Smash & Grab på Karlströms Motor

Förskingra sex miljarder av statliga pensionspengar genom att bryta mot lagar och regler är också ok tydligen. För vissa då såklart. Om jag skulle försöka något liknande hade jag ju hamnat i fängelse redan efter sex tusen.
Kommer stanna där. Northvolt och Stegra är bara två att många exempel på symboldrivna idiotiska gröna projekt med skatt och pensionspengar-slöseri. Bara att kolla på elfakturorna varje månad...

jag gillar inte islam, men gillar iden om att hugga handen av dom som stjäl
tänk så många öststatare som hade sprungit runt utan händer :hihi:hihi:hihi:hihi

Ta inte detta personligt toker, diggar dig :krama

Men får fördomar och pessimism bekräftade av ett sådant inlägg :(

Du behöver absolut inte vända dig till islam för att hitta likasinnade vad gäller straff för stöld, din historia och dina förfäder går alldeles utmärkt :tummenupp

Det vita mannens historia har blivit förtryckt, förminskad och svartmålad av anledningar vi inte behöver gå in på. Men har du hört talas om tex "Bloody Code"? Tror du dessa typer av brott togs lättvindigt här bara för ett par hundra år sedan?

I Europa var det som straff för stöld vanligt förekommande med brännmärkning, prygel, straffarbete, och favoriten hängning såklart :hihi

Du behöver inte titta åt Allahs håll för att hitta handlingskraft mot kriminella och illvilliga, det har funnits här i minst lika kraftig skepnad, men huruvida den finns kvar vågar jag inte uttala mig om, med tanke på pessimism och sånt :)

Ta inte detta personligt toker, diggar dig :krama

Men får fördomar och pessimism bekräftade av ett sådant inlägg :(

Du behöver absolut inte vända dig till islam för att hitta likasinnade vad gäller straff för stöld, din historia och dina förfäder går alldeles utmärkt :tummenupp

Det vita mannens historia har blivit förtryckt, förminskad och svartmålad av anledningar vi inte behöver gå in på. Men har du hört talas om tex "Bloody Code"? Tror du dessa typer av brott togs lättvindigt här bara för ett par hundra år sedan?

I Europa var det som straff för stöld vanligt förekommande med brännmärkning, prygel, straffarbete, och favoriten hängning såklart :hihi

Du behöver inte titta åt Allahs håll för att hitta handlingskraft mot kriminella och illvilliga, det har funnits här i minst lika kraftig skepnad, men huruvida den finns kvar vågar jag inte uttala mig om, med tanke på pessimism och sånt :)
glöm inte gatlopp, det var det inte många som överlevde.
blev tyvärr förbjudet i 1812, jo jag kan min historia

Köpte lite bra å ha saker, lite bultar till bakdrev osv från Karlströms nu. Måste stödja lite nu :)
Jädra skit det där. Tullen lär knappast fånga dessa cyklar heller, de är nog redan i Tallin.

Det grövsta och hårdaste straffet får sådana som du och jag om vi gör någon form av skattebrott.
Har en tidigare bekant som fick 1 år fängelse (6 månader öppen anstalt + 6 månader fotboja) aldrig gjort någon kriminalitet tidigare men blev inblandad i fiffel på ett jobb så dom åkte dit för skattebrott.
Samtidigt så blev jag vittne till när två av Stefan Lövens pensionsräddare slog ner och sparkade en liggande kille i huvudet. Så jag var inne på rättegången och vittnade dom hade flera liknande misshandel och kniv innehav och ringa narkotikabrott. Dom fick villkorligt och ungdomstjänst
Jaktbrott är det också hårda straff på. Man ska inte råka skjuta en varg tex, då får man på fan ordentligt.

Trist med sådana här inbrott. Man behöver en massa pollare eller kraftiga hinder så det inte ska gå att köra in genom fönster osv som de gjorde här. Men då snor buset en lastare istället för en bil för att ta sig in. Eller en stridsvagn.

Idioter.

Straff och sånt är ett kapitel för sig, man behöver inte vara religiös för att dela ut effektiv hämnd. Det räcker att man är lagom känslokall, praktisk, helst har kännedom i styckning och lite anatomi. Och naturligtvis jävligt förbannad av bestämd anledning.

Jag undrar om dessa senaste smash & grabs inte är en insamling av terränghojar till "kriget". Sist var det väl ett parti hojar som togs på väg ner till Polen? Förmodligen inte slutdestinationen. Det finns nog bra pengar att tjäna på terrängfordon, drönarmaterial och övrigt pyrotekniskt till deras jäkla match. Ironiskt nog är vår regering med på att förlänga kriget hela tiden.

Sluta hjälpa Ukraina, denna konstgjorda andning har orsakat långt fler offer och lidande än ett 'rättvist krig' nånsin hade. Med "rättvist" menar jag naturligt oddssatt och inte konstant sponsrat, över & under bordet, som det uppenbarligen var från början.

Jag kan bara inte låta bli att koppla ihop händelserna. Visst har tjuvar alltid snott crossar, från privata garage och nu även från butiker. Vore det inte en bra ide att ge media lite riktlinjer att fokusera på vad för typ av fordon som används där borta? Kanske får vi se några av dom senaste modeller enduro och mx-hojar?

Vet ni, jag är så jäkla trött på det där kriget att jag vill döda dom allihopa. Ryssar, ukrainare, och alla opportunister som petar in brasved i detta helt onödiga krig.

Straff och sånt är ett kapitel för sig, man behöver inte vara religiös för att dela ut effektiv hämnd. Det räcker att man är lagom känslokall, praktisk, helst har kännedom i styckning och lite anatomi. Och naturligtvis jävligt förbannad av bestämd anledning.

Jag undrar om dessa senaste smash & grabs inte är en insamling av terränghojar till "kriget". Sist var det väl ett parti hojar som togs på väg ner till Polen? Förmodligen inte slutdestinationen. Det finns nog bra pengar att tjäna på terrängfordon, drönarmaterial och övrigt pyrotekniskt till deras jäkla match. Ironiskt nog är vår regering med på att förlänga kriget hela tiden.

Sluta hjälpa Ukraina, denna konstgjorda andning har orsakat långt fler offer och lidande än ett 'rättvist krig' nånsin hade. Med "rättvist" menar jag naturligt oddssatt och inte konstant sponsrat, över & under bordet, som det uppenbarligen var från början.

Jag kan bara inte låta bli att koppla ihop händelserna. Visst har tjuvar alltid snott crossar, från privata garage och nu även från butiker. Vore det inte en bra ide att ge media lite riktlinjer att fokusera på vad för typ av fordon som används där borta? Kanske får vi se några av dom senaste modeller enduro och mx-hojar?

Vet ni, jag är så jäkla trött på det där kriget att jag vill döda dom allihopa. Ryssar, ukrainare, och alla opportunister som petar in brasved i detta helt onödiga krig.

Måste du alltid vara så okontroversiell? :rofl

:krama

Nej, jag kan hålla igen och sätta på mig samhällsmasken och bli totalt uniform, bakbunden och kastrerad ;)
Det blir du... om vi skulle "sluta hjälpa Ukraina" som du skriver och istället inväntar att ryssen kommer.

Ukraina strider inte enbart för sig egen existens utan för Europas säkerhet. Man kan inte låta bli att hjälpa någon som är på väg att bli mördad/rånad/våldtagen (välj själv). Heller inte låta bli att hjälpa en nation som hotas av utplåning av en aggressiv granne som har visionen att återuppbygga ett imperium under en diktator. Fråga balterna om hur det är att leva under ryska stövlar och ryska fångläger. De har erfarenhet....

(Nu är detta en ett mc-forum och inte ett politikforum. Så om moderator tar bort mitt inlägg så hoppas jag att moderator även tar bort ditt inlägg.)

Förskingra sex miljarder av statliga pensionspengar genom att bryta mot lagar och regler är också ok tydligen. För vissa då såklart. Om jag skulle försöka något liknande hade jag ju hamnat i fängelse redan efter sex tusen.
"All animals are equal, but some animals are more equal than others"...

Ditt resonemang är alltså ungefär: "Sluta hjälpa våldtäktsoffret som ligger där och stretar emot och inte vill bli knullad, låt bara våldtäkten ske så kanske både du och offret klarar sig utan värre bestående men"... Bra, då vet vi. :dummer :huvet :död

Ta för all del och döda de som är skyldiga till detta helt onödiga krig, ju förr desto bättre. För det är knappast Ukrainarna som bär skulden...

Jag har inte många sporthojare på min ignoreringslista, men jag tror fan att du just förtjänade en av platserna. Tack och hej.

Ditt resonemang är alltså ungefär: "Sluta hjälpa våldtäktsoffret som ligger där och stretar emot och inte vill bli knullad, låt bara våldtäkten ske så kanske både du och offret klarar sig utan värre bestående men"... Bra, då vet vi. :dummer :huvet :död

Ta för all del och döda de som är skyldiga till detta helt onödiga krig, ju förr desto bättre. För det är knappast Ukrainarna som bär skulden...

Jag har inte många sporthojare på min ignoreringslista, men jag tror fan att du just förtjänade en av platserna. Tack och hej.
Jag vet inte om du möjligtvis noterat att för att kriga så måsta man vilja kriga. Om folk istället satte sig med armarna i kors och sa "Nej" så skulle kanske hälften bli skjutna, men i längden skulle ingen kriga och fler civila leva. Krig dödar mest, oundvikligen. Hur har du det med matten?

Kanske har jag fel men det är ditt sätt att tänka som gör att kriget fortgår. Jag skiter i vilket då jag inte är inblandad och kommer förhoppningsvis inte att bli. Dock har jag fått nog av all skrämselpropaganda att jag vågar säga min mening. Så avsluta kriget, på vilket som helst sätt, för att fortsätta det gör livet för båda parter 10 gånger värre.

Sen att du blockerar dig mentalt och fryser ut åsikter som mina visar bara på dina diplomatiska brister och fega inställning till att jobba fram en lösning på egentligen vilket som helst problem. Varför frågar du mig istället inte "Hur hade du tänkt dig .." ? och eventuellt haft lite problemlösning till morgonkaffet?

.. sen, vad vet du om Ukraina och deras interna affärer? Samt all underbordet-politik och pengaflödet?

Nej precis som det där med dödshjälp eller förlänga livet på äldre trots ... för vems skull? Låt kriget vara ärligt och sluta på sina förutsatta vilkor istället för att på avstånd "heja på" och skapa en massa skitsnack om vad som "kommer hända om vi inte hjälper U.." nej, naturen sorterar själv ut den svaga och i fall av krig borde väl samma pinciper gälla. Det är en kraftmätning, ett spel. Så fuska inte och stå upp för din styrka, om den så visar sig vara otillräcklig.

Sen får du frysa ut mig och alla du inte vill byta hockeybilder med, och leva i din bekväma bubbla där allt står rätt till och är till synes helt rättvis. Eventuella spöken kommer sen när du minst anar, och dom bits!

Last edited:
En av mina bästa vänner och tidigare kollegor är från Ukraina, han flyttade hit långt innan kriget.

Att vara hans kompis och chef och höra hans historier från familjen hemma i Kiev under kriget är tufft. Ett vansinnigt anfallskrig av en maktgalen despot.

Jag köper att allt har två sidor och att det krävs två att dansa tango, men att det är Ryssland som är anfallaren i detta krig är uppenbart.

Att höra dravlet ovan från dig @uncletom känns avigt. Men, alla har rätt till sin åsikt så klart.

Så du tycker att Ukraina ska upplåta sitt land till en inkräcktare?
Vatnik.

Det var Ukraina som började kriget när dom försvarade sig.
Jag antar att det är fritt fram att hämta Uncle Toms motorcyklar ur hans garage utan att han gör motstånd som den pacifist han verkar vara.

App app app nu tar vi det lilla lugna här :mattias

Tompa har skakat om getingboet :sissy Frys läget, frys läget! :4skrika

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich