Idag är jag förbannad därför att...

Jag förstod att det var hönsfodret som lockade men jag blev lite förvånad för de höns jag är van att se i Filippinerna brukar vara ganska ivriga att fånga mindre gnagare. Men dom kanske är hungrigare än dina höns. :hihi
Ja, hönsen får givetvis kravcertifierad mat av bästa kaliber så de är väl för mätta för att jaga möss och råttor.
Katterna verkar föredra talgoxar och blåmesar framför gnagare.

Är det tillåtet att skjuta råttor med luftgevär?

Jag brukar se en kille på youtube som skjuter av råttor med luftgevär, men dels är det utomlands, dels verkar han ha kraftigare doningar än vi får ha här

Kollegan lät sin hund av råttfångande och hönsvan modell sova i hönshuset. Och spelade in på film (vi båda jobbar med kameror). Det blev en ganska stänkig historia när råttan kom på besök.

Minns inte riktigt vad värdet för jobbet var, säkert någon kodningsteknisk detalj som råkade komma med i blodbadet.

Jag brukar se en kille på youtube som skjuter av råttor med luftgevär, men dels är det utomlands, dels verkar han ha kraftigare doningar än vi får ha här
Om villkoren för skyddsjakt uppfylls i övrigt finns det inga hinder.

Men licensfri bössa och avsaknad av jägarexamen och jakträtt sätter käppar i hjulet och innebär iaf jaktbrott.

Tillåtet vet jag inte men kraftigare doningar var ordet.

Det finns diaboler som är mer lämpade för jakt och sen är det ju inte så avancerat att byta fjäder i ett luftgevär.

1000020165.jpg

..därför att hantverkare har - inte alla gudskelov - problem med både planering och tidsuppfattning.

Hantverkare A: "Ja fint, då hör jag av mig på måndag" (detta var 4 måndagar sen)
Hantverkare B: "Okey, du får en offert i slutet av veckan" (ingen offert ännu, 3 v. senare)
Hantverkare C: "Jag svänger förbi vid 15.30 på onsdag då" (aldrig hört av sig igen)
Hantverkare D: "Jag kikar på rummen, hör av mig innan helgen" (aldrig hört av sig igen)

Hantverkare E: "Jag kan svänga förbi o kika på hur det ser ut"
(kom precis i utsatt tid, löste ett elproblem och lämnade huset utan att ta betalt för att det gick ganska snabbt. Honom anlitar vi definitivt igen)

Hantverkare E: "Jag kan svänga förbi o kika på hur det ser ut"
(kom precis i utsatt tid, löste ett elproblem och lämnade huset utan att ta betalt för att det gick ganska snabbt. Honom anlitar vi definitivt igen)
Han har nog bakgrund inom drogförsäljning. Första dosen är gratis...

Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back