Vad fick dig att le idag?

Fan jag börjar ju höra dåligt på riktigt, tänkte jag för mig själv och klev in i duschen med AirPods:en kvar i öronen :3freak

Men dom tål det va?

Jag klev in i duschen med min smartklocka på armen, men den visade sig vara vattentålig, den hade till och med en funktion för att pipa med en speciell frekvens för att skaka vattnet ur högtalaren

Men dom tål det va?

Jag klev in i duschen med min smartklocka på armen, men den visade sig vara vattentålig, den hade till och med en funktion för att pipa med en speciell frekvens för att skaka vattnet ur högtalaren
Ja det tål dom, dessutom har dom också den funktionen att dom kan avlägsna vatten i högtaleriet.

ot: försöker jag svara i iPhonen så går inte det utan svarsrutan blir blank och inget kan matas in.
Däremot funkar pop up-reklamen klanderfritt :huvet

Ett lysande exempel på kommunikation mellan grannar i huset.
Vem har skrivit lappen liksom så vem ska man ta kontakt med om man sett nån rota i grejjerna.

2025-08-28 06.27.13.jpeg

Ett lysande exempel på kommunikation mellan grannar i huset.
Vem har skrivit lappen liksom så vem ska man ta kontakt med om man sett nån rota i grejjerna.

View attachment 521568
Mtp hur texten är utformad framstår det som helt rimligt att utelämna kontaktuppgifter.
Även om det inte är avsiktligt måste jag ändå beundra kreativiteten i uttrycket ”I Gårförmiddag”. Kanske man skulle införliva i sitt språkbruk?

Skriv en lapp där det står du sett allt och vet var prylarna är men utan kontaktuppgifter.

Mtp hur texten är utformad framstår det som helt rimligt att utelämna kontaktuppgifter.
Även om det inte är avsiktligt måste jag ändå beundra kreativiteten i uttrycket ”I Gårförmiddag”. Kanske man skulle införliva i sitt språkbruk?

Skriv en lapp där det står du sett allt och vet var prylarna är men utan kontaktuppgifter.
Jag tänkte faktiskt det men idag var den borta

När jag bodde i studentkorridor på Gluntens väg 9 i Umeå under tidigt nittiotal hade jag en väldigt ”macho”- korridorkamrat. Han var +40 och hade börjat läsa juridik på gamla dagar efter att ha jobbat på sågverk sedan han var 16. Han körde en Vaz 1500 kombi och parkerade som ett fyllo (ehuru nykter).
I övrigt domderade han vitt och brett om frumtimmer och hur de borde uppföra sig (han var förstås singel).

En dag satt det en lapp i hissen:

”-Farmor Anka med Vaz-en!

Snälla, om du inte kan parkera din bil själv, be någon karl göra det åt dig.”

Lappen revs ned av ”någon” och efter den dagen stod bilen alltid parkerad i en ruta ganska långt ifrån hus nr 9… :va

Med vänlig hälsning,

När jag bodde i studentkorridor på Gluntens väg 9 i Umeå under tidigt nittiotal hade jag en väldigt ”macho”- korridorkamrat. Han var +40 och hade börjat läsa juridik på gamla dagar efter att ha jobbat på sågverk sedan han var 16. Han körde en Vaz 1500 kombi och parkerade som ett fyllo (ehuru nykter).
I övrigt domderade han vitt och brett om frumtimmer och hur de borde uppföra sig (han var förstås singel).

En dag satt det en lapp i hissen:

”-Farmor Anka med Vaz-en!

Snälla, om du inte kan parkera din bil själv, be någon karl göra det åt dig.”

Lappen revs ned av ”någon” och efter den dagen stod bilen alltid parkerad i en ruta ganska långt ifrån hus nr 9… :va

Med vänlig hälsning,
Innehöll lappen avslutningsfrasen; ”Med vänlig hälsning,”? ;-)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back