Gummisnodd
Ny medlem
hur har det gått - blev det nån ducce/hojköp lr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
välDet gäller bara att hitta nån beghojhandlare med en r6:a och/eller en 748:a inne i sthlm!
Låter ju bra! Trodde dom hade torrkoppling. Jag vet inte varför men alltid drömt om just 800SS. Nåt med medelsvensson och lagom kanske. En Ducatibekant sa att nya kamremmar har längre bytesintervall. Pga annat material, högre kvalitet nu än 2003. Men det är kanske bara hörsägen/myt?En fin 800SSie i originalutförande kan nog väl vara värd 30 000:- förutsatt att remmar är bytt, ventiler kollade och givetvis olja, filter och vätska i broms och koppling.
Dryga 4000 mil är inget, min 900SSie har gått över 9000 med regelbunden service och så vitt jag vet endast två kopplingsbyten varav det senaste rätt nyligen. En 800 har väl våtkoppling så de går i evigheter.
Annars är ju en 1000SSie DS S den ultimata supersporten.
Blev lite många S där. Ska vara 1000 SS DS såklart. DS för Dual Spark.Annars är ju en 1000SSie DS S den ultimata supersporten.
De längre bytesintervallerna gäller inte tvåventilarna, endast fyrverntilare.Låter ju bra! Trodde dom hade torrkoppling. Jag vet inte varför men alltid drömt om just 800SS. Nåt med medelsvensson och lagom kanske. En Ducatibekant sa att nya kamremmar har längre bytesintervall. Pga annat material, högre kvalitet nu än 2003. Men det är kanske bara hörsägen/myt?
Jag får kolla på det. Hittade nån video där det verkade lite spännande. Nåt med att det flyttade sig lite när man tog loss remmarna. Det skulle man vara uppmärksam på. Och ett specialverktyg krävdes. Inte kollat mer ingående.De längre bytesintervallerna gäller inte tvåventilarna, endast fyrverntilare.
Men remmar är billigt och lätt att byta.
Jag byter efter 3 år istället för 2. Givetvis kan jag inte rekommendera någon att inte följa serviceanvisningarna, men så gör jag![]()
Ja, vertikala kammen fjompar till lite så när man lägger på remmen så får man hålla mot fjäderkraften och titta på markeringen, inget svårt alls.Jag får kolla på det. Hittade nån video där det verkade lite spännande. Nåt med att det flyttade sig lite när man tog loss remmarna. Det skulle man vara uppmärksam på. Och ett specialverktyg krävdes. Inte kollat mer ingående.
I boken till Scramblern står det 2400 mil eller 60 månader på remmarna.De längre bytesintervallerna gäller inte tvåventilarna, endast fyrverntilare.
Men remmar är billigt och lätt att byta.
Jag byter efter 3 år istället för 2. Givetvis kan jag inte rekommendera någon att inte följa serviceanvisningarna, men så gör jag![]()
OK, intressant, kanske har ändrats då. Säkrast att kolla med t ex Italia Bike Center för den specifika modellen. Det vore ju bra om det är så för alla 2V.I boken till Scramblern står det 2400 mil eller 60 månader på remmarna.
Kan säkert vara feltryck i boken också men jag har bytt en gång sedan 2018 och än har det inte slagit stopp iallafallOK, intressant, kanske har ändrats då. Säkrast att kolla med t ex Italia Bike Center för den specifika modellen. Det vore ju bra om det är så för alla 2V.

Klart det är feltryck. Jag har aldrig fel.Kan säkert vara feltryck i boken också men jag har bytt en gång sedan 2018 och än har det inte slagit stopp iallafall![]()
7 Euro bjudet!Snart kan man köpa hela Ducati, VW har kommit på att dom inte är MC tillverkare och kanske inte ska äga ducati längre....
Blir det kineserna igen?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen