"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Inte köpt idag, men däremot hämtad :banana :yoparty
1000012495.jpg
Dragkroksstället jag byggt för just detta ändamål funkade kanoners :tummenupp
1000012490.jpg

Det är ju så vackert att man får tårna i ögonen :kär

1000012494.jpg1000012499.jpg1000012497.jpg

EGR-ventil till en ryckande dieselsnurra... Lite på vinst och förlust, men sannolikheten är hög för att det är just denna som krånglar med tanke på hur felet visar sig. 240x240_TecDoc_89_077_43_eg10401.jpg

Inte idag, igår köpte jag 4st wifi-vägguttag.

Det var en chansning, men alla motorvärmar timers jag har köpt genom tiderna har korkat ihop efter mellan 6 månader och 2 år, så jag chansade.

Jag pairade en med wifi inne i soffan och bar sedan ut den till motorvärmaruttaget som är gränsfall långt bort.
I dag slog jag på motorvärmaren inifrån, drack kaffe och kom ut till en varm bil.

Jag har väldigt oregelbundna tider nu så en timer skulle aldrig funka, och om man vill kan man sätta timers i appen också, men själva vinsten är att jag kan trycka igång den när som helst och hinna få lite värme i bilen innan jag ska åka.

Pixel 10 Pro XL.

ezgif-1489a607685ff9.jpg

Pixel 10 Pro XL.

ezgif-1489a607685ff9.jpg
Inte tänkt som ett påhopp, utan en genuin fråga.

Hur gör man när man har en sån stor telefon?
Jag har en "vanlig" Pixel och tycker redan att den är ~10% för stor. (Ja, det finns "S", men då har du mindre batteri, prestanda och så vidare)
Redan svårt att hitta fickor där den får bra plats. Framförallt i mc-kläder, men också på sommaren när man inte har jacka.

Lämnar man den hemma?
Handväska?

:va

Inte tänkt som ett påhopp, utan en genuin fråga.

Hur gör man när man har en sån stor telefon?
Jag har en "vanlig" Pixel och tycker redan att den är ~10% för stor. (Ja, det finns "S", men då har du mindre batteri, prestanda och så vidare)
Redan svårt att hitta fickor där den får bra plats. Framförallt i mc-kläder, men också på sommaren när man inte har jacka.

Lämnar man den hemma?
Handväska?

:va
Är 195 cm lång och grovt byggd med stora händer, så för mig är storleken perfekt, och passar i mina fickor.

Jag har en Galxy S24Ultra som till och med är någon millimeter större, men jag har alltid benfickor eller jackor med stora innerfickor.

Men jag har alltid haft stora telefoner, när jag hade min HTC tyckte folk att den var gigantisk, den bytte jag till en ännu större Note.

Innan det fanns stora telefoner hade jag vanliga Nokia och Eriksson, men då hade jag även en Palm Pilot med mig

- Det är väl som med bilar, stor bil liten fjong.

Äh skojar bara, ta inte åt er nu alla ni med redneck-truckar ute i förorterna :wiggle

Nyheter
Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

Back