Tillbaka på R1:a igen efter 15+ år!

Letar delar och om jag skippar original som är dyrt så finns eftermarknad och den här säljs för 274 euro inklusive skydd. Det är ju inte original men verkar seriöst och schyst.

Är rätt säker nu det är denna smäck. Oavsett är det byta kylare eller reparera. Tror bästa vore at plugga ändarna på den flensen eller vad det heter men om jag ändå ska plocka loss hela skiten så byter jag hellre till ny eller bättre begagnad för lite mer. Kommer också köpa nät som extra skydd för det här suger.

View attachment 531921

Löd ihop hålet på plats. Håller det så håller det

Last edited:
Swedie har ju hittat en ny eftermarknadskylare från den där firman i Frankrike till rimligt pris.

Varför hålla på med bonnmeck (inget illa menat) och sedan bli stående längst landsvägen 8 mil hemifrån likt förbannat.

Byt ut!

Swedie har ju hittat en ny eftermarknadskylare från den där firman i Frankrike till rimligt pris.

Varför hålla på med bonnmeck (inget illa menat) och sedan bli stående längst landsvägen 8 mil hemifrån likt förbannat.

Byt ut!
Japp håller med, och jag letar runt. Allt jag hittar är oavsett replicas / kopior av original. Verkar vara så det är bara och acceptera. Priser varierar från 200-500 euro och viktiga är ju det är kvalité. Dryga leveranstider på allt så inget hojåka på några veckor :(

Kommer ersätta helt då jag inte vill ha någon som riskerar gå sönder plötsligt och riskera motorn (igen)...

De flesta av dessa radiatorer annonserar ju om bättre flöde osv, vilket förstås inte är en nackdel. Finns väl ingen chans att en radiator har för mycket flöde hehe

Hittade specifikt den här:

Prata med Peter där som hade bra kvalité på kylare och egen erfarenhet att installera också, vill ju att dom går montera som original utan extra lull.

Ska vara en kylare tillverkad i Tjeckien vilket låter trevligt så allt inte bara är kika kina...

Tyckte det var en nice sida med bra grejer om än fokuserade på race:

Så ger lite push att kika (vill gärna stödja svensk marknad!)

Får se om det blir köp, ska fundera lite men tror inte jag kommer undan med bättre pris (och speciellt inte kvalite) på den internationella marknaden.

1787218821002.png

När du väl har fått ihop det och kommit igång med körningen igen med en ny kylare.

Då skulle jag ha kollat med någon firma som reparera kylare om dom tycker det är lönt att laga och hur mycket det kostar.
Antingen ha i reserv eller sälja den.

Hittade specifikt den här:

Prata med Peter där som hade bra kvalité på kylare och egen erfarenhet att installera också, vill ju att dom går montera som original utan extra lull.

Ska vara en kylare tillverkad i Tjeckien vilket låter trevligt så allt inte bara är kika kina...

Tyckte det var en nice sida med bra grejer om än fokuserade på race:

Så ger lite push att kika (vill gärna stödja svensk marknad!)

Får se om det blir köp, ska fundera lite men tror inte jag kommer undan med bättre pris (och speciellt inte kvalite) på den internationella marknaden.

View attachment 531951
Det blir nog kanon det där.

De flesta kinakylare verkar också fungera efter vad man har hört iaf.

Vissa är lika fina som OEM. Sedan finns det några som också funkar men är lite dålig passform på.

Byt ut!
Löda en kylare är inget Bonnmek görs med provtryckning och garanti - inte blåst nån kylare på länge med tror det här kanske är adamskys som lagat sånt toppen förut
Kleta nåt utanpå är bonnmek det har du rätt i 😂

Löda en kylare är inget Bonnmek görs med provtryckning och garanti - inte blåst nån kylare på länge med tror det här kanske är adamskys som lagat sånt toppen förut
Kleta nåt utanpå är bonnmek det har du rätt i 😂
Jo, jag förstår.

Löda avmonterad är väl en sak.

Jo, jag förstår.

Löda avmonterad är väl en sak.
Ja på plats är nog svårt att få till utan att det blir skit av nåt i närheten - plockar man loss och skickar så är det ofta rätt snabb retur och en vecka med jobb brukar inte bli värst mycket kört heller .
Hade hellre lagat än lagt 4500:- på en ersättnings och då plockar man ju loss den med läck så det är i stort samma jobb samma tid om den andra ska skickas till en

Ja på plats är nog svårt att få till utan att det blir skit av nåt i närheten - plockar man loss och skickar så är det ofta rätt snabb retur och en vecka med jobb brukar inte bli värst mycket kört heller .
Hade hellre lagat än lagt 4500:- på en ersättnings och då plockar man ju loss den med läck så det är i stort samma jobb samma tid om den andra ska skickas till en
Jobbar du själv med kylare?

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...