Sverige idag..

Eftersom det är Expo så skulle jag behöva veta vilken definition de just här använder på aktiv, samt hur sammanhangen ser ut.

Är det en ledare i lokala Hitlerjugend vi pratar om, en soldat som kämpar tappert för den rena rasen på gator och torg ... eller någon som har pratat med en granne vilken som sjuåring hade en fritidsledare på sitt fritis som var med i VAM?
Enig i att om det är Expo så är det per automatik misstänka lögner, listan över deras övertramp, extremistkopplingar och oklarheter ryms inte i denna tråd.

Men min vana trogen så är jag öppen för att ta del av all media, må det vara Schibsted, Expo, olika alternativ media eller rena extremistkanaler. Man får utvärdera det från fall till fall.

Varför behövs alternativ media?
För att bara dem skriver om sådant som etablerad media borde skriva.
De som sett detta klipp borde äcklas i flera nivåer, mainstream Tiger/stödjer.

Problemet med de som stör sig på SD och deras historia eller alternativ medias ibland vulgära ansats är att de aldrig någonsin stör sig på att vare sig etablerade partier eller media gjort, eller gör, sitt jobb.

Städa upp bland era medlöpare så kan vi sedan kritisera dagens modiga budbärare.
1000058151.jpg
1000058150.jpg

Det är absolut problematiskt att etablerade medier inte gör sitt jobb / bara jagar billiga klick / tar uppenbara partipolitiska ställningstaganden MEN det ursäktar på intet vis de sk ”alternativa mediernas” syfte, metoder, finansiering eller kopplingar till antidemokratiska grupperingar.

Det är fritt att starta medier vilket är bra, är man intresserad av att objektivt granska företeelser i samhället så går det ju bra. (Expo är ett alternativt mediebolag som granskar tex andra alternativa medier med tonvikt på vitmaktmiljön och dess förgreningar…)

Det innebär inte att jag eller någon annan tycker att SVT och SR inte bör granskas; det bör de definitivt och där finns Granskningsnämnden till att följa upp anmälda inslag.

Men tyvärr är nog alla medier generellt bättre på att finna granden i sin nästes ögon än bjälken i sitt eget. Det kokar ned till journalistens etiska och professionella förhållningssätt.

Med vänlig hälsning,

Det är absolut problematiskt att etablerade medier inte gör sitt jobb / bara jagar billiga klick / tar uppenbara partipolitiska ställningstaganden MEN det ursäktar på intet vis de sk ”alternativa mediernas” syfte, metoder, finansiering eller kopplingar till antidemokratiska grupperingar.

Det är fritt att starta medier vilket är bra, är man intresserad av att objektivt granska företeelser i samhället så går det ju bra. (Expo är ett alternativt mediebolag som granskar tex andra alternativa medier med tonvikt på vitmaktmiljön och dess förgreningar…)

Det innebär inte att jag eller någon annan tycker att SVT och SR inte bör granskas; det bör de definitivt och där finns Granskningsnämnden till att följa upp anmälda inslag.

Men tyvärr är nog alla medier generellt bättre på att finna granden i sin nästes ögon än bjälken i sitt eget. Det kokar ned till journalistens etiska och professionella förhållningssätt.

Med vänlig hälsning,
Är inte det där en svepande anklagelse med klart spekulativt innehåll?

Även om m du skulle ha rätt i vissa fall betyder det ju ingenting för om något är sant, relevant och intressant?

Expo är alternativ media, belagda terrorist-kopplingar om och om igen, betyder det att inget de skriver är av värde eller intresse? I beg to differ.

Du blandar ihop olika saker, var av det ena inte ens är nära att vara belagt eller kan påstås vara normen.

Kvartal, Expo, Riks, Samnytt, fd Nyheter idag, och flertalet bloggare/x-are har gjort massor med intressanta avslöjanden, det är däremot fakta.

Ja det är absolut så att alternativa medier har gjort ”avslöjanden” av olika slag. Men jag tycker fortfarande att det är ett sluttande plan vad gäller både trovärdighet och etiska förhållningssätt. Vissa är startade enbart i syfte att förvirra och/eller sprida desinformation.

Svepande, absolut. Det är extremt svårt att tala i andra termer än svepande när det gäller ”alternativa medier” (vadå alternativa förresten, varför är de inte bara medier liksom? Är det för att de likt Trump sprider alternativa sanningar/verkligheter? Ingen aning. )

Med vänlig hälsning,

Ja det är absolut så att alternativa medier har gjort ”avslöjanden” av olika slag. Men jag tycker fortfarande att det är ett sluttande plan vad gäller både trovärdighet och etiska förhållningssätt. Vissa är startade enbart i syfte att förvirra och/eller sprida desinformation.

Svepande, absolut. Det är extremt svårt att tala i andra termer än svepande när det gäller ”alternativa medier” (vadå alternativa förresten, varför är de inte bara medier liksom? Är det för att de likt Trump sprider alternativa sanningar/verkligheter? Ingen aning. )

Med vänlig hälsning,
Säger som jag brukar. Ta en månad utan statens tv och radiokanaler och utan skattemedelsförsörjda tidskrifter.

Ett reningsbad. Eller det är bara viss vinkling du ogillar? Med sina resurser hade PS lätt kunnat åstadkomma en representation som speglar det politiska spektrat men det gör de av någon anledning inte.

Jag blir rädd när jag sitter bredvid och ser hur ändå kloka människor inte reagerar på ensidigheten.

Med vänlig hälsning,
Vilka är startade i enbart det syftet och hur vet du det?

De kletas ihop till ett gemensamt ord, alternativa medier, för att lättledda människor och etablerade medier skall kunna distansera sig från dem lättare. Ingen vill väl vara en sådan som läser sådant? Så länge det inte är Expo, för då är det inte alternativt, (då de delar redaktion med SVT).

Ps.
Citatfunktionen var ordet du sökte, lodrät femton bokstäver.

Vilka är startade i enbart det syftet och hur vet du det?

De kletas ihop till ett gemensamt ord, alternativa medier, för att lättledda människor och etablerade medier skall kunna distansera sig från dem lättare. Ingen vill väl vara en sådan som läser sådant? Så länge det inte är Expo, för då är det inte alternativt, (då de delar redaktion med SVT).

Ps.
Citatfunktionen var ordet du sökte, lodrät femton bokstäver.

Delar inte helt din uppfattning om när citering krävs då det blir onödigt mycket textmassa och ibland är inläggen mer allmänt hållna än bara som svar på ett annat inlägg. Så viktiga är inte vare sig mina eller dina inlägg att alla måste citera dem om svaren berör samma saker. Tycker jag. :)

Etablerade medier bygger på förtroende, eller skall i vart fall göra det. ”Alternativa medier” bygger många gånger (inte alla) på konspirationer, hets och misstänkliggöranden. Det är självklart ett (av flera) problem. Nu kan man absolut anföra att man saknar förtroende för tex DN eller Public Service för att de vinklar och utelämnar viss information osv. Det köper jag, men då skall man nog ha lika höga krav på alla slags medier för att den linjen skall kännas hållbar.

Om man nu tycker att alla etablerade medier inkl Public Service är ”vänstervridna” och av den anledningen söker sig till ”alternativa medier” (implicit högervridna) för att få balans; stör det inte det minsta att så pass många av dem är väldigt ensidiga, sprider konspirationsteorier och har tydliga kopplingar till Putinregimen i Ryssland?

Mig stör det; jag läser gärna tex Dagens Industri (vänster?) och följer många internationella kanaler med gott renommé på tex Bluesky för att få en någorlunda bred bild av omvärlden.

Sedan får man självklart värdera själva informationen; den kan i sig vara lika sann oavsett var den finns, även om långt ifrån alla medier har som mål att skildra, förklara eller utveckla.

Med vänlig hälsning,

En fördel med icke-alternativa media är att det finns möjlighet att få dem att åtminstone införa rättelser när de blir anmälda och fällda.
Jag har fått nöjet att få besked från Granskningsnämnden vid ett par tillfällen att program fällts. Tyvärr är det lång tid efter sändningen, men med lite tur kanske berörda individer tänker efter nästa gång.

Media som enbart rapporterar om brott när gärningsmannen har utomnordisk härkomst ger visserligen ofta mer information i just de fallen, men det ger en extremt skev bild av vilka som begår brottsliga handlingar.

Delar inte helt din uppfattning om när citering krävs då det blir onödigt mycket textmassa och ibland är inläggen mer allmänt hållna än bara som svar på ett annat inlägg. Så viktiga är inte vare sig mina eller dina inlägg att alla måste citera dem om svaren berör samma saker. Tycker jag. :)

Etablerade medier bygger på förtroende, eller skall i vart fall göra det. ”Alternativa medier” bygger många gånger (inte alla) på konspirationer, hets och misstänkliggöranden. Det är självklart ett (av flera) problem. Nu kan man absolut anföra att man saknar förtroende för tex DN eller Public Service för att de vinklar och utelämnar viss information osv. Det köper jag, men då skall man nog ha lika höga krav på alla slags medier för att den linjen skall kännas hållbar.

Om man nu tycker att alla etablerade medier inkl Public Service är ”vänstervridna” och av den anledningen söker sig till ”alternativa medier” (implicit högervridna) för att få balans; stör det inte det minsta att så pass många av dem är väldigt ensidiga, sprider konspirationsteorier och har tydliga kopplingar till Putinregimen i Ryssland?

Mig stör det; jag läser gärna tex Dagens Industri (vänster?) och följer många internationella kanaler med gott renommé på tex Bluesky för att få en någorlunda bred bild av omvärlden.

Sedan får man självklart värdera själva informationen; den kan i sig vara lika sann oavsett var den finns, även om långt ifrån alla medier har som mål att skildra, förklara eller utveckla.

Med vänlig hälsning,
Ang citat.
Blir kanske tydligt för den som skriver, men inte för de som läser. Vill man ha en privat dialog saknas ju inte möjligheter. Är det ett svar till en användare får denne heller ingen indikation på att du svarat. Så kan det vara när man läser en gammal tråd och man plötsligt uppmärksammar att man fått ett svar man gärna replikerat. En annan forummedlem, som är sparsam med citat, skriver helst kryptiskt, varpå man helt tappar intresset.

Textmassan krymps till några rader och man får själv trycka fram resten om man behöver eller önskar.

Nä, jag har inte sett ett hållbart argument för att fördunkla diskussionen med uteblivna citat. Varför vill du röra till det? (vilket givetvis står dig fritt)

Med vänlig hälsning,
Citatfunktionen tjänar enligt min förståelse främst två syften, var av inget är att duplicera text massa:

• Var tydlig med vad och vem du svarar
  • Du ger en notifikation till vederbörande att det finns ett svar på dennes inlägg
Vilka dessa tydliga kopplingar till Putin är förblir oklart och okänt, det är inget som belagts men möjligen kan skönjas om man tar till sig av etablerade mediers misstänkliggöranden samt den Strandhällska fördumningen av debatten.

Faktum är att utan alternativ media hade många av oss fortfarande trott att påtvingad massinvandring från Mellanöstern gör Sverige bättre.

Citatfunktionen tjänar enligt min förståelse främst två syften, var av inget är att duplicera text massa:

• Var tydlig med vad och vem du svarar
  • Du ger en notifikation till vederbörande att det finns ett svar på dennes inlägg
Vilka dessa tydliga kopplingar till Putin är förblir oklart och okänt, det är inget som belagts men möjligen kan skönjas om man tar till sig av etablerade mediers misstänkliggöranden samt den Strandhällska fördumningen av debatten.

Faktum är att utan alternativ media hade många av oss fortfarande trott att påtvingad massinvandring från Mellanöstern gör Sverige bättre.

Har någon påstått något i stil med att ”påtvingad massinvandring från Mellanöstern gör Sverige bättre”? Du kan väl citera var i så fall. :)

Det är snarare en konsekvens av asylregler i kombination med att Sverige är ett attraktivt land och att svenska politiker vill framstå som”snälla”… och idag är det väl mycket få som förespråkar öppna gränser?

Apropå fördumning av debatt.

Belägg för alternativa mediers (på den auktoritära ”höger”sidan) koppling till Putinryssland råder det ingen brist på vilket postats många gånger tidigare även här.

Några alternativa medier och fristående skribenter har skrivit lite

Sett i kontext ukrainakriget så finns en intressant sammanställning här och den lyfter också fram både för- och nackdelar.

Men i ärlighetens namn skall sägas att SD som parti har gjort en resa bort från mycket av stollerierna men de till partiet knutna alternativa medierna verkar fortsatt vara tätt knutna till Putinryssland, liksom sina europeiska motsvarigheter.

Med vänlig hälsning,

Har någon påstått något i stil med att ”påtvingad massinvandring från Mellanöstern gör Sverige bättre”? Du kan väl citera var i så fall. :)

Det är snarare en konsekvens av asylregler i kombination med att Sverige är ett attraktivt land och att svenska politiker vill framstå som”snälla”… och idag är det väl mycket få som förespråkar öppna gränser?

Apropå fördumning av debatt.

Belägg för alternativa mediers (på den auktoritära ”höger”sidan) koppling till Putinryssland råder det ingen brist på vilket postats många gånger tidigare även här.

Några alternativa medier och fristående skribenter har skrivit lite

Sett i kontext ukrainakriget så finns en intressant sammanställning här och den lyfter också fram både för- och nackdelar.

Men i ärlighetens namn skall sägas att SD som parti har gjort en resa bort från mycket av stollerierna men de till partiet knutna alternativa medierna verkar fortsatt vara tätt knutna till Putinryssland, liksom sina europeiska motsvarigheter.

Med vänlig hälsning,
Nu börjar det likna något. 😃👍🏻

Ska kolla dina länkar, dock vill jag - oaktat vad de innehåller - framföra igen att står något som är sant och relevant i vare sig SR, Samnytt, Expo, Kvartal, Fox, Nordfront, DN, Flamman så är det sant och relevant helt oavsett. Står det i Flamman att kapitalism är mord så är det inte intressant, men står det i DN att det blir vackert väder så är det intressant.

Med det sagt så skall jag titta på dina länkar som jag ändå inte tror kommer bevisa att någon av de stora alternativa medierna står under rysk påverkan (vilket vi för övrigt konstaterat att SVT verkade göra åtminstone i inledningen av kriget i Ukraina).

Har vi haft påtvingad invandring? Ja, tveklöst, ingen opposition, ingen folkomröstning

Går den att kategorisera massinvandring? Ja, ca två miljoner människor på tjugo år till ett så litet land är lämpligt att kalla massinvandring

Har den varit i huvudsak från Mellanöstern? Ja, eller närliggande länder i norra och östra Afrika, gränsdragningen kan vara oklar

Har den påståtts berika Sverige, rent av varit avgörande för vår samhällsmodells överlevnad? Definitivt

Jag tycker det är ett korrekt utlåtande, redogör gärna för en annan uppfattning.

En fördel med icke-alternativa media är att det finns möjlighet att få dem att åtminstone införa rättelser när de blir anmälda och fällda.
Jag har fått nöjet att få besked från Granskningsnämnden vid ett par tillfällen att program fällts. Tyvärr är det lång tid efter sändningen, men med lite tur kanske berörda individer tänker efter nästa gång.

Media som enbart rapporterar om brott när gärningsmannen har utomnordisk härkomst ger visserligen ofta mer information i just de fallen, men det ger en extremt skev bild av vilka som begår brottsliga handlingar.
Du har nog en förlegad bild av alternativ media, tvärtom så har de verkligen varit övertydliga med flertalet svenska kriminellas identitet. Bygger din bild på egna erfarenheter, etablerad medias nidbild eller något annat? För mig som följer många sorters media framstår det som förment (alt dem-ent).

Man kan dock fråga sig varför Nytorgsmannen kommuniceras så flitigt av övrig media, påverkansoperation? Risken att en våldtäktsman är av utomeuropeisk härkomst är som bekant och många gånger belagt överhängande.

Ang granskning hade du ju haft helt rätt - om de alternativa medierna var välkomna i publicistklubben och liknande SR/Bonnier/Schibsted kopplade "helt neutrala" institutioner.

Vi har alternativ media att tacka för så oerhört mycket att jag kan inte förstå varför man letar dessa små fel, måste vara att känslan att ha blivit bedragen är för jobbig att tugga i sig.

EU verkar i alla fall ha tvingat Google att ta bort Nyheter Idag från nätet.

Eller hur läser man detta? Älskar att man måste identifiera sig för att få veta varför också. 😅

Luktar Laila Freivalds. När kommer JD tillbaka till Europa? ♥️

1000058201.jpg1000058200.jpg1000058199.jpg1000058198.jpg

Sajten berörs sannolikt av sanktionerna mot Ryssland.

Sedan får man väl dra sina slutsatser om eventuella kopplingar till Ryssland… :)

Med vänlig hälsning,

Sajten berörs sannolikt av sanktionerna mot Ryssland.

Sedan får man väl dra sina slutsatser om eventuella kopplingar till Ryssland… :)

Med vänlig hälsning,
Men säger det i så fall inte ännu mer om sakernas tillstånd? Behöver vi ryskt styrd media för att avslöja att Iraks utrikesminister bor och går på bidrag i Sverige? Det är ju makalöst, vilket underbetyg på all etablerad media. Fasansfullt, nu gäller det att rösta på partier som går hårt åt SVT!

Men säger det i så fall inte ännu mer om sakernas tillstånd? Behöver vi ryskt styrd media för att avslöja att Iraks utrikesminister bor och går på bidrag i Sverige? Det är ju makalöst, vilket underbetyg på all etablerad media. Fasansfullt, nu gäller det att rösta på partier som går hårt åt SVT!

Behöver vi alls ryskt styrd media? Kan det finnas någon särskild problematik med just den, givet omvärldsutvecklingen?

Och att det är just därför den är satt under sanktioner i hela EU?

Vad SVT har med saken att göra är nog lite otydligt.

Vi kan enas om mycket vad gäller problematiken runt alla medier i övrigt. :)

Med vänlig hälsning,

Behöver vi alls ryskt styrd media? Kan det finnas någon särskild problematik med just den, givet omvärldsutvecklingen?

Och att det är just därför den är satt under sanktioner i hela EU?

Vad SVT har med saken att göra är nog lite otydligt.

Vi kan enas om mycket vad gäller problematiken runt alla medier i övrigt. :)

Med vänlig hälsning,
Jag tror verkligen inte Chang Frick är ryskt styrd. Däremot vet vi med säkerhet att både VPK och SVT/SR haft kopplingar till Sovjetunionen så där står vi.
Att Belgien skickat in ett klagomål till Google är inte bevis för att Nyheter idag var styrt eller påverkat av Ryssland, men även om:
De gjorde sunda avslöjanden som möjligen med vissa definitioner kan anses destabiliserat Sverige men alternativet, att fortsätta leva under Reinfeldt/Löfvén regimen/eran är väl inte ett attraktivt alternativ?

Så klart tjänar Ryssland på att inga europeiska länder går att styra längre, men det beror ju på att vi nu vet och ser sanningen om migrationen, inte att någon, oavsett vem, avslöjat den.

Back