Vad ser du för film eller serie just nu?

SVT

Konspirationen och Hundarna.

Än så länge bra serier. (Även om BBC är snäppet bättre på miniserier, milt sagt.)

War Machine - Netflix
Slår nästan i topp på min fånighetsskala.
Synd... jag har inte sett den ännu, men hade sett fram emot. Tyvärr hänger det ju mycket på vilka som skriver manus och regisserar. Som att jämföra en Bond-film från 90-talet, med någon av de senare. Jag noterar ju och stör mig direkt på amatörmässig vapenhantering och taktik tex.

Synd... jag har inte sett den ännu, men hade sett fram emot. Tyvärr hänger det ju mycket på vilka som skriver manus och regisserar. Som att jämföra en Bond-film från 90-talet, med någon av de senare. Jag noterar ju och stör mig direkt på amatörmässig vapenhantering och taktik tex.
Ibland kan det vara kul att se kalkoner också...;)

Wonder Man på Disney+... Är inne på tredje avsnittet nu men har inte riktigt greppat vad det handlar om, annat än att det är skådespelare och någon med superkrafter. Men jag gillar lunken och tonen i serien och bra skådisar.

Ser Sophie Scholl - Den sanna historien.

Kallt och effektivt…

Såg "One Battle After Another" i helgen.
Att den vann Oscar för både bästa regi och bästa film säger nog mer om övriga startfältet och galans degradering än något annat. Den var väl okej, men jag tycker nog att PTA gjort bättre filmer tidigare.
Har också svårt att förstå att Penn vann för bästa biroll. Även om jag gillar det mesta han gör, och har gjort tidigare, så känns den här rollen inte särskilt utmärkande på något vis.

Att den vann Oscar för både bästa regi och bästa film säger nog mer om övriga startfältet och galans degradering än något annat. Den var väl okej, men jag tycker nog att PTA gjort bättre filmer tidigare.
Har också svårt att förstå att Penn vann för bästa biroll. Även om jag gillar det mesta han gör, och har gjort tidigare, så känns den här rollen inte särskilt utmärkande på något vis.

Jag tycker Penn spelar karaktären bra.

Storyn och lite detaljer kan ju diskuteras på sina punkter men regissören och Penn tycker jag inte kan klandras. Särskilt Penn tycker jag känns genuin i rollen.

Jag tycker Penn spelar karaktären bra.

Storyn och lite detaljer kan ju diskuteras på sina punkter men regissören och Penn tycker jag inte kan klandras. Särskilt Penn tycker jag känns genuin i rollen.
Jovisst, som sagt gillar jag Penn och tycker alltid (nästan) att han levererar kvalitet. Jag tycker bara att det borde krävas mer än ”bra” för att vinna ett av de mest prestigefyllda priserna i branschen.

Jaja, jag har ju faktiskt inte sett övriga nominerade så det kanske var rätt personer som vann.

Jovisst, som sagt gillar jag Penn och tycker alltid (nästan) att han levererar kvalitet. Jag tycker bara att det borde krävas mer än ”bra” för att vinna ett av de mest prestigefyllda priserna i branschen.

Jaja, jag har ju faktiskt inte sett övriga nominerade så det kanske var rätt personer som vann.

Ja, det mesta från Hollywood är ju skit numera, förstört av dels woke och sen har dom hamnat för långt ifrån vad som är verklighetstroget, ofta i kombination.

En Oscar är ju tyvärr inte längre något bevis på kvalitet.

The shape of water och The revenant i färskt minne.

En Oscar är ju tyvärr inte längre något bevis på kvalitet.

The shape of water och The revenant i färskt minne.
Jag gillade the Revenant, fast den vann väl inte för bästa film även om den var nominerad?
Den där Everything Everywhere… eller vad den nu hette som vann härom året klarade jag dock bara att se en kvart av innan jag stängde av.

Är det såhär det är att bli gammal och tycka att allt var bättre förr?

Last edited:
The revenant var ju bra som underhållning men jag minns den inte som att den skulle förtjäna något pris.

Jag tror inte det är åldern Bonzo, jag tror att Hollywood har tappat det totalt. Troligen för mycket inkvoterade kärringar så all form av verklighetsförankring har tappats bort.

Jag har inga problem med att acceptera science fiction och fantasier som tex stålmannen, jag kan t.o.m acceptera att stålmannen har styrkan att lyfta en skyskrapa men jag stör mig på att en skyskrapa kan lyftas på en enda punkt utan att rasa ihop runt omkring stålmannen.

Hollywood har helt tappat bort sig här och filmer med betydligt lägre budget från andra länder är ofta bättre just för att dom inte bryter mot fysikens lagar lika lättsamt. Och inte bara fysikens lagar utan även andra dumheter förekommer.

...

Jag har inga problem med att acceptera science fiction och fantasier som tex stålmannen, jag kan t.o.m acceptera att stålmannen har styrkan att lyfta en skyskrapa men jag stör mig på att en skyskrapa kan lyftas på en enda punkt utan att rasa ihop runt omkring stålmannen.

...
Samma här så mina barn brukar säga: -"Du får inte tänka när du ser på film pappa!" 😅

The revenant var ju bra som underhållning men jag minns den inte som att den skulle förtjäna något pris.

Jag tror inte det är åldern Bonzo, jag tror att Hollywood har tappat det totalt. Troligen för mycket inkvoterade kärringar så all form av verklighetsförankring har tappats bort.

Hollywood har helt tappat bort sig här och filmer med betydligt lägre budget från andra länder är ofta bättre just för att dom inte bryter mot fysikens lagar lika lättsamt. Och inte bara fysikens lagar utan även andra dumheter förekommer.
Så är det nog. Det har gått överstyr med all CGI och alla Marvel-filmer. Det hjälper såklart inte att jag var som mest mottaglig för intryck på tiden när Forrest Gump, Pulp Fiction och the Shawshank Redemption va nominerade för bästa film, samma jä*la år!

Så är det nog. Det har gått överstyr med all CGI och alla Marvel-filmer. Det hjälper såklart inte att jag var som mest mottaglig för intryck på tiden när Forrest Gump, Pulp Fiction och the Shawshank Redemption va nominerade för bästa film, samma jä*la år!

Marvelhjältarnas förmågor kan jag acceptera eftersom det hör till sagan.
Jag retar mig mer på när dom i varenda film ska ha ett gäng kvinnor som är kapabla att spöa muskelknippen till män som också är fightingtränade.
I Marvel kan jag acceptera det eftersom det bygger på någon slags saga som grund.

Men i polisfilmer och liknande, nej det är absurt.
Visst finns det tränade kvinnor som kan slå ner manliga soffpotatisar men när bägge är steudstränade så avgör naturligtvis muskelmassan.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage