Vad fick dig att le idag?

Hade spelat en runda discgolf och var på väg från banan när telefonen ringde. Rösten i andra änden berättade att de hittat en disc med mitt nummer på. Pallrade mig bort till dit där de var och möttes av tre smågrabbar som hittat min disc där jag uppenbarligen lämnat den mitt på fairway.

Jag har kastat bort ett 10-tal diskar de senaste 2-3 åren och det här är bara den andra som jag fått tillbaka. Jag är helt övertygad om att åtminstone några av de andra hittats men att de behållits av upphittaren.
Det ska tydligen till en grupp grabbar i 10-årsåldern för att man ska återfå hoppet om mänskligheten.

Hade spelat en runda discgolf och var på väg från banan när telefonen ringde. Rösten i andra änden berättade att de hittat en disc med mitt nummer på. Pallrade mig bort till dit där de var och möttes av tre smågrabbar som hittat min disc där jag uppenbarligen lämnat den mitt på fairway.

Jag har kastat bort ett 10-tal diskar de senaste 2-3 åren och det här är bara den andra som jag fått tillbaka. Jag är helt övertygad om att åtminstone några av de andra hittats men att de behållits av upphittaren.
Det ska tydligen till en grupp grabbar i 10-årsåldern för att man ska återfå hoppet om mänskligheten.
Det enda man hittar på discgolfbanan härikring är godispapper, tomma energidrycksburkar, snuspåsar och annat skit.
Märkligt att det ska vara så svårt att bära hem sitt skräp.

Hörde precis från en kompis att samma killar hört av sig till honom alldeles nyss. Tydligen hade de hittat en disc som han tappade bort för 3-4 veckor sedan.

Hade en liknande för några veckor sedan.
Skulle köpa glass med junior, och vi behövde gå över en tyngre trafikerad väg för att komma till glasskiosken.
Massor av bilar dundrade förbi i en bra bit över skyltat utan att sakta ner bara för att vi stod där vid skyddsvägen och ville över.
Enda som stannade var en trimmad moped med högljutt avgasrör och regskylten gömd i hjulhuset.

Jag har kommit över gränsen att lägga ner, 50,9 är hyfsat. :)
Och 54 kph ut ur Torparn som jag hatat innan. :kär
Kör du Sviestad på 50.9?
Med en Daytona från före iPhone uppfanns?

Isåfall - all heder och enormt starkt jobbat!
Bara varit där en gång själv och jag var inte nära några 50.9 inte.

Datum är fel, den börjar på vappen och fortsätter till midsommar.
Där äts finsk innerfilé (sininen lenkkimakkara), för att bryta fastan.
Notera att det de facto är ~52 dagar, men det vackra med en diet producerat i koskenkorvas destilleri, är att det har en positiv inverkan på tidsuppfattningen. (Läs, den försvinner)

Datum är fel, den börjar på vappen och fortsätter till midsommar.
Där äts finsk innerfilé (sininen lenkkimakkara), för att bryta fastan.
Notera att det de facto är ~52 dagar, men det vackra med en diet producerat i koskenkorvas destilleri, är att det har en positiv inverkan på tidsuppfattningen. (Läs, den försvinner)
"Den börjar på vappen och fortsätter till midsommar", är du säker på att "Vappen" inte är finska för dagen efter midsommar? :gnissla :hihi

Hörde precis från en kompis att samma killar hört av sig till honom alldeles nyss. Tydligen hade de hittat en disc som han tappade bort för 3-4 veckor sedan.
Å hela Svenska folkets vägnar vill jag uppmana dig: Snälla se till att på adekvat sätt uppmuntra/belöna deras beteende och tillse att pojkarna känner sig stolta över och/eller upplever att ärlighet varar längst. Bjud dem på något, ge dem hittelön, vad som helst. De har visat tecken på egenskaper som bör förvaltas och som dagens ungdom verkligen bör uppmuntras till, så snälla se till att göra något bra av denna möjlighet :fakta

Å hela Svenska folkets vägnar vill jag uppmana dig: Snälla se till att på adekvat sätt uppmuntra/belöna deras beteende och tillse att pojkarna känner sig stolta över och/eller upplever att ärlighet varar längst. Bjud dem på något, ge dem hittelön, vad som helst. De har visat tecken på egenskaper som bör förvaltas och som dagens ungdom verkligen bör uppmuntras till, så snälla se till att göra något bra av denna möjlighet :fakta
Jag swishade såklart en slant till dem igår. Även om det är långt ifrån standard förfarande så kände jag precis som du att jag ville uppmuntra deras beteende.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis