Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Möjligen pÄverkad av 20-Äringar hÀr pÄ blocket och tyckt att "lÄt mig visa hur det ska göras pojkar"Tycker det Àr lite synd att han inte avslutar med tvÄ utropstecken. Det tyder pÄ att det Àr en Àldre herre och inte en 20-Äring
"Kablage till motor har blivit klippt pÄ olika stÀllen, sÄ kunskap för el krÀvs."

Skulle tro att chanserna att sĂ€lja den i Sverige ökar om han fixar svenska papper och ser till att man slipper Ă„ka till Danmark för att kolla pĂ„ den. (Ăven om det kanske inte Ă€r sĂ„ mycket att inspektera innan köp, förutsatt att milen stĂ€mmer.)View attachment 529856
View attachment 529857
![]()
SĂ€ljes: Suzuki GSXR - 2006 | BLOCKET
Unik Suzuki GSXR 1000MC-stÀll originalObs endast kört 200 milDen kommer att stÄ som en helt ny motorcykel.Inga skador. Ingen svÀrkörning, bara stÄtt som deko...www.blocket.se
En Gsxr 1000 2006a som gÄtt 200 mil
BegÀrt pris 110 000:- fÄr han det tro?
Den har bara gÄtt 200 mil. RÀknas den som ny hoj vid import till Sverige ?View attachment 529856
View attachment 529857
![]()
Unik Suzuki GSXR 1000MC-stÀll originalObs endast kört 200 milDen kommer att stÄ som en helt ny motorcykel.Inga skador. Ingen svÀrkörning, bara stÄtt som deko...www.blocket.se
Reggad i Sverige gÄr det nog men för priset har man ingen lust att krÄngla med sÄnt sjÀlv.View attachment 529856
View attachment 529857
![]()
Om den gÄtt mindre Àn 600 mil rÀknas den som ny och man fÄr betala moms i sverige.Den har bara gÄtt 200 mil. RÀknas den som ny hoj vid import till Sverige.
Har för mig att har ett fordon (bil / hoj) som köps utanför Sverige och inte körts mer Àn X mil behandlas annorlunda Àn om dom körts över X mil vid importen till Sverige.
Eller detta Àr kanske nÄtt jag drömt eller Àr borttaget 2026 ????
"startar och gÄr har ett missljud tror det Àr ventiler eller kamkedja men jag vet inte. Allt fungerar som det ska annars"
![]()
![]()
SĂ€ljes: Suzuki Ls 650 - 1994 | BLOCKET
Suzuki ls 650 startar och gÄr har ett missljud tror det Àr ventiler eller kamkedja men jag vet inte. Allt fungerar som det ska annarswww.blocket.se
Vilket betyder att det kostar 27500kr att "fixa svenska papper" (110000*0,25=27500).Om den gÄtt mindre Àn 600 mil rÀknas den som ny och man fÄr betala moms i sverige.
Byggaren har verkligen öga för det dÀr med detaljer
Köpa ett beg instrument och byta till innan export/import (om nu inte km ligger lagrad i ecu'n)Den har bara gÄtt 200 mil. RÀknas den som ny hoj vid import till Sverige ?
Har för mig att har ett begagnat fordon (bil / hoj) som köps utanför Sverige och inte körts mer Àn X mil behandlas annorlunda Àn om dom körts över X mil vid importen till Sverige.
Eller detta Àr kanske nÄtt jag drömt eller Àr borttaget 2026 ????

Fast man borde Àven kunna krÀva tillbaka tysk moms. Men det blir kanske bökigt pÄ en 20 Är gammal hoj som dessutom redan tagits ut ur landet.Vilket betyder att det kostar 27500kr att "fixa svenska papper" (110000*0,25=27500).
Eller övertyga besiktningsmannen att instrumentet Àr bytt till ett nytt.Köpa ett beg instrument och byta till innan export/import (om nu inte km ligger lagrad i ecu'n)![]()
+ tyska reg papper. fahrzub brieff. o tyskt kvitto behövs. o i det tyska kvittot ska stÄ hur mÄnga mil den har gÄtt. annars blir det svÄrt att fÄ den genom ursprÄngs kontrolen.Fast man borde Àven kunna krÀva tillbaka tysk moms. Men det blir kanske bökigt pÄ en 20 Är gammal hoj som dessutom redan tagits ut ur landet.
Eller ta MC-semester med den efter ny olja, kylarvÀtska, bromsvÀtskor och sÄ klart nya dÀck ! SÄ den passerar 600 mil innan importen till Sverige. För 27500 kr borde man kunna göra en rejÀl rundresa.Köpa ett beg instrument och byta till innan export/import (om nu inte km ligger lagrad i ecu'n)![]()
Eller ta MC-semester med den efter ny olja, kylarvÀtska, bromsvÀtskor och sÄ klart nya dÀck ! SÄ den passerar 600 mil innan importen till Sverige. För 27500 kr borde man kunna göra en rejÀl rundresa.
Eller ?
|
|
Brembo inför nya Hyctionâbromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I Är var det 52a gÄngen Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week Ž26 gÄr mot deltagarrekord!
Med en mÄnad kvar Àr det gl... |
|
|
FrĂ„n familjeföretag till modern motorhub â Ljunggrens Motor vĂ€xlar upp
I motorvÀrlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ÀndÄ?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show pÄ lördag!
PĂ„ Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder frÄn DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO â nytt mc-mĂ€rke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, vÀlbokat trots turbulens i bolaget!
Det Àr med glÀdje vi pratar... |