Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ja, lite jobb på sadelklädseln behövs men annars var denna riktigt läcker! Undrar just om man skulle orka köra den från Luleå till Örebro...? 🤔

Du får lämna den gratis i Umeå om du kroknar, är den tankad så bjuder jag på skjuts till flyget eller tåget sedan du har skrivit över den på mig.

Jag tar emot den oavsett färg på sadeln, men den blev snyggare med svart sadel

Frågan är om proveniensen påverkar priset i positiv eller negativ riktning?
Säljaren tycker iaf att det är något positivt, men uppenbarligen finns det ingen köpare som är av samma positiva åsikt. Inte i den utsträckningen iaf. Kanske mer som föremål för museum :fyllisar

Varför har den stänklappen framåt på framskärmen men inget ned / bakåt

540ff78e2e38018e359a1ddef093d15e.jpg

God vän som byggt (vi som byggde BMW- Scramblern för 13 år sedan).
Kort sagt så skall det vara så, klassiskt kåsa-stuk.

För 10 år sedan eller så så byggde han om en Freewind till Hva-stil. Snygg och användbar hoj.

Hojen är klok, går bra och i mina ögon för lågt prissatt. Nytt framdäck ingår dessutom.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja den var ute förra året också för samma pris - trevliga prylar på men ….
Precis...sjukt bra hoj med helt rätt utrustning men jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om jag köpte den...
Alternativt skulle jag aldrig berätta vem den tillhört.
Jag är också ganska övertygad om att en version av den iaf hade smidda fälgar som verkar förvunnit...

Nu djävlar....
Det har dykt upp en äkta hårdkokt PajalaBagger på marknaden.
De är unika och en del av den norrländska kulturarvet 🥰

Eller som Wikipedia säger:
"PajalaBagger
Legenden säger att Pajalabaggern föddes någon gång under 1950-60 talet under en oändligt lång vinter i Pajala, när ett gäng envisa hojbyggare tröttnade på att de amerikanska baggrarna inte var byggda för 30 minusgrader, älgar och 40 mil till närmaste fik.
Med hjälp av svets, hembränt och en högst tveksam mängd kaffe skapade de en motorcykel som kunde tugga mil efter mil på norrländska vägar. Under de mörka vinternätterna skruvades det i garage upplysta av en ensam lysrörsarmatur, och när midnattssolen kom fram testkördes skapelserna dygnet runt eftersom ingen ändå gick och lade sig. Resultatet blev Pajalabaggern – lika lång som en amerikansk landsvägskryssare, men med hjärtat djupt förankrat i Tornedalen, där frihet mäts i mil, myggor och mängden reservdelar man lyckas få plats med i packväskorna."
1780154562587.png
1780154578000.png
1780154591244.png

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back