Honda CT125. ‘Hunter Cub’ or ‘Trail 125’

Japp, den högra är en "Monkey" och den vänstra är en "Grom".
Mycket är identiskt på dom, som motor, elsystem, bromsar mm.

View attachment 522656
Skulle du säga att båda skulle klara att köra TET/Trails med? Ja/Nej bekvämt/obekvämt.

Vill ha en jääävligt lätt och liten hoj att bränna runt i singel-traktorspår på TET sen om några år när mer tid finns.
 
MSX125 ser ju ut att vara asgrym ju! Är den bara ett par år gammal modell från Honda. @hannuse Med dom däck du hr på bilden måste den ju käka TET till frukost! Så sjukt snygg den är med. Sitter du bekvämt på den? Hur lång är du?
 
Jag hittade en handlare i England som importerade modellen, men jag vet inte hur enkelt det är att registrera den i Sverige även om man skulle lyckas knipa ett exemplar där nere.
Det hade varit rätt episkt att flyga ner, köpa en och köra hem den till Sverige.
Åk och köp en! Glöm inte att ta med en skylt:cool:
 
Skulle du säga att båda skulle klara att köra TET/Trails med? Ja/Nej bekvämt/obekvämt.

Vill ha en jääävligt lätt och liten hoj att bränna runt i singel-traktorspår på TET sen om några år när mer tid finns.
Svaret är väl ja, men beror på hur du tänker avnjuta sträckan.
Vi körde ca 20mil per dag, rätt lagom.
Mest småvägar, men inga traktorstigar.
Tycker att man sitter rätt ok på dom, jag är 178cm i lästen, men det man inte kan göra är att dingla med fötterna (som på Teneren).
Däremot kan man stanna och ta en bensträckare utan att kliva av hojen :)
Och man får inte vara så "hetsig", eftersom dom saknar temprament, det finns liksom ingen effekt, ingen "peak", bara harmoni genom hela registret.
Det är däremot roligt hela tiden, roligt att se sin partner på på något som liknar en scen ur ett TV-spel, och roligt att stanna vid en mack, eller ett fik, eftersom dom alltid lockar fram någon för ett samtal.
 
Vintersäsongen är inte bra för plånboken.
Vespan går ju inte att grisköra med i skogen så just nu MÅSTE jag ha ett komplement. Känner i hela kroppen att jag blir galen utan en hoj som jag kan köra i skogen med. Det rä något fel på mig men jaja...

Den här ligger ruskigt nära köp nu...

Trailsen modellerna är för svåra att få tag på och jag älskar ju 300cc maskiner...

 
Vintersäsongen är inte bra för plånboken.
Vespan går ju inte att grisköra med i skogen så just nu MÅSTE jag ha ett komplement. Känner i hela kroppen att jag blir galen utan en hoj som jag kan köra i skogen med. Det rä något fel på mig men jaja...

Den här ligger ruskigt nära köp nu...

Trailsen modellerna är för svåra att få tag på och jag älskar ju 300cc maskiner...

Tror att 27 hästar inte kommer få dig att skratta dig harmynt precis...
Kanske 45 hästar gör saker o ting lite roligare?



(känns sjukt att rekommendera en KTM före en Hånda - vart är världen på väg?!)
 
Tror att 27 hästar inte kommer få dig att skratta dig harmynt precis...
Kanske 45 hästar gör saker o ting lite roligare?



(känns sjukt att rekommendera en KTM före en Hånda - vart är världen på väg?!)
Fast vikten och den klena motorn ger ju glädje på trailsen. Här vet man 100% att hojen bara har på Trails att göra. Jag kände mig lurad på min Tenere 700 då den är aldeles för stor och tung när det blir riktigt roligt i skogen.

Man ska nog vara mycket bättre förare än vad jag är också för att ha glädje av flera hästar. Jag blir ju tydligen mer glad och stressfri ju långsammare det går. Inget stridspilotmaterial alltså...
 
Fast vikten och den klena motorn ger ju glädje på trailsen. Här vet man 100% att hojen bara har på Trails att göra. Jag kände mig lurad på min Tenere 700 då den är aldeles för stor och tung när det blir riktigt roligt i skogen.

Man ska nog vara mycket bättre förare än vad jag är också för att ha glädje av flera hästar. Jag blir ju tydligen mer glad och stressfri ju långsammare det går. Inget stridspilotmaterial alltså...
Jag har snappat någonstans att CRF300L-modellens undermåliga fjädringskomponenter (som har sågats av journalister överallt) hade fått en välbehövlig uppdatering.
Kan vara värt att forska lite i innan du slår till på den du länkade till så att du köper rätt hoj!
:tummenupp
 
Jag har snappat någonstans att CRF300L-modellens undermåliga fjädringskomponenter (som har sågats av journalister överallt) hade fått en välbehövlig uppdatering.
Kan vara värt att forska lite i innan du slår till på den du länkade till så att du köper rätt hoj!
:tummenupp
Man borde ju provköra INNAN man köper. Men det känns som dagens samhälle inte möjliggör detta. Man borde ju få låna en hoj en halv dag av ÅF för att bränna runt lite.

Jag hade nog aldrig köpt T7:an om jag provkörde den i skogen innan jag slog till. Men jag var också för fokuserad på dual med den hojen, både offroad och road i en hoj vilket jag anser inte går idag. 😀
 
Man ska nog vara mycket bättre förare än vad jag är också för att ha glädje av flera hästar. Jag blir ju tydligen mer glad och stressfri ju långsammare det går. Inget stridspilotmaterial alltså...
Jag försöker alltid kompensera min brist på talang med motoreffekt. Är det fel metod, menar du?
 
Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Back
Top