Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Europaväg med 80km/h....

Det måste finnas en massa värdelösa prestigeprojekt i södra halvan av landet som kan stå tillbaka i 12 år så att livsnerven från norr till söder fungerar.

Europaväg med 80km/h....

Det måste finnas en massa värdelösa prestigeprojekt i södra halvan av landet som kan stå tillbaka i 12 år så att livsnerven från norr till söder fungerar.
Är 30 km/h delarna kvar på e22? Vet att den vägen hade fått undantag från reglerna för europavägar när jag bodde i Blekinge.

Europaväg med 80km/h....

Man behöver väl ändå knappast köra 80?

Efter att ha bilat Göteborg tur & retur nyligen, så har jag kommit fram till två saker, svenskar kör som finnar nu för tiden, sakta och mitt på vägen, använder inte blinkers. (Så var det inte för 15 år sedan, det gick ofta lite fort men ganska redigt = bättre)
Å det andra är att jag såg en (1!) polisbil på 1200km, och den var i hyffsat centrala Muppsala. Varför oroa sig?
Som referens möter man två - tre polisbilar på en 40km resa till butiken och tillbaks här hemma, varje dag.

Detta - vår största uppdragsivares önskan att sammanfatta och förenkla en projektrapport som i sitt nuvarande utförande är övertydligt enkel och sammanfattad till lågstadienivå.

Förslaget från min kollega och projektägare:
"lägg in ett diagram någonstans, men inget tårtdiagram för det tycker de är för komplicerat. Stapeldiagram vill de ha"

Man behöver väl ändå knappast köra 80?

Efter att ha bilat Göteborg tur & retur nyligen, så har jag kommit fram till två saker, svenskar kör som finnar nu för tiden, sakta och mitt på vägen, använder inte blinkers. (Så var det inte för 15 år sedan, det gick ofta lite fort men ganska redigt = bättre)
Å det andra är att jag såg en (1!) polisbil på 1200km, och den var i hyffsat centrala Muppsala. Varför oroa sig?
Som referens möter man två - tre polisbilar på en 40km resa till butiken och tillbaks här hemma, varje dag.
Trafikpolisen ersattes av hastighetskameror.

Trafikpolisen ersattes av hastighetskameror.
Precis, göör-enkelt att bara köra falskreggat.

Men jag kan inte säga att det var så mycket kameror där jag körde heller, sambon är från Finland, så är dit och kör ganska mycket (mer än önskvärt) och där är det fan en kamera på varje raksträcka över 50m.

Detta - vår största uppdragsivares önskan att sammanfatta och förenkla en projektrapport som i sitt nuvarande utförande är övertydligt enkel och sammanfattad till lågstadienivå.

"lägg in ett diagram någonstans, men inget tårtdiagram för det tycker de är för komplicerat. Stapeldiagram vill de ha"

Dance, monkey, dance…

Det var sånt som gjorde att jag startade eget och sållar kunder stenhårt.

Frågade du efter favoritfärgerna på kritorna också, så dom kan färglägga staplarna själv?

Brukar stjäla ett citat från James May.
"Jag kan inte dumma ner det till din nivå, för jag blir höjdrädd"

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan