Recent content by Ceder

  1. Ceder

    Yamaha FZ-tråden

    Varför jag frågar är för en kommande sfro besiktning av min turbo Fz1 men då behöver jag göra vissa ändringar.
  2. Ceder

    Yamaha FZ-tråden

    Någon som vet av lite värre broms-ok eller bromspump, styrdämpare till vettig summa samt vilken modell av öhlins fjädrar man bör sätta i gaffeln fram för gatubruk till Fz1-n 06?
  3. Ceder

    Uppgradering FZ1-n! Vad passar från tex R1?

    Är ute efter lite värre bromsar dämpare mm till min fz1 turbo! Finns det r1 prylar som passar tex broms ok mm mm och isf från vilka årsmodeller? Letar delar till min sfro besiktning.
  4. Ceder

    Förlängning sving. SFRO!

    Tillsatsmaterialet jag pratade om tidigare är 4043. Ska lysa svingen för att se vad som passar bäst. Nått annat som är bra att tänka på?
  5. Ceder

    Förlängning sving. SFRO!

    Förlängningen har jag gjort av 6082 alu. Tillsatsmaterialet antar jag ska vara mjukt så inte svetsarna spricker. Samma som man svetsar fäljar mm med. Nått annat jag bör tänka på?
  6. Ceder

    Förlängning sving. SFRO!

    Håller på att förlänga svingen på min Fz1 turbo inför kommande sfro besiktning. Bör jag kontakta sfro innan jag börjar svetsa mm eller gör jag klart allt före jag visar upp den? Går det att se vilka sfro besiktare det finns i norra Sverige eller finns det någon man bör söka sig till som ni vet...
  7. Ceder

    Yamaha MT-09

    Någon som bytt från fz1 till mt09? Eller någon som jämfört dessa maskiner får gärna skriva en rad om för och nackdelar!
  8. Ceder

    Mr Helmut´s Turbo Fz1

    Några ändringar på grenrör på polarens bygge? Tänkte mest på olje retur och kylarslang som var i kläm mm.
  9. Ceder

    Gixxer 1000 K5 Turbo

    Ingen som sett en k5-6 med vanlig ic?? Bild?
  10. Ceder

    Gixxer 1000 K5 Turbo

    Visst kan man ju ha en mindre ic men då blir ju givetvis insugstempen högre än med en stor ic. Frågade mcx via mail om dom byggde kit till k5 men det gjorde dom inte pga utrymmes skäl. Enda rätta vore väll isf att bygga vätskekylt plenum men medför ju givetvis vissa risker tex om kylaren börjar...
  11. Ceder

    Gixxer 1000 K5 Turbo

    Det jag menar. Går det att köra utan med org bränsle? Köra E85 känns inte så intressant med så liten tank.
  12. Ceder

    Gixxer 1000 K5 Turbo

    Är det verkligen så att man INTE behöver ic om man laddar mindre? Blir inte insugs temp grymt varm så man får prob med resten? Då menar jag givetvis vid gatbruk. Och isf hur mycke kan man isf ladda uran prob på en k5:a?
  13. Ceder

    Gixxer 1000 K5 Turbo

    Den där har jag också hittat men är ju som sagt en vatten kylare. Var väll nån här på forumet som haft en med vanlig ic men hittar inte vem det var eller bilder. Borde ju som sagt gå att flytta in kylaren lite och montera en mindre ic. Ingen som sett ett mcx kitt till k5?
  14. Ceder

    Gixxer 1000 K5 Turbo

    Försökt hitta nån bild på k5 med ic men inte lyckats. Hade vart kul å se hur dom gjort och om dom flyttat org kylaren åt nått håll
  15. Ceder

    Gixxer 1000 K5 Turbo

    Är det inte utrymmet mellan framhjul och ic som blir för tight? Bredden på ic kan du ju alltid justera.
Back
Top