Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Det är väl så.

Verkar vara en bransch, likt transport, där det finns jävligt mycket klåpare.
Och stora företag som lärt sig vinna upphandlingar och undvika att faktiskt leverera.

Tyvärr så är det få programmerare och systemarkitekter som förstår sig på slutanvändandet, och ännu färre upphandlare som förstår sig på programmering och systemarkitektur.
Har man en riktigt sexig verksamhet så kan man till och med delegera upphandlingen till någon som inte jobbar med, eller förstår, slutprodukten.
Då jävlar.
Inköp förstår nästan aldrig exakt vad det är som behövs, ju större kund desto mindre förstår och vet inköp.
Branschen har gått lite för bra i årtionden så det sker nästan ingen utrensning av klåparslen alls.
Och det är utan att ens börja prata om bolagen som mer eller mindre sysslar med rena bedrägerier.

Inköp förstår nästan aldrig exakt vad det är som behövs, ju större kund desto mindre förstår och vet inköp.
Branschen har gått lite för bra i årtionden så det sker nästan ingen utrensning av klåparslen alls.
Och det är utan att ens börja prata om bolagen som mer eller mindre sysslar med rena bedrägerier.
Ja herrigud.
Har jobbat en del med kravspec & testkörning (från kundsida) vid systembyggnad, och man blir ju lite mörkrädd vad vissa klarar av att leverera och andra inte.

Man tycker ju att de som förhandlar avtal borde sitta på en del spetskompetens om saken det handlar om, men men. Man (jag) tycker mycket.

Själv skulle jag inte ens ha frågat innan jag satte mig på den lediga sidan av bänken. Är väl samma typ av tonårsglin som på bussen sätter upp sin väska på grannsätet trots att bussen är full och folk får stå. Hoppas föräldrarna är stolta.View attachment 528050

Det som är mest sjukt är ju att hon tycker det är okej att neka någon att sitta på på parkbänken.

Är det dålig uppfostran hemifrån? Från skolan? Eller är det en följd av feminismens utbredning i landet?

Att jag kommer ihåg mitt egna telefonnummer från 1980 och kompisar jag hade i lågstadiet och deras gatuadress inkl postnummer för man skickade brev och vykort. Men vad jag själv sa på möte på jobbet bara en eller två arbetsdagar sen, minns jag inte, inte ens när jag läser mötesanteckningar så känner jag igen det... Är man dement på riktigt då? Detta trots att jag äntligen fått tag på östrogen/progesteron behandling. Och så stressad är jag inte. Herrejösses 🫣 får gå direkt till pension

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd