Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Vill man absolut ha en "ny" gammal hoj så ring till generalagenterna och fråga.
Enl transportstyrelsen så ska det finnas en del regnummer uttagna på hojar som aldrig kom i trafik.
Men det kan visst bli dyrt ändå av någon anledning jag glömt.
Det där har jag också sett. Att importören har gamla hojar som är nya kvar. Men aldrig fått någon förklaring på varför och om det går att köpa dom.
Någon som har insikt eller vet mer om det?

Problemet lär vara en bakstöt dämpare av rotationstyp som till råga på allt värms upp av motorn.
Det vill säga dämpningen försvinner ibland helt och då kan det bli mer än spännande.
Jag har kört en Kawa 500 3-pip och den var helt OK. Bara 60 hp om jag minns rätt.
Eller var det för jag var försiktig ? Fick låna den "om jag fick igång den". Och det fick jag.
Gick direkt på pickupspolen innanför en kåpa. Mycket riktigt hade spolen lossnat bara skruva fast.
Hade en -99 när den var ny. Tycker problemen med bakdämparen är överdrivna så länge man kör landsväg. Mysig motor på ca 120 hästar. Styrdämpare originalmonterad.
97:an lär ha varit vildare, ingen styrdämpare och ryktesvis annan mappning.

"Fin kawasaki säljes"
View attachment 529992
View attachment 529993
Frånsett "lacken"..... så ser den helt ok ut - inga riktiga "vill ha-vibbar" men som pendlarhoj, övningskörning, förstahoj så går den an. Har nog stått ett tag - dammig mätare.

"Fin kawasaki säljes"
View attachment 529992
View attachment 529993
Finns det någon som slår till p.g.a. att hjälm medföljer?
Annars håller jag med @Surtees; den ser ju okej ut bortsett från tanken. Jag antar att de försökt få till det där fräcka japanska typsnittet men det ser mer ut som något en aspirerande graffitikonstnär skapat på sidan av en pendeltågsvagn.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back