Hur många mil körde du i dag?

8 mil. Yamaha Center i Haninge för att köpa ryckutjämnare t xt660:an. Hade dom inte hemma men kunde beställa hem. 200:- tyckte jag var billigt, men det var ju Per styck… x 4
Åkte över Fors t Tungelsta och bulten t Rosenhill. Jo jag är en vanemänniska ibland.
Letade grusvägar och i pålamalmskorset kan man svänga av. Men mycket hästgårdar så det blev att puttra lugnt. Sen hem.
Gummi kan väl inte kineserna misslyckas med?

Gummi kan väl inte kineserna misslyckas med?
Har Tammer köpt en Virago och behöver delar :va
1756271389651.png
Ibland vore det kul att jämföra olika "leverantörers" delar, iom att många delar tillverkas i östra asien (och ibland till originalbeställaren och "supplymarkanden" från samma fabrik).

View attachment 520282View attachment 520283Åkte först till Lelles. Men dom hade bara givi
Det här är en xl motor box. Å låset paja direkt. Rena dyngan. Har hört med tejp ett tag nu
Så hitta ett spänne på Jula.
Så det blev en tur idag åxå
En likadan box hade jag på scootern. Låser öppnar sig själv när man kör, av vibrationerna gissar jag. Jag blev lite förvånad då locket öppnades under färd och slog mig i ryggen, det var lite oväntat...

Jag moddade dit ett fäste till hänglås, det funkade bra! Ända tills scootern stod och välte av sig själv hemma på gräsmattan, då sprack hela sidan på boxen, sen fick den åka till tippen. Men den var billig... :)

Apropå lås som öppnar sig när man kör.

En kompis sålde sin fireblade för många år sedan. Killen som köpte den kom med tåget och körde den hem.
Dagen efter ringde han och berättade att dragkedjan till ryggsäcken hade blåst upp när han körde utan att han märkte det. Så alla papper/kvitton/servicebok hade farit bort tror även extranycklarna försvann.

Efter det så har jag blivit noga med att alltid dra ner spännet till botten av ryggsäcken.

En kompis sålde sin fireblade för många år sedan. Killen som köpte den kom med tåget och körde den hem.
Dagen efter ringde han och berättade att dragkedjan till ryggsäcken hade blåst upp när han körde utan att han märkte det. Så alla papper/kvitton/servicebok hade farit bort tror även extranycklarna försvann.

Efter det så har jag blivit noga med att alltid dra ner spännet till botten av ryggsäcken.
Efter att min Fjällrävenjacka flög ut (återfanns dock) så har jag alltid en karbinhake på ryggan!

Efter att min Fjällrävenjacka flög ut (återfanns dock) så har jag alltid en karbinhake på ryggan!
Hjälper inte så mycket när blixtlåset separerar totalt i fartvinden.
Nä, blixtlås är ett satans gissel. Och de verkar ha gått ner sig i kvalitet också på senare år.

Har funderat på om Rolltop är bättre, men så mycket sämre kan det åtminstone inte vara.

25 mil enligt mätaren, men jag får väl dra av sju eftersom första biten var samma som avslutningen igår.
20250827_153457.jpg
Dalälven stod det på en skylt.

Vägen från Österfärnebo mot Bärrek är något av det roligaste jag kört. Sen passerar man in i Dalarnas län och omedelbart är vägen full av gropar och grus sporadiskt utspritt. Inte fullt så kul.

En likadan box hade jag på scootern. Låser öppnar sig själv när man kör, av vibrationerna gissar jag. Jag blev lite förvånad då locket öppnades under färd och slog mig i ryggen, det var lite oväntat...

Jag moddade dit ett fäste till hänglås, det funkade bra! Ända tills scootern stod och välte av sig själv hemma på gräsmattan, då sprack hela sidan på boxen, sen fick den åka till tippen. Men den var billig...
Den är några år Hade den på en annan hoj innan. Som du säger. Det öppna sig trots lås på landsväg Så tejp har jag haft ett tag
Rätt dålig kvalitet. Kosta väl 299 399 kr
Så jag får skylla mig själv. Hade gärna haft en mindre idag. Tjejen tycker den ser rolig ut😢

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back