Triumph Trident 800

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
S1000R, -2025
Trident 660 får en storebror. 33 hk extra (nu 115), bättre fjädring och bromsar och lite ny elektronik. Som tidigare ägare till en 660 låter detta som exakt det som saknades. För 109 000 i grundpris! Siktet verkar helt klart inställt på MT09, men med en lite "mognare" (gubbigare..) målgrupp. Bra eller obra? Bra tror jag i alla fall!
1761737871619.png

En oerhört stilig hoj med en motor som är trevligare på gatan än 765. Vettigt prissatt med. Tror detta blir en vinnare.

Jag har lite svårt för att motorcyklarna av idag tar slut under gubben och bara har ett spröt rätt upp i himlen.

Som nuvarande ägare av en ny BMW S1000R så måste jag med lite självinsikt erkänna att en Trident 800 mer än väl skulle gjort jobbet för mitt hojåkande. Där kan man ju använda hela varvregistret avsevärt oftare än med nuvarande hoj, vilket ju är kul! De sista 1000 varven på min hoj kommer jag kunna sälja som nya den dagen jag är klar med den :)

Last edited:
Som nuvarande ägare av en ny BMW S1000R så måste jag med lite självinsikt erkänna att en Trident 800 mer än väl skulle gjort jobbet för mitt hojåkande. Där kan man ju använda hela varvregistret avsevärt oftare än med nuvarande hoj, vilket ju är kul! De sista 1000 varven på min hoj kommer jag kunna slälja som nya den dagen jag är klar med den :)
Självinsikt är bra:) Och jag klarar mig med 5000 varv på min 1290 GT, men det är ju kul att säga att man har 175 hk och ca 140 nm.

Självinsikt är bra:) Och jag klarar mig med 5000 varv på min 1290 GT, men det är ju kul att säga att man har 175 hk och ca 140 nm.
Själv har jag haft 1299 Panigale och tuono v4 1100 med mera och kör idag en Triumph STR 675 och är så jäkla nöjd. Har aldrig kört en hoj så mycket som denna.

Jag hade dock ljugit om jag hade sagt att jag inte ibland hade velat ha mer effekt bara för att det är kul.

Trident fyller min kravspec rätt bra. Lite större motor än 675, förmodligen mycket mer botten.

Själv har jag haft 1299 Panigale och tuono v4 1100 med mera och kör idag en Triumph STR 675 och är så jäkla nöjd. Har aldrig kört en hoj så mycket som denna.

Jag hade dock ljugit om jag hade sagt att jag inte ibland hade velat ha mer effekt bara för att det är kul.

Trident fyller min kravspec rätt bra. Lite större motor än 675, förmodligen mycket mer botten.
Jo effekt är alltid kul, men det slår mig varje gång då jag kör ngn lättsvängd hoj att vad lite effekten egentligen har med hur kul hojen är. Därmed kan man dock aldrig ha för mkt effekt😅

Nyheter
Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025