Jag är lite nyfiken på dem. En del utländska bedömare säger sig gilla den gamla Scram 411 med halva motoreffekten bättre och det är nog kanske på grund av den där nervösare karaktären hos fyrfemtin som du antyder. Jag tror att de är lite snåla också.
20 mil kinamoppe för mig. Femtonåringen ville ut med Puchen, såklart man ställer upp. Vad gjorde han när vi kom till stugan? Stack ut och körde moppe förstås.
Trevlig! Lite samma anda som den Triumph Legend från 1999 jag råkade köpa nyligen fast det var fullt i stallet egentligen. Ulv i fårakläder är att ta i men helt klart piggare köregenskaper och bättre pulver än man kan tro när man ser den & läser specifikationerna.
Gamla H-D... Jag åkte Shovelhead i ett gäng år och det behövdes en del fix. Kommer ihåg en gång då ramen gick av. Ingen stor sak, bara att skruva loss alla delar som satt på ramen, ta med till jobbet och svetsa ihop och sedan hem och skruva ihop. På rull igen snabbt som ögat.
DL250! Har aldrig provat en hoj som är så knasigt drevad som den. Motorn vrålar övervarv i 60 blås. Om man byter 47-drevet bak till 39 så blir den körbar.
Omvända världen! Min var en nästan ny -02:a och krånglade inget under den tiden jag hade den. Ogillade möjligen den långa gasen med Dell´Orto-förgasaren när jag körde crossbana. Plågade rätt hårt med åker & is som jag minns det.
Rätt länge sedan men Honda XR600R för mig. Hade läst om Robert Löfgrens äventyr (30 000 mil öken med mera...) och ville ha en! Nös stopp lätt i skogen och ingen effekt på toppvarv, bara mellanregister. Lite dieselkaraktär över den. Husaberg FC550 som jag köpte i stället var tusen gånger roligare...