Recent content by Fastolph

  1. olycka...

    hehe, jooo, ja har också skaffat mej nått att göra under vintern. krasha min DT i helgen... rät ner för en slänt... lyktan och styret blev snet sen blev de lite kåpor som gick åt skogen... oh en gipsad arm i tre månader ,plus lite till om de inte läker som de ska, .... faaan säger ja bara...
  2. Nya bromsbelägg fram -- tagit slut?!..

    vad ska man göra om skivan blivit repig av att de gått "järn mot järn" bara köpa ny skiva eller kan man kankse svarva ner dom eller dylikt? /Ludde med dom repiga skivorna.... :o
  3. Smäll?!!

    skönt å höra...Hade GULD...ludde
  4. Bara 90....

    grejen är den att man måste slå om knappen vid en viss hastiget annars hjälper det inte (så vitt ja förstår(är ingen hejare på tyska)) en knapp är ju annars inget fel... bara bra om farbror blå kommer... YPVSen är inställ rätt från fsbrik på dom nyare än 99... Ludde
  5. Bara 90....

    hehe... sorry... skrev fel... :tummenupp :squid
  6. Hahahaha... de här var ju kul :)

    lägg märke till att dom flesta är 08:or.... förvånad?? inte jag... :notme
  7. Bara 90....

    ja det är en tysk importerad men på www.dt125.de är det så träliga lösningar, när man kommer upp i typ 70 ska man trycka på nån knapp som man ska sätta ditt... det vill ja inte ha.. vill att den ska gå fortare utan att behöva trycka på nån jävla knapp i typ 70... tror ni det blir bättre om man...
  8. Bara 90....

    på 1an och 2an varvar den fullt ut men trean och uppåt går den inte över 7000 när hastigetsmätarvajern eller det andra är borttaget... annars varvar den fullt ut på alla växlar utom 6an där man bara kommer upp i 90 sen är det stop...osv...
  9. Bara 90....

    nu har ja tröttnat på att åka i nittio och MÅSTE göra nån ting åt saken har ja komit framtill... Jag tror att det är en elektronisk strypning som gör att DT:n inte kommer upp i mer än 90. annledningen till att ja tror det är att det speöar ingen roll om det är nedför lr uppför den går bara till...
  10. Smäll?!!

    då har den nog inte nypt(*pust*)...skönt...att den skulle gå sämre är nog bara nått ja inbildat mej, den blir ju bara mer och mer tråkig att köra ju mer man kör, lr hur?! :crash :notme ska kolla tändstiftet så får vi se sen... på tal om annat...(eller inte?) när man tar bort strypningen i...
  11. Smäll?!!

    motorn bara stannade...bakhjulet låste sej alltså inte... om den skulle nypt borde den inte gå jätte dåligt då? vad ska ja göra nu då om de nu ä så att den nypt? tack för alla svar... /Ludde
  12. Smäll?!!

    de lätt typ som en avgassmäll...
  13. Smäll?!!

    var ute och köre en sväng i da med DT:n...men när ja kommer ut på en större väg och ska gasa på lite så kommer ja upp i kanske 70 km/h när mc plötsligt tvärdör och jag hör en smäll... ja rullar in till vägkanten och vrider om på reserven (tänkte om de va soppatosk) och försöker kicka, det tar...
  14. Vilken typ av 125a har du?

    OFFROAD är livet...
  15. Konbana i teoribok är fel

    Tidtagarur... JA,dom har ett tidtagar ur eller dylikt i fickan och smyger med...frågade själv min handledare när ja kört upp...Dom måste ha tiden för att kunna kugga nån på det momentet. så var det klart med det... :p /Ludde :hej
Back
Top