Konbana i teoribok är fel

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Är det fler än jag som märkt av det?
I Konbanan som finns i teoriboken är det 6 slalomkoner, (med den sista som man vänder runt inräknad).

Men på uppkörningsbanan är det 8 koner!

Fan va arg man blir. Hur kan de sätta ut en FELAKTIG bild i teoriboken?
Inte konstigt att man kuggade för att de tog 21 sek att ta sig runt på uppkörningen, vi hade ju tränat med 2 koner för lite! :mad:

Vad körde ni konbanan på för tid?
Jag kommer aldrig runt snabbare än 19,5 :o

Dessutom vill de man ska köra på treans växel igenom, å hojen går som en påse skit då tycker jag...

Jag vet inte vad jag körde konbanan på, vet knappt om han tog tid på mig överhuvudtaget :D Hade aldrig gjort det på min hoj förut och banan var fel byggd också, (fel för mig). Fort gick det inte. 18s på körskola, säkert 20 eller mer på uppkörning!

Tror att dom kollar mer på hur man kör än att man kör snabbt!

Det här låter spännande!!
Har nån en bild på denna konbana?
hur går den till?

På min uppkörning tog dom inte tid, jag såg inget stoppur. Däremot kollade han noga vilken teknik jag använde, hur jag hanterade hojjen.

Jag övade på en parkeringsplats där körskolan brukar köra, där finns det vita färgduttar i backen, så det blir rätt antal konor.

//P

Körde själv upp igår och vad jag kunde se så tog han ingen tid på mig i konbanan. Utan däremot som Bandit600 sa så tittar de mer på hur man framför hojen än den exakta tiden vilket även uppkörningskillen sa efter att vi hade kört allt.

Fast jag hade lite mer tur och klarade mig. Dock så har jag så jävla ont i kroppen idag. Hann nog med en 24 mil innan kopplingshanden gav upp och inte ville vara med längre.

Tråkigt att höra Tinatjejen men bättre lycka nästa gång.

Jag har ingen aning hur fort det gick, min körlärare sa bara "tiden räcker gott och väl till" så än idag har jag ingen aning om hur fort det gick, och efter att ha klarat kortet så är inte det det första man kommer ihåg att fråga ;)

Här i karlstad så är inte tiden så noga i alla fall.. vet folk som kört runt på 22 sek och klarat sig! Men då har de varit sporthojar dom kört på så dom kanske är lite snällare då?! med tanke på svängradien!

Det har postats ett par bilder på konbanan för någon månad sedan i en tråd. Dessa var rätt ritade med om det nu var 8 koner eller så.

Tiden för att köra är mer en riktlinje. Det är körtekniken och flytet som avgör om man passerar eller ej.

Sen så har jag aldrig sett nått tidtagar ur eller liknade heller.. men nått står uppkörningsledaren och smyger med.. tippar på en mobil telefon eller nått som han tar tid med.

För tiden den håller dom reda på i alla fall! Men den är ju inte allt

Jag tror inte dom står med stoppur i handen
Dom vet på ett ungefär hur snabbt man kör och sen tittar dom ju på hur man kör banan.

Jag har kört min som bäst på 17 sek ungefär
Innan uppkörningen så satt den väl runt ja.. 19-20 kanske
Minns inte riktigt.

Kämpa på Tina!

Jag är helt övertygad om att om står med nån form av tidtagnings grej.. för jag har varit på ett par uppkörningar.. inte bara mina egna och varje gång så börjar dom pilla med någon innan för jackan!

Men dom visar aldrig vad...

Tinatjejen skrev:
Är det fler än jag som märkt av det?
I Konbanan som finns i teoriboken är det 6 slalomkoner, (med den sista som man vänder runt inräknad).

Men på uppkörningsbanan är det 8 koner!

Fan va arg man blir. Hur kan de sätta ut en FELAKTIG bild i teoriboken?
Inte konstigt att man kuggade för att de tog 21 sek att ta sig runt på uppkörningen, vi hade ju tränat med 2 koner för lite! :mad:

Vad körde ni konbanan på för tid?
Jag kommer aldrig runt snabbare än 19,5 :o

Dessutom vill de man ska köra på treans växel igenom, å hojen går som en påse skit då tycker jag...

A det e ju för jä***gt! :eek: :skrämd Bokbål Bokbål!!! :mad: :kulspruta

Övade själv i praktiken från första lektionen, så vad det stod i teorin glömde man rätt fort. Dessutom körde jag upp på samma bana vi övade på. En bit under 20 ~18-19 (?) annars ingen större aning :confused:

/F.

Tidtagarur...

JA,dom har ett tidtagar ur eller dylikt i fickan och smyger med...frågade själv min handledare när ja kört upp...Dom måste ha tiden för att kunna kugga nån på det momentet. så var det klart med det... :p
/Ludde :hej

Dezert skrev:
Sen så har jag aldrig sett nått tidtagar ur eller liknade heller.. men nått står uppkörningsledaren och smyger med.. tippar på en mobil telefon eller nått som han tar tid med.

Jag körde upp på Tullinge i juni. Min kinkiga kontrollant hade ett stoppur. Jag körde på 21 första försöket. Det kom han fram och visade mig med klockan i högsta hugg. Jag antar att han hade överseende pga att banan var tokblöt för han gav mig ett försök till, som han uppenbarligen godkände eftersom jag får köra utan någon bakom sedan dess... :squid

Och som många nämner... det är inte tiden som är det viktiga på konbanan utan HUR man hanterar hojen igenom den. Ser det säkert och jämt ut igenom banan kan de godkända tider upp mot 22. Ser det ut som en påtänd tjackpundare :crash på en nystulen hoj med snutjag genom gamla stan underkänner de nog dig även om du kör på 19..

Skitsamma! Huvudsaken man kan köra!

Bifogat

• bana.gif
    bana.gif
    53 KB · Visningar: 334
Tinatjejen skrev:
Äh, skitsamma. På dom igen ba.
Körde som snabbast på 18.9 igår. Annars ligger jag runt 19,2-19,7

Min körlärare sa att man ska ligga mellan 18 och 20 sek på konbanan, så allt därimellan är helt ok.

Som de flesta säger.. tiden är INTE det viktiga!
Det är "flytet" man ska ha oxå..

Och 6 eller 8 koner gör väll inte så stor skillnad??

Re: Tidtagarur...

Fastolph skrev:
JA,dom har ett tidtagar ur eller dylikt i fickan och smyger med...frågade själv min handledare när ja kört upp...Dom måste ha tiden för att kunna kugga nån på det momentet. så var det klart med det... :p
/Ludde :hej

Det är nog lite godtyckligt tror jag. Farsan stod bredvid kontrollanten och snackade med han medans jag körde.

Back