Vad fick dig att le idag?

Tror Hon har Rätt Inställning för Köra Motorcykel​

View attachment 525359

När jag pajjade knäet för många år sedan och dom ville gipsa mig sa jag skämtsamt "då måste ni gipsa mig i rätt vinkel för fotpinnen på min motorcykel, annars missar jag hela säsongen"

Då gick dom ut, konfererade en liten stund och kom tillbaka och sa "Vi har beslutat att ge dig en ortos istället, då kan du köra motorcykel"

Så jag fick en ställning med gångjärn på vardera sidan om knäet, vilket gjorde att jag kunde böja det, och följdaktligen även köra motorcykel.
Men det var ett helvete att spänna fast kryckan på hojen.

Jag skulle dock inte åka störtlopp med den ställningen, så hon är helt klart av hårdare virke än mig.

På en lite seriösare sida, det är väl hennes sista chans på OS och sedan är det nog dags för henne att lägga nummerlappen på hyllan.
Hon är väl 10 år äldre än Anja Persson var när hon slutade.

När jag pajjade knäet för många år sedan och dom ville gipsa mig sa jag skämtsamt "då måste ni gipsa mig i rätt vinkel för fotpinnen på min motorcykel, annars missar jag hela säsongen"

Då gick dom ut, konfererade en liten stund och kom tillbaka och sa "Vi har beslutat att ge dig en ortos istället, då kan du köra motorcykel"

Så jag fick en ställning med gångjärn på vardera sidan om knäet, vilket gjorde att jag kunde böja det, och följdaktligen även köra motorcykel.

Jag skulle dock inte åka störtlopp med den ställningen, så hon är helt klart av hårdare virke än mig.

På en lite seriösare sida, det är väl hennes sista chans på OS och sedan är det nog dags för henne att lägga nummerlappen på hyllan.
Fördelen med märgspikar.
Nackdelarna kan vi ta en annan gång.
Kryckan lämnade jag till brorsan när jag provkörde en fin ZRX1100 de sålde för kunds räkning på Oves Motor i Olofström. Jag hade permis från sjukan och det var lite snögloppigt. Hade inte fått upp så mycket vinkel i knäleden än, så växlingarna fick göras medelst stå/sitt. Troligtvis inte något av mina smartare val och undrar vad säljaren sagt om han vetat.
Ångrar än att jag inte köpte hojen.

Precis: Hon är väl 10 år äldre än Anja Persson var när hon slutade.
Anja född i Februari 1981, Vonn född i Oktober 1984.
Anja slutade 2012 när hon var 31 år.
Vonn är nu 41 år. :hjarta

Tror Hon har Rätt Inställning för Köra Motorcykel​

View attachment 525359

Det är ingen ovanlig symtombild det är exakt så det är med avslitet korsband. Svullnaden går ner på någon dag och man tror att knäet funkar bra och sen behövs det bara lite felvridning med knäet så hoppar leden ur lite för en sekund och så sväller knäet upp igen och man tappar styrkan i knäet.
Varje gång det sker så riskerar man att skada menisken så följden blir att menisken successivt blir sämre.

Några människor klarar sig dock bra utan korsband och med mycket styrketräning. Bla körde PG Lundmark i princip hela sin karriär utan ett korsband.
För andra funkar det sämre.

Det är ingen ovanlig symtombild det är exakt så det är med avslitet korsband. Svullnaden går ner på någon dag och man tror att knäet funkar bra och sen behövs det bara lite felvridning med knäet så hoppar leden ur lite för en sekund och så sväller knäet upp igen och man tappar styrkan i knäet.
Varje gång det sker så riskerar man att skada menisken så följden blir att menisken successivt blir sämre.

Några människor klarar sig dock bra utan korsband och med mycket styrketräning. Bla körde PG Lundmark i princip hela sin karriär utan ett korsband.
För andra funkar det sämre.
Otroligt tycker jag. :hjarta

Tekniskt sett igår, men...

Några kompisar skulle roadtrippa, ena snubben hade skaffat en ny BMW som dom skulle åka i, en snubbe som åkte i baksätet hade tankat ner ljudet som BMW gör när den slänger upp felkoder på instrumentbrädan och satt och spelade upp det var tredje minut till killen som körde fick ett sammanbrott...

Tekniskt sett igår, men...

Några kompisar skulle roadtrippa, ena snubben hade skaffat en ny BMW som dom skulle åka i, en snubbe som åkte i baksätet hade tankat ner ljudet som BMW gör när den slänger upp felkoder på instrumentbrädan och satt och spelade upp det var tredje minut till killen som körde fick ett sammanbrott...

Har han frivilligt valt BMW så är det lika bra han vänjer sig. Vänner hade BMW, efter höger framfjäder gått av blev det bärgning och verkstad. Reparerad och klar hos verkstan gjorde BMWn max 65 km/h. BMW provkör inte reparerade bilar. Kollar bara att datorn visar felfri.

Har han frivilligt valt BMW så är det lika bra han vänjer sig. Vänner hade BMW, efter höger framfjäder gått av blev det bärgning och verkstad. Reparerad och klar hos verkstan gjorde BMWn max 65 km/h. BMW provkör inte reparerade bilar. Kollar bara att datorn visar felfri.
Jo jag har hört talas om att det ständigt plingar i dom där, oftast för skitsaker eller bara glapp i någon sensor.

Jag skulle bli tokig, samma sak med moderna japanska och kinesiska bilar, det låter som en pachinko spelahall i dom, det plingar för allt mellan låg spolarvätska till glapp i dörrkontakter eller säkerhetsbältena.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back