Det var ett trevligt reportage i tidningen Land också angående touring på moped:
Familjen Hannu i Boden har skapat en ny tradition. Varje sensommar tar de fram mopederna och ger sig i väg på långtur tillsammans.
www.land.se
Det kanske kan få någon att avvakta med orosanmälan....åtminstone till slutet av sommaren.
Det finns i alla fall säkerligen en anledning till att man vålde Tårtsmulan som dragplåster, istället för en skabbig halvfinne....antalet sålda nummer hade nog dalat i botten annars...
View attachment 517490