Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Kvinnor i SUVar har nollkoll- full fart på bilen o telefonen på väg att hämta barn på dagis eller skola. Kompisen har börjat kalla SUVar för "mamma-bilar"
Bilen ska vara lite läskig att köra, så att man inte har tid att göra annat. :fakta

Hur ofta såg du Schwantz plocka fram yuppienallen på RGV500'an?

Det var väl tur att däcket lossnade från fälgen så smällen skulle bli mindre. Eller?
För det kan väl inte vara så att båda däck MED fälg (= hjul) åkte av tillsammans?

View attachment 527736

”Magnus” … trodde bara kvinnor hade svårt för detta.

Äh, jag bytte till sommardäck igår. :hihi :7peta

Nej, jag krängde inte om dom, jag bytte hela hjulen.

Medmänniskor som inte förstår begreppet triage på en akutmottagning.

Det är inte väntetid allena som bestämmer när det är din tur. Du som hostar litet får finna dig i att bli omkörd av nån som blöder ymnigt ur hål i kroppen där det inte var hål för en stund sedan. Till exempel.

Sitt ner och skämmes, för bövelen!

Det är inte väntetid allena som bestämmer när det är din tur. Du som hostar litet får finna dig i att bli omkörd av nån som blöder ymnigt ur hål i kroppen där det inte var hål för en stund sedan. Till exempel.

Man undrar ju varför folk ens går till akuten med småskit istället för att ringa vårdcentralen och få en tid dagen efter eller rent av senare samma dag.

1776520287449.png
Slutade själv med Olivolja för några år sedan. Tyckte olivolja smakade så illa. :huvet
Utan gick över till den Goda Rapsoljan ! :) Nu förstår jag varför !:)

View attachment 527821
Slutade själv med Olivolja för några år sedan. Tyckte olivolja smakade så illa. :huvet
Utan gick över till den Goda Rapsoljan ! :) Nu förstår jag varför !:)

Ingen kan neka dig rape oil även om du blivit för gammal för unvirgin av virgin oil?

Folk som åker till akuten med sådant som inte är akut är ju också en höjdare.

Tillika så kan jag tycka att akutmottagningarna kanske borde ha lite bättre tilltagen bemanning, så att de kan mäkta med alla behövande inom rimlig tid.

Tillika så kan jag tycka att akutmottagningarna kanske borde ha lite bättre tilltagen bemanning, så att de kan mäkta med alla behövande inom rimlig tid.

Jag tycker snarare att dom borde ha mer ryggrad och skicka hem de som inte har akuta problem, och hänvisa dem till att ringa sin vårdcentral på måndag morgon.

Vi ska inte betala för att ha mer vårdpersonal än nödvändigt på helger och kvällar när dom ska ha ob ovanpå ordinarie lön.
Kunderna uppskattar ju ändå inte servicen utan gnäller för att de får vänta flera timmar med sina små skitproblem.

Apropå akuten så hörde jag på de lokala nyheterna idag. Då hade någon påtänd pundare slagit sönder akutmottagningen igår kväll/natt.
Dom som jobbar på akuten får ta hand om mycket trasiga människor både fysiskt och psykiskt.

Problemet är tiden det tar för att sköta administrationen.
Idag i Västra Götaland Regionen tar det 15 minuter skriva ut ett recept på datorn.
Med det nya journalsystemet Millennium tog det 1 timme, M. lades ner efter några dagar i drift 2025. Jag har varit på akuten 2019 och 2025. Båda gångerna efter anhöriga sett till jag kommit dit, själv tyckte jag inte jag var speciellt sjuk.
Ville bara sova efter sonen åkt hem 2025. Båda gångerna slutade det i att jag blev inlagd.
2019 på grund av sa läkaren att "jag har inte hunnit med administration så jag lägger in dig". Jag gick nästa dag och kollade honom då och då där han satt i ett rum framför datorn tills jag kunde åka hem på eftermiddagen.

Last edited:
Jag tycker snarare att dom borde ha mer ryggrad och skicka hem de som inte har akuta problem, och hänvisa dem till att ringa sin vårdcentral på måndag morgon.

Vi ska inte betala för att ha mer vårdpersonal än nödvändigt på helger och kvällar när dom ska ha ob ovanpå ordinarie lön.
Kunderna uppskattar ju ändå inte servicen utan gnäller för att de får vänta flera timmar med sina små skitproblem.
Du har inte fel, men tillika så har folk blivit hemskickade med paracetamol när de åkt in för en hjärtinfarkt.
Det ena utesluter ju inte det andra direkt, har du tillräckligt med kompetens på plats lär ju även triagen fungera bättre.

Personligen kan jag tänka mig att betala för ett hepatitprov åt en hypokondriker om det betyder att jag får hjälp i händelse av en hjärtinfarkt, eller än hellre mitt barn.

Du lär få rätt många timmar av en duktig sjuksköterska eller tre för vad vi betalar för någon jävla likabehandlingskonsult.

Problemet är tiden det tar för att sköta administrationen.
Idag i Västra Götaland Regionen tar det 15 minuter skriva ut ett recept på datorn.
Med det nya journalsystemet Millennium tog det 1 timme, M. lades ner efter några dagar i drift 2025. Jag har varit på akuten 2019 och 2025. Båda gångerna efter anhöriga sett till jag kommit dit, själv tyckte jag inte jag var speciellt sjuk.
Ville bara sova efter sonen åkt hem 2025. Båda gångerna slutade det i att jag blev inlagd.
2019 på grund av sa läkaren att "jag har inte hunnit med administration så jag lägger in dig". Jag gick nästa dag och kollade honom då och då där han satt i ett rum framför datorn tills jag kunde åka hem på eftermiddagen.
Ja, "cosmic" verkar ju inte så hejja det heller.

Vårdpersonal bör kunna koncentrera sig på just Vård, och det är ju självaste satan att man inte kan få en duktig kodapa att koordinera med en duktig vårdare och bara bygga en databashantering som gör deras vardagliga jobb enklare och dra åt satan med politik i det fallet.
"Offentlig upphandling"........... Skjut den som skrev det reglementet.

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back