Köp av klocka/armbandsur

Har försökt i flera olika ljusförhållanden få till en bild som faktiskt visar vilken fantastiskt grön nyans senaste tillskottet Har men verkligheten är bättre än bilden.

Oris Aquis.
154e779e327c8d50504cec86c52ddb06.jpg

Hej
Ni som har typ 20 klockor. Hur gör ni när batteriet tar slut. Jag har ju två som batteriet är slut på. Dom lämnar jag in om nån vecka.

På min Tissot måste glaset bort. Kräver en del kunnande .
Och min Huer vill jag inte in å mecka med
På min Casio räcker batteriet längre en 3 år
Sen har jag en som jag skruvar upp
Och smartklockan som laddas

Hej
Ni som har typ 20 klockor. Hur gör ni när batteriet tar slut. Jag har ju två som batteriet är slut på. Dom lämnar jag in om nån vecka.
Jag har för mig att angiven batteritid är 10 år på de två klockor med batteri som jag har. Jag antar att de får nytt batteri när det väl tar slut. Hur skulle man annars göra?

Oj det var lång tid.
Vad är det för klockor?
Min fråga var ungefär som ha 10-20 mc
Då kanske 3 är försäkrade mm
Tror även dom med 20 klockor inte har alla tickande. Här har väl alla 90% batteriklockor.
Min finaste klocka drar jag upp

Oj det var lång tid.
Vad är det för klockor?
Min fråga var ungefär som ha 10-20 mc
Då kanske 3 är försäkrade mm
Tror även dom med 20 klockor inte har alla tickande. Här har väl alla 90% batteriklockor.
Min finaste klocka drar jag upp
Har en Casio G-Shock med solceller, som påstås hålla 10 år innan batteriet behöver bytas. Mina andra batteriklockor (också Casio) hade tydligen bara 3 års batteritid.

Mina andra klockor hinner oftast stanna mellan användningarna, men det är väl svårt att komma ifrån.

Jag insåg att det var tio år sedan jag aktivt köpte och sålde klockor som en hobby under en kort tid... Har några få kvar, mest billiga automater.

Flera som knappt går, en Vostok som inte håller tiden vad man än gör (men jag behåller för den fanns med i en film jag gillar ) och bla en brandad billig som ser fin ut, men visaren i kronografen pekar snett och den ser ut att ha funktioner men som bara är fejk.

Två Casio med dåliga armband som är svåra att få tag i (inkl min original digitala från 1983 som nog var igång på 90-talet senast) och som jag nog inte gör något åt. En bruksautomat med japanskt urverk som faktiskt är bra, men rasslar konstant så pass att det stör och så blir det imma under glaset om man svettas. Och så i princip den enda som är riktigt funktionell - en Luminox som jag sparar lite på och bara har när det krävs hållbarhet, noll digital signatur (inga smartklockor mao) och pålitlig tid.

Så, jag behöver en vardagsklocka som håller bra över tid () och som är lite prydligare. Sagt och gjort, en Citizen med radiosynk och solceller beställd. Inget jättedyrt, men ändå hyfsad kvalitet. Jag fastnade för det gröna och ett något matt armband. Ja visst jag går med mobil på mig nästan hela tiden, men det sitter fortfarande i ryggmärgen att kolla på handleden efter tid och är enklare än att gräva fram en mobil ur fickan.Messenger_creation_A45F53F0-6A16-4312-9A27-334895D439D1.jpg

Jag insåg att det var tio år sedan jag aktivt köpte och sålde klockor som en hobby under en kort tid... Har några få kvar, mest billiga automater.

Flera som knappt går, en Vostok som inte håller tiden vad man än gör (men jag behåller för den fanns med i en film jag gillar ) och bla en brandad billig som ser fin ut, men visaren i kronografen pekar snett och den ser ut att ha funktioner men som bara är fejk.

Två Casio med dåliga armband som är svåra att få tag i (inkl min original digitala från 1983 som nog var igång på 90-talet senast) och som jag nog inte gör något åt. En bruksautomat med japanskt urverk som faktiskt är bra, men rasslar konstant så pass att det stör och så blir det imma under glaset om man svettas. Och så i princip den enda som är riktigt funktionell - en Luminox som jag sparar lite på och bara har när det krävs hållbarhet, noll digital signatur (inga smartklockor mao) och pålitlig tid.

Så, jag behöver en vardagsklocka som håller bra över tid () och som är lite prydligare. Sagt och gjort, en Citizen med radiosynk och solceller beställd. Inget jättedyrt, men ändå hyfsad kvalitet. Jag fastnade för det gröna och ett något matt armband. Ja visst jag går med mobil på mig nästan hela tiden, men det sitter fortfarande i ryggmärgen att kolla på handleden efter tid och är enklare än att gräva fram en mobil ur fickan.View attachment 524846
Riktig läcker!
Gillar verkligen den gröna tonen! 🤩

Så, jag behöver en vardagsklocka som håller bra över tid () och som är lite prydligare. Sagt och gjort, en Citizen med radiosynk och solceller beställd. Inget jättedyrt, men ändå hyfsad kvalitet. Jag fastnade för det gröna och ett något matt armband. Ja visst jag går med mobil på mig nästan hela tiden, men det sitter fortfarande i ryggmärgen att kolla på handleden efter tid och är enklare än att gräva fram en mobil ur fickan.View attachment 524846
Men den ska va Röd! :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back