton var en trend, och jag insåg till en början att jag inte hade talangen, så skulle jag lägga ner direkt....

Det finns många utan talang där ute, körkort är lätt att ta. Men att köra hårt, utan att råka ut för incidenter, är inte alla som klarar av. Vissa har överlevnad/talang/förståelse i blodet. Andra inte..

Kanske en psykolog-intervjuv skulle läggas till vägverkets uppkörning.

Sluta klota nu :7peta

Freddola skrev:
2164080 Ska bli :pannkyss
Good :pannkyss

nejmen visst, hemskt, de händer saker.. har alltid gjort så. min farfars brorsa dog på hoj i början av 1900-talet. och de kommer ju aldrig bli 0-statistik sålänge bågar finns.

att åka runt å tänka på detta, gör att man tappar fokus..

som maverick i topgun säger, "if you think, you're dead" :död

Vissa har överlevnad/talang/förståelse i blodet. Andra inte..

Det där slår nästan han som skrev att han var född i hög fart.

Det finns ju andra (talanglösa) trafikanter som tex bilister som inte har instinkten i blodet att kunna urskilja att pricken som är 400 meter längre bort är en sporthoj i 220 km/h på bakhjulet. Sådana krockar kanske räknas in under sabotage för det var ju inte meningen att landa med framhjulet på bilens baklucka.

Nu var väl ditt inlägg kanske skrivet med ironi men man vet ju aldrig på det här forumet....

motardkungen skrev:
2164258 Det där slår nästan han som skrev att han var född i hög fart.

Det finns ju andra (talanglösa) trafikanter som tex bilister som inte har instinkten i blodet att kunna urskilja att pricken som är 400 meter längre bort är en sporthoj i 220 km/h på bakhjulet. Sådana krockar kanske räknas in under sabotage för det var ju inte meningen att landa med framhjulet på bilens baklucka.

Nu var väl ditt inlägg kanske skrivet med ironi men man vet ju aldrig på det här forumet....
Ja ironmike är lite ironisk ibland :) ..men man ser en del tallanglösa riders när man e ute å åker, som gasar helvete på fel ställen. Som inte tar med i beräkningarna att man inte syns :död

Jag håller fullständigt med tråd skaparen!!

Har kört hårt i femton år nu och sett en hel del och slutsatsen blir att inte alla har DET.

Vissa har förmågan att kompensera för andras misstag dvs bilar och andra trafikanter, grus i vägkanten osv.

jag tror det handlar om instinkt och känsla.

RR ABBE skrev:
2164276
Vissa har förmågan att kompensera för andras misstag dvs bilar och andra trafikanter, grus i vägkanten osv.
Fan måste vara en rätt skön person som kan "kompensera" för plötsligt rullgrus i en kurva, eller att en bil sticker ut nosen i hans spår så han får några milisekunde på sig att reagera & "kompensera"

Visst finns det mindre talangfulla personer, men att bara dessa råkar ut för olyckor tror jag knappast...

/N

RR ABBE skrev:
2164276
jag tror det handlar om instinkt och känsla.

I mitt fall handlar det nog mer om insikt och rädsla...

Men jag håller med IronMike. Vissa personer bör träna (mycket) mer innan de drar på så mycket det går...
Andra behöver bara träna mer...

Jag pratar om trafikvana, inte om banåkning.

/Johan

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back