CBR1
Gudomlig sporthojare
Googla Ducati Monster sporthoj.com så hittar du.Jag har försökt hitta den tråden men sökfunktionen på detta forum har mer att önska![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Googla Ducati Monster sporthoj.com så hittar du.Jag har försökt hitta den tråden men sökfunktionen på detta forum har mer att önska![]()
Såg inte att du länkade! Tack, passar inte Temu så är denna ett bra alternativNej, inte helt gratis men den i min länk låg väl på dryga 600:- istället för 1500:- som du pratade om i första inlägget.
Hoppas den från Temu funkar för dig, för de pengarna är det ju värt att testa.
Blev nästan en ny motorcykel idag, eller nåja - bättre begagnad.
Tanken fanns där vid dagens början, men efter provkörning kände jag bara avsmak... F800GSA 2017 med 2000mil på mätaren, vet inte om det var just denna motorcykel (hoppas det). Allt förutom sittställning och sadel kändes sämre än på min Desert Sled. Kollegan har en 2009 800GS med närmare 8000mil på mätaren - anledningen till att jag provkörde. Kollegans känns som ny jämfört med den 2017 med 2000mil som jag provkörde. För att nämna några punkter, vibrationer, bromsar, knappar och gasrespons. Ytterst besviken då jag hade målat upp en bild av den som något fantastiskt innan provkörning![]()
Ja alltså det var det som var grejen - besvikelsen var så stor att jag brappade iväg därifrån på min gamla motorcykel.Ja gamla F800GS är ju inte någon dålig hoj även om den inte förekom så flitigt i reklamen under åren.
Men vad köpte du då?
Med vänlig hälsning,

Hur förklarar jag det här då? Tanken var en varvvillig och behändig sportig mc och så kommer jag hem med ett amerikanskt missfoster med elfel och trasig gummisnodd.
Ett utseende för svagsynta.
View attachment 518584
Man måste inte göra som alla andra.
View attachment 518585
Jag vet nog att det är stötstänger där.
View attachment 518586
Klart som sjutton att oljan ska vara i svingen.
View attachment 518587
Ett enkelt projekt jämfört med storqvarnan i blockettråden i alla fall.Hur förklarar jag det här då? Tanken var en varvvillig och behändig sportig mc och så kommer jag hem med ett amerikanskt missfoster med elfel och trasig gummisnodd.
View attachment 518584
View attachment 518585
View attachment 518586
View attachment 518587
Hur förklarar jag det här då? Tanken var en varvvillig och behändig sportig mc och så kommer jag hem med ett amerikanskt missfoster med elfel och trasig gummisnodd.
View attachment 518584
View attachment 518585
View attachment 518586
View attachment 518587
Nä, så fort man vrider till tändningsläget går säkringen till tändningen. Nu ska jag leta efter ett schema så jag ser alla förbrukare som går till vid tändning på.Förklara inget. Bara se den som ett litet projekt så är du hemma sen. Man behöver prövas lite ibland.
Startar den överhuvudtaget förresten?
Jag tror han sa att det var Mogge som hade gjort det. Egentligen heter han nog Mållgan...
Hur tänker du nu? Jag ser det mer som en motsvarighet till Iso Rivolta.Förklara?
Hojarnas motsvarighet till Mustang II.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Testa att rycka kontakten till bränslepumpen och se om säkringen fortfarande skjuter. Det är inte helt ovanligt att isoleringen på matningen till pumpen skaver sönder inne i tanken, med följden att de kortsluter och skjuter säkring. Har lagat det felet åt en kompis för några år sedan.Nä, så fort man vrider till tändningsläget går säkringen till tändningen. Nu ska jag leta efter ett schema så jag ser alla förbrukare som går till vid tändning på.
Hur tänker du nu? Jag ser det mer som en motsvarighet till Iso Rivolta.
Det var inte där problemet satt. Tack för tipset!Testa att rycka kontakten till bränslepumpen och se om säkringen fortfarande skjuter. Det är inte helt ovanligt att isoleringen på matningen till pumpen skaver sönder inne i tanken, med följden att de kortsluter och skjuter säkring. Har lagat det felet åt en kompis för några år sedan.
Hade Mogge gått kurs hos Löfvén? ;-)Jag tror han sa att det var Mogge som hade gjort det. Egentligen heter han nog Mållgan...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |