Gaming är fan perfekt när man är hemma sjuk och inte orkar något annat. Dock skulle jag önskat att min rigg tillät mig spela liggandes, för just nu är det inte jätteskönt att sitta ner flera timmar i sträck...
Nå iallafall, blev sugen på att spela igenom Red Dead Redemption 2 igen då det var rätt många år sen sist. Och jag måste bara säga att fy helvete vad det spelet är bra alltså, har ni inte spelat det så gör för gudarnas skull det för annars gör ni er själva en rejäl jävla otjänst! Även om det är snart åtta år gammalt så står det sig otroligt bra än idag, och vill man så finns det moddar som tar upp grafiken till i princip samma nivå som vilket modernt spel som helst
Det finns hur mycket som helst att göra, massor av spännande saker att utforska och upptäcka, en mängd karaktärer som är så otroligt välskrivna att man verkligen börjar känna riktigt starkt för/emot dem, massor av klassiska westernvapen som du kan sätta din personliga prägel på, utmaningar som ger dig unik utrustning och färdigheter, och storyn... Vilken sjujävla story det är. Inte ens den bästa av storfilmshandlingar kan mäta sig med RDR2, dyngan som Hollywood krystar fram kan fan slänga sig i väggen i jämförelse.
Jag menar, hur många har inte någon gång drömt om att få vara Cowboy, rida runt på stäppen fri som en fågel, utkämpa revolverdueller, råna diligenser, eller varför inte agera prisjägare, fånga bovar och leverera "död eller levande" till närmsta sheriff... Det är precis vad man kan göra i RDR2. Tänk er den bästa westernrulle ni någonsin sett, föreställ er sen något som är typ hundra gånger bättre, och du får inte bara spela huvudrollen utan du får leva (virtuellt) som huvudpersonen. Det är RDR2, och det är verkligen helt magiskt bra!
Här har ni förresten Jack Blacks hyllningssång till gaming i allmänhet och RDR2 i synnerhet: