Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tycker det Àr lite synd att han inte avslutar med tvÄ utropstecken. Det tyder pÄ att det Àr en Àldre herre och inte en 20-Äring

"Kablage till motor har blivit klippt pÄ olika stÀllen, sÄ kunskap för el krÀvs."
Möjligen pÄverkad av 20-Äringar hÀr pÄ blocket och tyckt att "lÄt mig visa hur det ska göras pojkar"
 
1000025576.jpg
1000025580.jpg


En Gsxr 1000 2006a som gĂ„tt 200 mil 😍
BegÀrt pris 110 000:- fÄr han det tro?
 
Last edited:
View attachment 529856
View attachment 529857


En Gsxr 1000 2006a som gĂ„tt 200 mil 😍
BegÀrt pris 110 000:- fÄr han det tro?
Skulle tro att chanserna att sĂ€lja den i Sverige ökar om han fixar svenska papper och ser till att man slipper Ă„ka till Danmark för att kolla pĂ„ den. (Även om det kanske inte Ă€r sĂ„ mycket att inspektera innan köp, förutsatt att milen stĂ€mmer.)
 
View attachment 529856
View attachment 529857


En Gsxr 1000 2006a som gĂ„tt 200 mil 😍
BegÀrt pris 110 000:- fÄr han det tro?
Den har bara gÄtt 200 mil. RÀknas den som ny hoj vid import till Sverige ?
Har för mig att har ett begagnat fordon (bil / hoj) som köps utanför Sverige och inte körts mer Àn X mil behandlas annorlunda Àn om dom körts över X mil vid importen till Sverige.
Eller detta Àr kanske nÄtt jag drömt eller Àr borttaget 2026 ????
 
Last edited:
View attachment 529856
View attachment 529857


En Gsxr 1000 2006a som gĂ„tt 200 mil 😍
BegÀrt pris 110 000:- fÄr han det tro?
Reggad i Sverige gÄr det nog men för priset har man ingen lust att krÄngla med sÄnt sjÀlv.
Förutsatt att mil stÀmmer och tyska pappren för reggning Àr kompletta
 
Den har bara gÄtt 200 mil. RÀknas den som ny hoj vid import till Sverige.
Har för mig att har ett fordon (bil / hoj) som köps utanför Sverige och inte körts mer Àn X mil behandlas annorlunda Àn om dom körts över X mil vid importen till Sverige.
Eller detta Àr kanske nÄtt jag drömt eller Àr borttaget 2026 ????
Om den gÄtt mindre Àn 600 mil rÀknas den som ny och man fÄr betala moms i sverige.
 
"startar och gÄr har ett missljud tror det Àr ventiler eller kamkedja men jag vet inte. Allt fungerar som det ska annars"
👍 :crash


 
"startar och gÄr har ett missljud tror det Àr ventiler eller kamkedja men jag vet inte. Allt fungerar som det ska annars"
👍 :crash


Annars finns hĂ€r en körklar Savage till det facila priset av 40000 kr đŸ€Ł
 
Den har bara gÄtt 200 mil. RÀknas den som ny hoj vid import till Sverige ?
Har för mig att har ett begagnat fordon (bil / hoj) som köps utanför Sverige och inte körts mer Àn X mil behandlas annorlunda Àn om dom körts över X mil vid importen till Sverige.
Eller detta Àr kanske nÄtt jag drömt eller Àr borttaget 2026 ????
Köpa ett beg instrument och byta till innan export/import (om nu inte km ligger lagrad i ecu'n) :va
 
Fast man borde Àven kunna krÀva tillbaka tysk moms. Men det blir kanske bökigt pÄ en 20 Är gammal hoj som dessutom redan tagits ut ur landet.
+ tyska reg papper. fahrzub brieff. o tyskt kvitto behövs. o i det tyska kvittot ska stÄ hur mÄnga mil den har gÄtt. annars blir det svÄrt att fÄ den genom ursprÄngs kontrolen.
skit samma hur mÄnga kvitto dansken kan skriva dom gÀlls inte.
sÄ det ett bojsÀnke om man inte vill pröjsa moms o so wieder
 
Köpa ett beg instrument och byta till innan export/import (om nu inte km ligger lagrad i ecu'n) :va
Eller ta MC-semester med den efter ny olja, kylarvÀtska, bromsvÀtskor och sÄ klart nya dÀck ! SÄ den passerar 600 mil innan importen till Sverige. För 27500 kr borde man kunna göra en rejÀl rundresa.
Eller ?
 
Last edited:
Eller ta MC-semester med den efter ny olja, kylarvÀtska, bromsvÀtskor och sÄ klart nya dÀck ! SÄ den passerar 600 mil innan importen till Sverige. För 27500 kr borde man kunna göra en rejÀl rundresa.
Eller ?

Ja, och i tyskland finns det ju vÀgar dÀr man kan köra fort och addera mÄnga mil i timmen :ROFLMAO:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I Är var det 52a gÄngen Cus...

Gotland Ring Bike Week Ž26 gÄr mot deltagarrekord!

Med en mÄnad kvar Àr det gl...

FrĂ„n familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor vĂ€xlar upp

I motorvÀrlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ÀndÄ?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show pÄ lördag!

PĂ„ Sveriges nationaldag, nu...

Bilder frÄn DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-mĂ€rke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, vÀlbokat trots turbulens i bolaget!

Det Àr med glÀdje vi pratar...

Back
Top