2026 Michelin® Grand Prix de France

MM93 borta minst det här och nästa race.
Verkar som att han utöver fraktur i foten även ska göra en operation i axeln för att ta bort en skruv som trycker mot en nerv. Ska vara en del av orsaken för ett antal av hans otypiska misstag på sistone. Hoppas det ordnar sig.

Verkar som att han utöver fraktur i foten även ska göra en operation i axeln för att ta bort en skruv som trycker mot en nerv. Ska vara en del av orsaken för ett antal av hans otypiska misstag på sistone. Hoppas det ordnar sig.

Antar att han ådrog sig frakturen när han dunkade i högerfoten precis innan han flög över sadeln.
Axeln förklarar ju en del.
Det var nog det mästerskapet.
Trist, tycker iaf jag. 😟

Antar att han ådrog sig frakturen när han dunkade i högerfoten precis innan han flög över sadeln.
Axeln förklarar ju en del.
Det var nog det mästerskapet.
Trist, tycker iaf jag. 😟
Ja, det var en redig smäll. Såg inte bra ut när han landade på huvudet dessutom.

Tror nog du har rätt i att det blir svårt att komma tillbaka från två olika skador och ändå hålla ihop mästerskapet. Dels med en så jämförelsevis svag inledning på årets säsong och dels med Martin och Bez i toppform.

Ja, det var en redig smäll. Såg inte bra ut när han landade på huvudet dessutom.

Tror nog du har rätt i att det blir svårt att komma tillbaka från två olika skador och ändå hålla ihop mästerskapet. Dels med en så jämförelsevis svag inledning på årets säsong och dels med Martin och Bez i toppform.
Sant, även Marc i toppform hade haft det tufft i nuvarande konkurrens!
JMart, Bez, Alex, DiGia, Bag och strax där bakom Acosta och Trackhouse-ungarna.
Vet inte om det någonsin varit så tight i toppen sen jag började följa cirkusen? 🤔

Extremt stabil körning av Max Quiles i Moto3.
Han har ett lugn där han verkar koppla bort precis allt annat än gas, balans, och bana.

Mycket däckfunderingar nu.

Ingen mer än jag som stör sig på att så fort dom 2-3 första har gått i mål så byter man kamera till nån jäkla influencer och får se denne vifta med målflaggan istället för att se hur övriga bakom placerar sig?

Och Pecco är på väg att köra ikapp Bez! och släpar Pedro med sig! :hojraket

Alltså wow! Jag tänkte nånstans mitt i racet att ok, det här blir ett till halvtrist kökörningsrace där det inte händer så mycket, men oj vad fel jag hade till sist! Martin var ju helt magisk, Ogura visar att han är stjärnskott av rang och Bez som egentligen gjorde allt rätt ändå framstår som den blekaste i sällskapet.

Surt för Acosta att hela tiden vara så nära men som inte når fram pga undermålig KTM.

Några grejer som börjar träda fram nu är att aprilian tveklöst är bästa hojen dock inte lika överlägsen som gp24:an var. Martin är tillbaka och han vet hur man vinner. Qvarten och Acosta är aliens bara på fel material vilket man vetat men det är extremt tydligt när dom är de enda av sitt märke inom topp 10.
Är detta det sista vi ser av MM? Jag ser honom som tveksam nästa säsong.

För övrigt väldigt kul att se ett riktigt race där någon kör upp sig och vinner.

Den engelska kommentatorn mot slutet av racet när några kraschade igen och han såg vem den första var "of course its Mir..."
Säger en del om hur mkt han kraschat.

Jag tänkte samma sak. Han kändes ju redan innan kraschen och skadan tveksam till fortsättningen. Bla. med rykten om att han bara vill ha ett års kontrakt med Ducati för att inte signa upp sig för långt framåt. Lite också som att hungern för en titel till inte riktigt är kvar längre, Marc ser jag inte kuska runt för att ta 4e/5e-platser.

...
...
Jag tänkte samma sak. Han kändes ju redan innan kraschen och skadan tveksam till fortsättningen. Bla. med rykten om att han bara vill ha ett års kontrakt med Ducati för att inte signa upp sig för långt framåt. Lite också som att hungern för en titel till inte riktigt är kvar längre, Marc ser jag inte kuska runt för att ta 4e/5e-platser.
Kan så vara. :(

Sliter förstås på psyke såväl som kropp med ständiga operationer.
Men iom hans varvrekord så tror jag han ger det en chans till.
När Hondan inte längre var bästa hoj så överkörde MM den och kraschade ständigt, det känns som lite déjà vu men på Ducatin nu...🤔

Satan vad snygg Martins omkörning av Acosta var!
Jag undrar varför ingen blockerar t.ex. den 'omkörningsplatsen' när dom VET att killen bakom tänker köra om där!
Acosta t.ex. hade väl kunnat ta 'omkörningslinjen' och Ogura hade inte haft nåt annat val än att ligga bakom?
Men ingen som blev omkörd där, som enligt kommentatorerna visste att det var på gång, tog den linjen och slapp bli omkörd!
Vad missar jag i min okunskap? :yoparty

Kan så vara. :(

Sliter förstås på psyke såväl som kropp med ständiga operationer.
Men iom hans varvrekord så tror jag han ger det en chans till.
När Hondan inte längre var bästa hoj så överkörde MM den och kraschade ständigt, det känns som lite déjà vu men på Ducatin nu...🤔
Ja, jag tänker bara på vad Alex Marquez har sagt om hur tungt det var för Marc under de svåraste åren. Han gjorde en heroisk insats och kom tillbaka och tog mästerskapet, och även om nuvarande skador inte är oöverkomliga så är frågan om han har det i sig att kötta på i en säsong till?! Varvrekordet tänker jag mer är ett kvitto för honom att han kan sluta på topp.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard