Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Haft" en sådan...?Haft en sådan. Fem växlar, skramlig, tung, brist på delar. Men helt klart potent som ökenräser.
Såhär såg den ut efter jag ägt den några år:
I toppskick mekaniskt. Fixat allt. Inklusive lagringen i länkaget bak.
Körde nästan aldrig med sextjugefemman när KLXn är så lätt att vara hoppa på och dra iväg. Ingen choke, tyst o fint, låg effekt sparar däck och ingen körde ifrån mig ändå."Haft" en sådan...?
Vaffan - har du sålt?
Åks det bara Harley Parkinsson och KLX230 numera?
![]()
Jämfört med en del andra hojar som föreslagits i den här tråden är den som en 125:a på skogsstigar.Haft en sådan. Fem växlar, skramlig, tung, brist på delar. Men helt klart potent som ökenräser.
Haft en Sherco 300 och den funkar skitbra på skogsväg.Jämfört med en del andra hojar som föreslagits i den här tråden är den som en 125:a på skogsstigar.
Alternativt en enduro med 500cc(minst).
Vad är det för något som sitter framtill på cykeln på bilden egentligen?
- Med ett större framlyse hade den ju varit snygg förstås.Haft en sådan. Fem växlar, skramlig, tung, brist på delar. Men helt klart potent som ökenräser.
Såhär såg den ut efter jag ägt den några år:
I toppskick mekaniskt. Fixat allt. Inklusive lagringen i länkaget bak.
View attachment 521879
Det längst ner är för bilprovningen. Inte så effektivt. Dom andra är för gratis lasik.- Med ett större framlyse hade den ju varit snygg förstås.
- Det går säkert bra att hoja runt med en tyngre hoj på stigar o grus, men en lätt hoj är att föredra. Jag minns hur smidig min gamla Busqvarna 250 cross var med sina 95(?) kg.Som glad amatör på grusåkning sen ett antal år tillbaka så kan jag hålla med Brooklyn, en DR650 eller liknande funkar fint.
Själv kör jag XR650 på grus & i skogen, samt en Transalp 600 när det ska åkas längre på grus. Ja, de är bägge tunga, även om Transan är nerbantad till 160 kg. Poängen är iallafall att man inte behöver köpa en endurohoj, det går bra med något större & tyngre, så länge man inte ska bröta runt i rena endurospår.
Varför inte testa en Honda Dominator exempelvis? Det verkar krylla av dem på blocket just nu, & vissa av dem är tillåmed vettigt prissatta.
Åka grus är skitkul!
Det beror ju på situation.Utanför asfalten finns först och främst ett gigantiskt grusvägsnät som kan nyttjas till nöjsamma turer både kort och långt.
Vill man köra enduro skall man naturligtvis göra det, men risken är överhängande att den hojen kommer att stå i garaget och ta upp plats största delen av tiden.
Med vänlig hälsning,
Skulle "Gen II" av TTR ha haft 660-motorn? Eller t.o.m 450-motorn i 600-version?Jag har haft:
KLR
KLX
XT600E
XT660R
TTR600
Av dom ovan har TTR varit den bästa offradhojen (men obekvämast), och jobbigt med kick. KLX650 tycker jag är den bästa kompromissen mellan offroadförmåga och komfort. Men samtliga, förutom (TTR:en) måste ha ny justerbar bakdämpare för att fungera bra i stök. Och gärna nya fjädrar fram också. Rekommenderar YSS. 660:n skulle vara mitt sista val av ovan, som renodlad offroadhoj. För tung. Körde runt 8000 mil på min, så åsikten är välgrundad.
Har för mig att jag i något inlägg tidigare skrivit lite mer om respektive hoj...
Det är bara att köra. Täta servicar är gäller bara om du är ute o tävlingskör som en dåre varje helg. Finns ju en Britt som kör TET med en EXC450 och han servar då fan inte stup i kvarten och med dom milen han lagt på den så kan man väl dra slutsats att man inte behöver stå i garaget och ta upp plats största delen av tiden. Men det beror ju på chauffören om han använder den.Utanför asfalten finns först och främst ett gigantiskt grusvägsnät som kan nyttjas till nöjsamma turer både kort och långt.
Vill man köra enduro skall man naturligtvis göra det, men risken är överhängande att den hojen kommer att stå i garaget och ta upp plats största delen av tiden.
Med vänlig hälsning,
Ingen aning. Jag hade en 2001, den med Öhlins bak. Den hade inte 660-motor iaf.Skulle "Gen II" av TTR ha haft 660-motorn? Eller t.o.m 450-motorn i 600-version?
Näe, tänkte mest vilken motor den borde haft. XR650 hade ju ett annat schvung i motorn med vattenkylning och fler hästar. Det tycker jag att TTR också borde haft. Men visst, XRen kom ett par år senare.Ingen aning. Jag hade en 2001, den med Öhlins bak. Den hade inte 660-motor iaf.
Som kuriosa kan nämnas att min gamla Kawasaki KLX650C, som var en 93:a, redan då hade upside down-gaffel och var vattenkyld. Men den saknar lite pulver i motorn...Näe, tänkte mest vilken motor den borde haft. XR650 hade ju ett annat schvung i motorn med vattenkylning och fler hästar. Det tycker jag att TTR också borde haft. Men visst, XRen kom ett par år senare.
XR650 är en fakkin’ legend - inte för att den var innovativ på något vis men motorn var sinnessjukt trevlig!!!Näe, tänkte mest vilken motor den borde haft. XR650 hade ju ett annat schvung i motorn med vattenkylning och fler hästar. Det tycker jag att TTR också borde haft. Men visst, XRen kom ett par år senare.
Som kuriosa kan nämnas att min gamla Kawasaki KLX650C, som var en 93:a, redan då hade upside down-gaffel och var vattenkyld. Men den saknar lite pulver i motorn...
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN
När världens största enduro... |
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan
Screenshot När Buell för... |
|
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |
![]() |
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats
Ända sedan INDIAN MOTORCYCL... |