Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Citat:
Migrationsverkets presschef Jesper Tengroth berättar att Serhii nu troligtvis kan få en ny bedömning:
Eftersom han har lämnat landet frivilligt så är det min uppfattning att Migrationsverket inte kan riva upp det gamla beslutet. Men inkommer det en ny ansökan så antar jag att man får pröva det utifrån de nya förutsättningarna. Men det får vi titta på då, säger han.
Fallet granskas nu av justitieombudsmannen, JO.
Myndigheten pudlar men eftyersom han lämnat Sverige står beslutet kvar.
Helt Enligt Reglerna.

Hur dålig svenska många av andra generationens invandrare talar.
För att inte tala om hur undermåligt många uttrycker sig i skrift. Satsdelar, styckeindelning och kommatering tycks vara något som hör hemma på museum numera.

Detta gäller i alla fall mina medmänniskor jag träffar dagligen som är födda från mitten av 80-talet och framåt, i de flesta fall. Oavsett etnicitet.

Ordförståelsen är ibland retligt låg. En jag jobbade med kunde inte lista ut vad jag menade med begreppen hitom och bortom en bestämd punkt i terrängen.

För att inte tala om hur undermåligt många uttrycker sig i skrift. Satsdelar, styckeindelning och kommatering tycks vara något som hör hemma på museum numera.

Detta gäller i alla fall mina medmänniskor jag träffar dagligen som är födda från mitten av 80-talet och framåt, i de flesta fall. Oavsett etnicitet.

Ordförståelsen är ibland retligt låg. En jag jobbade med kunde inte lista ut vad jag menade med begreppen hitom och bortom en bestämd punkt i terrängen.
Var o vart, de o dem, mig och jag, och alla "liksom" som tyder på en osäkerhet hos alla personer som i övrigt gödslar med exakt, precis och absolut. Plus den totala avsaknaden av allmänbildning hos de personer som kallar sig journalister - ler fortfarande åt kvinnan som på SVT nyheters sida skrev om mannen som grävt upp en oljetanker i sin trädgård.

Har en sambo som inte begriper sig på väderstreck.
Osäker på om det har med kön eller ålder att göra.
Eller om hon eventuellt är lite blåst.

Har en sambo som inte begriper sig på väderstreck.
Osäker på om det har med kön eller ålder att göra.
Eller om hon eventuellt är lite blåst.

Det är nog helt enkelt modernt att inte veta sånt.

Förr i tiden planerade gubbarna hur dom skulle orientera vedhögen för att både få sol och vinden att torka den effektivt.
Man vandrade i skog och mark utan GPS osv...
Man visste att solen stod i söder ungefär klockan 12 (normaltid)

Nu finns ju inte ens städernas motsvarighet till myrstackarna kvar, parabolerna som altid var riktade några grader från söder.
Så länge det inte upptäcks att surdegarna mår bäst av att stå i fönster åt söder har den moderna människan ingen nytta av att veta vädersträck längre

Jag mötte ett par blyslädar som blev omkörda av en trött japsbil på en 70 väg ..
Vassunda mot Sigtuna.

Mm sånadär bluffbrev har man ju läst om, får åka ner till biblioteket och skriva ut det till polisen.
:mattias

Jag fattar att du skojar men rent generellt så går jag alltid direkt till källan utan att klicka på länkarna för jag vill inte riskera att någon går i mellan när jag ska logga in med mitt bank-id.

Alltså i det här fallet öppnar jag inte länken till Kivra utan jag går till Kivra på egen hand.

Nu introduceras Hieroglyfer igen.
Instruktioner för projektor.

View attachment 529338

Det är tyvärr nödvändigt, folk idag klarar inte av att läsa en varubeskrivning på åtta rader för att se om en produkt har blåtand.
En produkt som dom köper för att dom vill åt blåtandsfunktionen.

Samma sak i meddelanden till varandra, det blir i bästa fall en mening, och sedan en radda med smilysar som ska berätta resten, med åtföljande risk för feltolkning 🤌 :poop::banana
(betyder inte att jag ska fista dej i bajjan tills bananen blir glad)

Det är tyvärr nödvändigt, folk idag klarar inte av att läsa en varubeskrivning på åtta rader för att se om en produkt har blåtand.
En produkt som dom köper för att dom vill åt blåtandsfunktionen.
Det argumentet håller inte, för de kan inte tyda symbolerna heller.

Jag tror att det är för att slippa ha infon på sjuttielva språk. Med symboler så kan de skippa textmassan helt.

Det argumentet håller inte, för de kan inte tyda symbolerna heller.

Ja fast wifi och blåtands sybolerna på produkter känner dom igen.

När det kommer till meddelanden mellan människor så har var och en tolkningsföreträde, så vad än mottagaren tolkar det som så har avsändaren en annan förklaring

Många tjejer till exempel skickar mig meddelanden mitt i natten om att dom vattnar äggplantan och persikan, eller att dom är sugen på banan tacos, vilket jag tycker är konstig information att skicka sådär

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back