2026 Qatar Airways GP of Great Britain

Och jag som satt och fruktade att däcken skulle börja ta slut, spännande nog tyckte jag.
Hur många hade fått Michelin's "efter lunch däck ???" .
Ja, men både Rauls och JMarts hojar gick som på räls hela rejset såg det ut som. 🤔

Tydligen verkar man tro att M-däcket inte håller nå bättre än S-däcket. Iallafall om man läser motor-skvaller efter igår. #fwiw

Pedro's nya look är ju hittills det "bästa" med den här tävlingshelgen! :rofl
PedroAcosta-ca_compressed.jpg
Hoppas han tar EPA-traktorn till Aragon-racet :fyllisar

Rätt intressant citat från Marc efter dagens race:

“Today, I feel like it was not possible to fight with the others. I didn't fight. So, it's like it is. I fought enough during my career. I will fight when I feel well. But if you don't feel well, I want to stay on the bike.”

Är det kämpaglöden som börjar falna något nu?

“Today, I feel like it was not possible to fight with the others. I didn't fight. So, it's like it is. I fought enough during my career. I will fight when I feel well. But if you don't feel well, I want to stay on the bike.”

Kanske.
Men det såg inte ut som Ducati, särskilt fabrikarna, hade ett konkurrenskraftigt paket i helgen.
Pecco var väl 16 sekunder efter när han klotade?
Så bättre ta sig i mål en bit ner än slänga cykeln när man jagar någon snabbare.

Tror kämpaglöden är tillbaka med råge om två veckor. 😊

Tycker det låter om MM inte mår bra, har ont efter senaste krascherna, operationerna. Och MM siktar på VM, inte vinna race. Och VM-titeln tas genom att ta så många poäng det går i varje lopp, inte genom välja mellan seger och DNF.

Last edited:
Ja, men både Rauls och JMarts hojar gick som på räls hela rejset såg det ut som. 🤔
Michelins före Lunchdäck eller Teamen gjort ett bra jobb med hojarna.
Jag tror på Teamen gjort bra jobb med hojarna.
Apropå bra jobb, såg jag att två hojar sprutade gnistor i kurva 1 efter starten.
Var det markeffektplåtar som tog i asfalten ?

Michelins före Lunchdäck eller Teamen gjort ett bra jobb med hojarna.
Jag tror på Teamen gjort bra jobb med hojarna.
Apropå bra jobb, såg jag att två hojar sprutade gnistor i kurva 1 efter starten.
Var det markeffektplåtar som tog i asfalten ?
JMart och Ai missade att slå av sina "ride hight devices". :rodnar
Därav fyrverkerierna.
Exakt vad som tog i vet jag inte.
Det får någon bättre än mig på gp-hojar svara på. 😊

Jag tycker alla 14 som fick ett sämre resultat än MM i Sprinten dvs från Diogo Moreira som var 3/100-dels sekund efter MM i mål ända till Iker Lecuona som kraschade på 1:a varvet disponerade sprinten sämre än MM.
Men det är bara vad Jag tycker.
Då har du inte tagit in faktorn att han hade tillgång till den näst bästa cykeln i startfältet. De flesta som var bakom hade inte det.

Visst, men i detta fallet tappade Marc fem sekunder per varv från sitt bästa till sitt sämsta varv. Det är ändå ganska anmärkningsvärt, tycker du inte? Oavsett vilken av förarna inom topp fem som råkat ut för det så hade det snackats och ännu mer när det är en sjufaldig världsmästare som väldigt sällan hamnar i den sortens situation. Hade Rossi råkat ut för något liknande på sin tid hade det ju snackats om det på flera sidor också högst troligt?
Ja hade der varit Rossi hade sopslut hackat. Vänta.. tror det var så..

Men Raul och Bez(som sätter sitt snabbaste var på vadå, varv 18??) inte så lite imponerande.

Kanske.
Men det såg inte ut som Ducati, särskilt fabrikarna, hade ett konkurrenskraftigt paket i helgen.
Pecco var väl 16 sekunder efter när han klotade?
Så bättre ta sig i mål en bit ner än slänga cykeln när man jagar någon snabbare.

Tror kämpaglöden är tillbaka med råge om två veckor. 😊
Ja, absolut, Ducati fick inte till det denna helgen, men jag har aldrig hört Marc uttrycka sig så tidigare. Jag minns för några år sen när han lyckades med en omöjlig omkörning i något race som var riktigt tufft och han var typ ” I am Marc, i have to try” trots att inget riktigt funkade på hojen det racet. Nu låter han mer som någon som vill kunna köra fort men bara när det funkar, inte den som spettar sig igenom en imaginär vall av motstånd med hörntänderna som han varit tidigare.

Men ja, han lär vara tillbaka i form på Aragorn, allt annat vore en skräll.

-edit- alltså det jag hängde upp mig på i hans uttalande var ”jag har kämpat tillräckligt i min karriär” [så jag behöver inte göra det nu, min tolkning]. Det har han ju absolut på alla sätt, men ändå. Inget jag hört från Marc förut

Last edited:
Ja hade der varit Rossi hade sopslut hackat. Vänta.. tror det var så..

Men Raul och Bez(som sätter sitt snabbaste var på vadå, varv 18??) inte så lite imponerande.
ja, var otroligt imponerande särskilt av Bez som väl knappt kunde tänka så dags i racet. Och tack vare en sån prestation som han höll undan från Alex M.

Last edited:
Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...