Mappning av hoj Power commander

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Någonstans i södra Sverige man kan mappa en hoj? Sökt lite och slängt ut frågan på annat forum utan resultat,
även skickat mail till 2 firmor utan respons. Lite bra rekommendationer vore bra. Geografiskt tänkte jag hyffsat nära Kalmar men är priset också rätt skulle jag kunna tänka mig att åka lite längre och ta en övernattning.

Cykel är en VFR 800 från 07 och jag vill ha körbarhet. Någon enstaka hk till är oviktigt.

Tips välkomnas!

Har du kollat om någon av standarmapparna är av intresse?
Jag har mappat mina hojar själv med hjälp av standardmappar med bra resultat.

Har du kollat om någon av standarmapparna är av intresse?
Jag har mappat mina hojar själv med hjälp av standardmappar med bra resultat.
Jag hann testköra med standardmapp och det blev myycket bättre men vill man ha det perfekt får man nog stå på bänk tror jag 😀
Är MotoSpeed i Västerås för långt borta?
Åker helst inte så långt om inte 10 till kommer och rekommenderar dom 😄

Osten i Härryda Tekmo Service
fick min GSX1300R mappad där, blev mer lättkörd, inga ryck när jag vrider på gasen.
Tänk på att du ska utom Power Commander ha en "O2-eliminator" dvs den vanliga Lamba kännaren är bortkopplad och ersatt med ett motstånd sk "O2-eliminator" som ger "önskad" signal till CPU.
I varje fall behövs "O2-eliminator" till en GSX1300R 2008.
Och så full tank med 98 Oktan när du lämnar in hojen till Thomas.

Last edited:
Har inte varit där på, ganska exakt, jättelänge :lol
Nattjobb du med?

Jag har inte varit där sedan 2016. Då gjorde jag endast en simpel effektmätning. Bokade tid typ i Mars, åkte dit i Maj.

Kom dit, pratade 5 min med en trevlig och lyhörd mekaniker. Körde hojen 3-4 gånger och fick effektkvitto (Som jag sen skulle ha till slutbesiktningen) Allt kanske tog 1 timme. Allt gick supersmidigt, Tack till Motospeed! Ni var bäst!

Ville göra samma sak nu i höstas hos en annan verkstad men det verkar helt omöjligt. Efter många om och men fick jag en tid. Men den tiden avbokades 1 dag innan av verkstan. Och inget intresse av att boka in en ny tid.

Nattjobb du med?
Annan tidszon bara.
Jag har inte varit där sedan 2016. Då gjorde jag endast en simpel effektmätning. Bokade tid typ i Mars, åkte dit i Maj.

Kom dit, pratade 5 min med en trevlig och lyhörd mekaniker. Körde hojen 3-4 gånger och fick effektkvitto (Som jag sen skulle ha till slutbesiktningen) Allt kanske tog 1 timme. Allt gick supersmidigt, Tack till Motospeed! Ni var bäst!

Ville göra samma sak nu i höstas hos en annan verkstad men det verkar helt omöjligt. Efter många om och men fick jag en tid. Men den tiden avbokades 1 dag innan av verkstan. Och inget intresse av att boka in en ny tid.
Synd att de blivit så där 😕

För de är fan inte många aktiva bänkar kvar längre. Är väl inte så många som har det behovet längre heller. Man flashar väl mest in nått och hoppas på det bästa.

Vilka bänknings/mappningsplatser finns det kvar i landet?

Osten i Härryda Tekmo Service
fick min GSX1300R mappad där, blev mer lättkörd, inga ryck när jag vrider på gasen.
Tänk på att du ska utom Power Commander ha en "O2-eliminator" dvs den vanliga Lamba kännaren är bortkopplad och ersatt med ett motstånd sk "O2-eliminator" som ger "önskad" signal till CPU.
I varje fall behövs "O2-eliminator" till en GSX1300R 2008.
Och så full tank med 98 Oktan när du lämnar in hojen till Thomas.

Tack! Jag har koll på O2:orna, köpte ett par motstånd och smäckte dit själv. Ville inte köpa för 600kr st eller vad det var. Ringde idag men fick inget svar så får väl prova imorgon igen. Har en god vän i Mölndal så hade kanske passat bra ändå! Han hade riktigt bra recensioner! Tack för tipset.

Tack! Jag har koll på O2:orna, köpte ett par motstånd och smäckte dit själv. Ville inte köpa för 600kr st eller vad det var. Ringde idag men fick inget svar så får väl prova imorgon igen. Har en god vän i Mölndal så hade kanske passat bra ändå! Han hade riktigt bra recensioner! Tack för tipset.
Låter bra ! "Köpte ett par motstånd"
vilka då ? storlekar Ohm, effekt Watt ?
Jag gissar det ena motståndet motsvarar motstånd i Lamda givaren vid rimlig O2-nivå (enligt CPU)
men vad motsvarar det andra motståndet ?

Låter bra ! "Köpte ett par motstånd"
vilka då ? storlekar Ohm, effekt Watt ?
Jag gissar det ena motståndet motsvarar motstånd i Lamda givaren vid rimlig O2-nivå (enligt CPU)
men vad motsvarar det andra motståndet ?
330 ohm 1 watt har jag för mig. 2x eftersom att det sitter en sensor före katalysatorn och en efter.

Som jag förstår används dom endast för ECUn att växla mellan closed och open loop. Nu är det open loop konstant.

*/ ?>
Back