Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83 samt en bunt småttingar.
Nu vill jag inte verka elitistisk på något sätt, men jag trodde ändå att graden svart bälte innebar en viss standard och inte bara är något som delas ut hur som helst så länge man uppvisar god anda och kämparglöd...
När jag sysslade med kampsport så var åtminstone form, utförande och kontroll grundläggande faktorer för att kunna gradera över huvud taget, men det kanske urholkats på senare tid... Nuförtiden kanske svart bälte bara är en deltagarmerit... Vad vet jag.
Alternativt så är det hela någon slags parodi, men det vetefan om hd skulle ägna sig åt dylik lyteskomik utan att påtala att detr ironiskt menat...

När jag sysslade med kampsport så var åtminstone form, utförande och kontroll grundläggande faktorer för att kunna gradera över huvud taget, men det kanske urholkats på senare tid... Nuförtiden kanske svart bälte bara är en deltagarmerit... Vad vet jag.
Alternativt så är det hela någon slags parodi, men det vetefan om hd skulle ägna sig åt dylik lyteskomik utan att påtala att detr ironiskt menat...

Last edited: