2026 Tissot GP of the Netherlands

Marco till sjukhus för kontroll. Fullt medveten, normal kognitiv och neurologisk förmåga, inget brutet och inga blödningar vad det verkar men kraftig smärta.

Men jag såg ju hur han försökte gasa och inget hände. Men såklart Pedro tänker på framtiden, visar loyalitet och tar på sig stoppet. Inget fel på KTMs motorer.
Jag tycker också det lät konstigt. #officiellaversionen

och nu blev förklaringen tydligen akut karpaltunnel:
Man tycker att det borde ha nämnts någonstans om han haft problem med det i ett år?
#curiouserandcuriouser...

Last edited:
Vet inte om jag missade något, men varför skulle Diggia inte ha ett jobb i MotoGP kommande år?
Han är ju avsevärt mycket bättre än många andra.

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk
Visst är han det. Bästa Ducatiföraren. Men det var kanske inte det Ducati planerade när de tog Marc Marquez till Fabriksstallet. Och hans omkörning av MM var väl inte så snygg.
Blev väl Long Lap för det. :va

Vilken uppvisning av Ogura! ⭐

Herregud vad mycket det händer i racet.

👍 För Raul, JMart, Alex(!) och DiGia.

Tur att det var DiGia som tryckte till Marc och inte tvärt om annars hade vi haft 3 sidor med gnäll...🙄😉

Last edited:
Det var nästan osjysst av Kratoz! :rofl:7peta
Mir hade ju redan tillräckliga problem att hålla sig på banan.
The Kratoz-Curse blev alldeles för mycket ! :rofl:lol:yoparty
Ja, tydligen är en "kratoz curse" = 2 krascher för Mir. 😳

Och att boosta stackars Bez är ju verkligen att be om det. 🫣
Hoppas han är tillbaka snart. 😟

Visst är han det. Bästa Ducatiföraren. Men det var kanske inte det Ducati planerade när de tog Marc Marquez till Fabriksstallet. Och hans omkörning av MM var väl inte så snygg.
Blev väl Long Lap för det. :va
Så han skulle bli fimpad för en taskig omkörning menar du..?

Så han skulle bli fimpad för en taskig omkörning menar du..?

Diggia skulle jag säga annars är en av de mest respektfulla förarna, som kör snyggt men utan att vara mesig, så det hade ju varit mycket märkligt. Gissar att KTM hivade upp tillräckligt mycket pengar för att han skulle känna suget att gå till depåns mest otillförlitliga hoj…

Bästa säsongen på flera år - utan någon överlägsen förare/motorcykel-kombination. Inte heller bara två förare som slåss om poängen. Ogura kommer troligen göra resten av säsongen än mer intressant.

Tycker bara så synd om Quarten - med en Honda hade han varit klart farlig, med en Ducce eller Apa hade han varit oslagbar (tror jag.....). Trist att Yamaha inte fått till det på så många år i underläge.

Tycker bara så synd om Quarten - med en Honda hade han varit klart farlig, med en Ducce eller Apa hade han varit oslagbar (tror jag.....). Trist att Yamaha inte fått till det på så många år i underläge.
Ja, på en Apa hade han definitivt varit i topp, Ducati kanske.
Tycker synd om Quarten men kan ändå inte sluta imponeras av hur bra han gör det och hur lite han gnäller (vad jag sett iaf). 👍

Ja, på en Apa hade han definitivt varit i topp, Ducati kanske.
Tycker synd om Quarten men kan ändå inte sluta imponeras av hur bra han gör det och hur lite han gnäller (vad jag sett iaf).
Han har väl ett anställningsavtal med sin arbetsgivare. Att offentligt kritisera sin arbetsgivare är väldigt oproffsigt.

Det är ju inte han som deltager i världsmästerskapet, det är Yamaha som deltager med honom som en av deras förare. Han får väl betalt för det jobb Han gör.

Inom teamet kan jag däremot föreställa mig att det låter annorlunda...

Han har väl ett anställningsavtal med sin arbetsgivare. Att offentligt kritisera sin arbetsgivare är väldigt oproffsigt.

Det är ju inte han som deltager i världsmästerskapet, det är Yamaha som deltager med honom som en av deras förare. Han får väl betalt för det jobb Han gör.

Ja, så är det men det har inte hindrat andra från att kritisera "sitt" märke.

Ja, internt är det nog andra toner även om dom nog fokuserar på 850'in gissar jag.

Med tanke på att han offentligt går ut och säger att Yamahan har ”zero grip, zero power, zero turning” så är det inte ju som han sitter ner i båten och håller käften heller.

Rossi var en var/är en beundrad och kunnig förare för sina mekaniker och deras chef, när han slutade har det varit lite sådär med framgångarna.
Men allt har ett slut och nu får vi se hur länge han kör Endurance på fyra hjul.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back