Ducce 900SS -98

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Ja hallåja, har fått upp ögonen för en sådan cykel.

Nu undrar jag hur jeffla dyr i drift den är, vad går service på? Ventiljustering, kamremsbyte osv osv osv.

Håller den bra? Om inte, är delarna snordyra? Den måste ju hålla bättre än en tvåtaktare iaf, då är jag nöjd. :näsblod

Vad går trimchip på? Samma med slip-on, vad går det på?

Det är den nya modellen det handlar om, dvs i.e.

Solid snake skrev:
2165873 Ja hallåja, har fått upp ögonen för en sådan cykel.

Nu undrar jag hur jeffla dyr i drift den är, vad går service på? Ventiljustering, kamremsbyte osv osv osv.

Håller den bra? Om inte, är delarna snordyra? Den måste ju hålla bättre än en tvåtaktare iaf, då är jag nöjd. :näsblod

Vad går trimchip på? Samma med slip-on, vad går det på?

Det är den nya modellen det handlar om, dvs i.e.

Den håller bra!
Servicen är något dyrare än till en japs, men delarna är oftast billigare.
Kamremsbyte efter drygt 2000 mil ... remmarna kostar ca 400 spänn så om du gör det själv så blir det inte så dyrt.

Vet ej vad ett trimchip går på, men blåsen kostar 6-10 000 beroende på vad du vill ha.

Sedan har Duccen DET ... det som ingen annan dussinhoj har :)

Go for it!!

Hmm, får kanske ta en tripp till fleninge mc skrot och leta pipor sen när jag antagligen har köpt hojen. :va

6 till 10k för 2 pipor är lite dyrt tycker jag. :gnissla

Solid snake skrev:
2165903 Hmm, får kanske ta en tripp till fleninge mc skrot och leta pipor sen när jag antagligen har köpt hojen. :va

6 till 10k för 2 pipor är lite dyrt tycker jag. :gnissla

Brukar finnas begagnat till dem emellanåt på Ducce-klubben, börja med att kika där. Original kan du inte åka med iaf, då begår det du ett grovt regelbrott.

klart du skall köpa...cool...

Ett par pipor bygger du själv av lite aluminiumfolie som du lindar kring använda hushållspappersrullar. Kröken fixar du genom att limma ihop ett par använda ölburkar som du kan vecka för att få till böjen (50 cl funkar bättre då de är lite längre). Ståltråd för att fästa paketet...

Dee_cati skrev:
2165950 Brukar finnas begagnat till dem emellanåt på Ducce-klubben, börja med att kika där. Original kan du inte åka med iaf, då begår det du ett grovt regelbrott.
Den ska ju mullra såklart, inte låta som en tradig japshoj.

Förresten så har den rullat över 4000 mil, men det kanske inte gör något?

Som alltid är skicket på hojen mycket viktigare än milen.
Se till att kamremmarna är färska. 2 år eller 2000 mil annars byt!
Det gör inget om ventilerna är hyfsat nyshimsade heller.

4000 mil? Då bör 4:e servicen vara avklarad eller?

/Johan

JohanL skrev:
2166756 Som alltid är skicket på hojen mycket viktigare än milen.
Se till att kamremmarna är färska. 2 år eller 2000 mil annars byt!
Det gör inget om ventilerna är hyfsat nyshimsade heller.

4000 mil? Då bör 4:e servicen vara avklarad eller?

/Johan
De mumlade om nånting att kamremmarna var bytta för 600 mil sedan, glömde såklart fråga om ventilerna, ska ventilerna ställas efter 2000 mil dem också eller?

Olja + filter var 500e mil va?

Bytesintervallet på remmarna är körsträcka eller tidsberoende. Byttes de för 600 mil sedan och tre år är det alltså dags igen.
Ventilerna skall kontrolleras var 1000:e mil. Hur många som behöver justeras varierar från hoj till hoj och servicetillfälle.
Intervallet för oljebyte är också 1000 mil. Tätare än så gör ju inte saken sämre, även om det kanske inte gör det bättre heller...

/Johan

JohanL skrev:
2166999 Bytesintervallet på remmarna är körsträcka eller tidsberoende. Byttes de för 600 mil sedan och tre år är det alltså dags igen.
Ventilerna skall kontrolleras var 1000:e mil. Hur många som behöver justeras varierar från hoj till hoj och servicetillfälle.
Intervallet för oljebyte är också 1000 mil. Tätare än så gör ju inte saken sämre, även om det kanske inte gör det bättre heller...

/Johan
Okej, den hade stått sen i höstas, ska fråga när remmarna verkligen var bytade (antagligen i början på förra säsongen skulle jag tro.)
Tackar för svaren och köper antagligen den. :)

*/ ?>
Back