Rf 900

Bellman

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Ninja
Tja har kollat på en Rf 900 i tyskland och ser att det finns en strypt version på 98 hk kan man importera och ta bort den strypning som då måste finnas på den och få den godkänd i sverige???

Bellman skrev:
Tja har kollat på en Rf 900 i tyskland och ser att det finns en strypt version på 98 hk kan man importera och ta bort den strypning som då måste finnas på den och få den godkänd i sverige???
Varför fråga? ;)
Seriöst tror jag inte det spelar någon roll om du tar bort strypningen innan eller efter, de lär inte bänka den eller kolla efter strypning. Köp, besikta och plocka bort :tummenupp

Rf

Hej

Jag hade en Rf900 med 98 hk från Tyskland.
Strypningen var borttagen och det var inget besiktningen anmärkte på. Tror det är ganska svårt att förstå skillnaden på en liten tur runt besiktningsstationen. Försäkringsbolagen räknar den dock som fulleffekt = 138 hk.

Håller med föregående talare...en riktig rödljusracer som planterar kraftne i backen istället för att skicka upp framhjulet i höjden :tummenupp

Skitskön att åka långt med..hade dock lite irriterande vibrationer i handtagen på min :va

Lycka till!

Håller med föregående talare...en riktig rödljusracer som planterar kraftne i backen istället för att skicka upp framhjulet i höjden :tummenupp

Skitskön att åka långt med..hade dock lite irriterande vibrationer i handtagen på min :va

Lycka till!

Jag hade då inga problem med att lyfta framsulan!

Håller med, min hade vibrationer i 90-95. Började komma runt 85 och försvann ungefär vid 105-110. Det var dessvärre ganska så kraftiga vibrationer så fingrarna domnade något om man låg och toura längre tid i den hastigheten.

Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back