Dagens bild

Blev en sväng med SR500an ikväll , efter att först ha plockat isär förgasaren och rensat lågfartmunstycket , nästa vinter blir det att tömma ordentligt eller tanka i alkylat 😃
View attachment 530323
Har du ens skämt bort den med 98? Räcker långt, men kanske inte polcirkelvinterlångt. (Jämte en shot tvåtaktsolja, givetvis. Inte den för marint bruk.)

Har du ens skämt bort den med 98? Räcker långt, men kanske inte polcirkelvinterlångt. (Jämte en shot tvåtaktsolja, givetvis. Inte den för marint bruk.)
Ja den har fått 98 , hjälper tvåtaktsolja mot avlagringar ? Tycker jag har fått rengöra munstycken på dom tvåtakts snöskotrar jag har haft också när dom har stått för länge

Ja den har fått 98 , hjälper tvåtaktsolja mot avlagringar ? Tycker jag har fått rengöra munstycken på dom tvåtakts snöskotrar jag har haft också när dom har stått för länge
Det är ju oldschooltricket för fordon som körs sporadiskt med långa perioder av stillestånd. Skydda plåttankar mm.

Briggs&Stratton har en röd väldoftande ävja som blev mäkta populär bland de åldrande veteranmotorcyklisterna i bygden. De blev allt sämre på att kicka men hojarna blev å andra sidan mer lättstartade med denna ”konservering”. Fuel fit heter den visst numera. Köpte där de både säljer och lagar maskiner, inte bara säljer..,

Det är ju oldschooltricket för fordon som körs sporadiskt med långa perioder av stillestånd. Skydda plåttankar mm.

Briggs&Stratton har en röd väldoftande ävja som blev mäkta populär bland de åldrande veteranmotorcyklisterna i bygden. De blev allt sämre på att kicka men hojarna blev å andra sidan mer lättstartade med denna ”konservering”. Fuel fit heter den visst numera. Köpte där de både säljer och lagar maskiner, inte bara säljer..,
Ska prova den , var då inte speciellt dyr heller.
Polaren jobbar på en småbåtsvarv där dom har både verkstad och vinterförvaring, han prata om nåt medel som dom hällde i tanken innan vintern som fungerade riktigt bra med , ska kolla vad det var

Va eromdär jättestora svarta tryckknapparna till för?
Eller hur. Jättestora laktitsbitar!

Nej, du har stora knappar för blinkersarna. 'Höger' vid höger handtag, och 'vänster' vid vänster handtag. Dom återställer automatiskt också så du behöver inte trycka två gånger. Bara om du kör om eller inte lutar hojen tillräckligt när du blinkat.HD  kontroller.jpg

Inte riktigt standard, dessa är lite nyare modell. Men i princip denna layout på alla HD.

Eller hur. Jättestora laktitsbitar!

Nej, du har stora knappar för blinkersarna. 'Höger' vid höger handtag, och 'vänster' vid vänster handtag. Dom återställer automatiskt också så du behöver inte trycka två gånger. Bara om du kör om eller inte lutar hojen tillräckligt när du blinkat.
Jamenaju dom på tanken jue....

Jamenaju dom på tanken jue....
Jahaaa.. dom är inte knappar, det är bensinmätaren till vänster, och så tanklocket höger.

Tanklocket är lite korkat, man måste trycka ner det, sen vrida så att det poppar upp, sen kan du skruva loss det. Sjukt och korkat, men det var så min 2015 Dyna wide glide har det.

.. dom heter nåt .. ska kolla

"Flush mount" heter dom. Vansinningt egentligen, räcker att man har lite olja på fingrarna så kan man inte öppna tanklocket.

Jahaaa.. dom är inte knappar, det är bensinmätaren till vänster, och så tanklocket höger.

Tanklocket är lite korkat, man måste trycka ner det, sen vrida så att det poppar upp, sen kan du skruva loss det. Sjukt och korkat, men det var så min 2015 Dyna wide glide har det.

.. dom heter nåt .. ska kolla
Javet redan, jag skojsade lite bara, ska sluta med det nu....

Annars ser hojen ut så här. Nån tyckte väl att det passade med korkade tanklock och abstrakt bensinmätare på denna. Vet inte om jag vågar byta ut dom, jag kanske väcker nån sovande Harley-demon som kommer och hämnas på mig sen. Vad vet jag om stil, .. jag har ju så många 😁

IMG_8451.JPG

"Vi har ett problem att lösa"

- Vilka är vi?
- Vad är problemet?
- Vem ska lösa det?

Det går alltså inte att ladda upp bilder (Mac)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back