Mackar i Sverige

Akta er för saboterade slangar
Usch ja. Hörde detta igår. Vilken dåre springer runt och klipper slangar så där? Eller vederbörande måste väl faktiskt köra omkring i nåt fordon, hur annars hinner man med så många mackar på så kort tid? Förmodligen i nån elbil.

Orsaken som jag vågar gissa vore två alternativ:
1. man är arg på dom höga bränslepriserna
2. miljöextremist som vill skynda på utfasningen av fossila bränslen

Hur som helst en sammhällsfientlig sabotör med kortsiktig agenda, troligtvis en person, inte ett gäng. Vore även intressant att veta ifall det gällde bestämd mackkedja, eller vilka som helst mackar. Kanske var hen inte nöjd med glassen på OKQ8?

Det är lättare att förstå varför någon stjäl sladdarna på laddplatser. Det finns några hg koppar i dem.
Det där är rent vansinne.

Usch ja. Hörde detta igår. Vilken dåre springer runt och klipper slangar så där? Eller vederbörande måste väl faktiskt köra omkring i nåt fordon, hur annars hinner man med så många mackar på så kort tid? Förmodligen i nån elbil.

Orsaken som jag vågar gissa vore två alternativ:
1. man är arg på dom höga bränslepriserna
2. miljöextremist som vill skynda på utfasningen av fossila bränslen

Hur som helst en sammhällsfientlig sabotör med kortsiktig agenda, troligtvis en person, inte ett gäng. Vore även intressant att veta ifall det gällde bestämd mackkedja, eller vilka som helst mackar. Kanske var hen inte nöjd med glassen på OKQ8?

Det finns väl få ställen som har så mycket kameraövervakning som bensinmackar?

Det borde vara väldigt lätt att hitta personen ifråga

Det finns väl få ställen som har så mycket kameraövervakning som bensinmackar?

Det borde vara väldigt lätt att hitta personen ifråga

En person gripen:

Alingsåsare, tydligen.

Inte lika självklart som vore det en Boråsare, men ändå inte helt oväntat.

En person gripen:

Alingsåsare, tydligen.

Inte lika självklart som vore det en Boråsare, men ändå inte helt oväntat.
Förvånar mig inte om det är en miljönisse som har gjort det för att rädda miljön. Och på kuppen råkat hälla ut en massa bensin där den inte hör hemma, och fördärvat ännu mer istället. Och för att kompensera för den utspillda bensinen får de som har drabbats kör tillbaka och tanka ännu mer.

De brukar ofta ha otur när de tänker, de där miljötalibanerna.

Någon som känner igen och vet var?
Fasen, där har jag varit. Tänkte först att det var gamla Gulf längs 255 på väg mot Uppsala, men det var det inte. Fast jag känner igen det där lilla huset med skyltfönstrena.

Gulf mack v 255.jpg

Jag var här med miatan några år sen. Men kommer inte ihåg var detta låg. Tänk att det finns flera antika gulfmackar!?

IMG_6379.JPG

Japp! DÄR satt den!

.. fasen det är ju bara ett stenkast från den andra gamla gulfmacken! Eller ligger det två gamla gulfmackar i Vassunda?

Nej, vänta nu lite. Min första bild är på Gulf i Vassunda, men Street Bandits bild är väl inte Vassunda?

.. det är för varm, jag orkar inte.. Var ute med Miatan 6 timmar idag, tror jag fått solsting.

Last edited:
Japp! DÄR satt den!

.. fasen det är ju bara ett stenkast från den andra gamla gulfmacken! Eller ligger det två gamla gulfmackar i Vassunda?

Nej, vänta nu lite. Min första bild är på Gulf i Vassunda, men Street Bandits bild är väl inte Vassunda?

.. det är för varm, jag orkar inte..
Din första bild är Vassunda men Street Bandits känner jag inte igen tyvärr, jag ska hålla ögonen öppna för Gulf-mackar och även andra märken förståss.

Det var precis så den lilla macken jag minns från min barndom såg ut, dom byggdes nog efter samma ritning, men den hade ett "oljeskjul" på sidan där farbrorn hämtade tvåtaktsolja till våran saab.

Tänk att man kunde livnära en hel familj på en sådan mack i glesbyggd förut

Den här är det väl bara att passa på att besöka, för er som bor i närheten.
Jakten på billig bensin har ju levt längre än mig…

IMG_4365.jpeg

Den här är det väl bara att passa på att besöka, för er som bor i närheten.
Jakten på billig bensin har ju levt längre än mig…

View attachment 517681
Ganska off-topic:

Costco har en intressant självbild. Nästan lite Trump-aktig syn på sin egen betydelse.
1751445515583.png

Ett nytt varuhus skulle alltså vara ”En av de största händelserna i Malmös historia”.
Hört talas om skånska kriget? Belägringarna av Malmöhus? Freden i Roskilde? De är liiiite större händelser än öppningen av ett varuhus kan man tycka.

"Malmö är nu öppen". Vad är det för svenska? Min gamle svenskalärare skulle tagit fram sin tjockaste rödpenna om han sett detta.

Fast det verkar jäkligt billigt! ;)

// Besserwisser & språkpolis

Ganska off-topic:

Costco har en intressant självbild. Nästan lite Trump-aktig syn på sin egen betydelse.
View attachment 517682

Ett nytt varuhus skulle alltså vara ”En av de största händelserna i Malmös historia”.
Hört talas om skånska kriget? Belägringarna av Malmöhus? Freden i Roskilde? De är liiiite större händelser än öppningen av ett varuhus kan man tycka.

"Malmö är nu öppen". Vad är det för svenska? Min gamle svenskalärare skulle tagit fram sin tjockaste rödpenna om han sett detta.

Ganska off-topic:

View attachment 517682

Krig och fred och sån skit….vem bryr sig liksom?
Men billig bensin, eller olja - då snackar vi!
Så jag håller med media här!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...