Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Efter en helg i Norrland där svärmor fyllde år, så vart det resdag söderut idag.
...och från Gävle och neråt är ju E4:an tvåfilig... minst.
Man klickar in farthållaren på 120 och sen rullar man.
Men... vaaaarför blir man sen omkörd av folk som direkt efter sänker farten till 110 och därmed bromsar upp alltihopa...?
Motorväg är ju annars en väldigt avslappnande och effektiv transport, men jag blir fan förbannad på detta återkommande uppförande!
Vår bil är från 2014 och ofta en av de äldre i flödet... saknar nya bilar farthållare eller vad är problemet??

Hur långt norrut åkte du?
Fick du njuta av sträckan mellan Umeå och Skellefteå, med flertalet vägarbeten, tillfälliga omledningar via grusvägar gjorda av sprängsten och 80-sträckor?

Vad är det i Honda 250-lådan? Något körbart eller en plastmodell??
Det är bara en liten plasthoj, ej körbar. Jag gillar den där gamla "Elsinor" modellen men klistermärkena har i princip upplösts så jag jagar nya dekaler. I värsta fall får jag kladda på nåt kul med pensel bara.
INGEN borde ha två skrivare.
Haha.. nja, den ena har jag som skanner (bläckstråle) och den andra en S/V laserskrivare. Dom funkar fin att ställa rc-bilar på.

Julfilmer på tv11, två igår och fem filmer idag.
Nu kan det bara vara dagar kvar till semmelpremiären som sedan varar till en bit in i mars.

Emoij överlag och idag fick jag en med dubbla handklapp, något jag inte fattar vitsen med, plus handhjärta och knogkrock.
En börjar sen ska nästan alla apa efter, suck.

Jag funderade vart jag skulle lägga denna.. Stötande skämt eller Fick mig att le, men det slutar med att jag bara sitter här och skakar på huvudet..
Lite oklart vad dom vill/ söker.
View attachment 522356View attachment 522357
Tittar man på mailadressen känns det helt logiskt. Att kalla Kent Billebro för mångsysslare är att använda uttrycket milt. Jag tror inte jag söker jobbet...

Tittar man på mailadressen känns det helt logiskt. Att kalla Kent Billebro för mångsysslare är att använda uttrycket milt. Jag tror inte jag söker jobbet...
Mest imponerad att han fortfarande är aktiv. Kommer ihåg alla annonser i Bilsport bland annat från sent åttital typ. Bilstereoprylar med femtioelvatusen watt och liknande. :)

Det gäller att se det positivt.

"Vi får höga betyg NU FÖR TIDEN." (annat var det förr)

"Vi har lärt os OM(AV?) MÅNGA JOBBIGA erfarenheter OCH ÄVEN BRA erfarenheter" (notera avsaknaden av "många" framför bra)

imponerande att få in så många särskrivningar, det varnar väl moderna ordbehandlare för? Undrar om skribenten läste igenom sin annons.

Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back