Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det blir en intressant upplevelse vid hårda inbromsningar om han inte har spänt överfallen till styret ordentligt.
Om du håller emot i inbromsningarna med armarna blir det nog svårt, men vem gör det. Hade en racer en gång som det krävde att armarna skulle hålla emot i bromsningarna, den var inte kul, snabb men tröttsam.

Jag tycker förövrigt att den gröna vilden ser okej ut, har i alla fall försökt få till ett styre som skiljer sig. De som försöker kan misslyckas och de som inte försöker kan klaga på de som försöker.
 
Jag tycker förövrigt att den gröna vilden ser okej ut, har i alla fall försökt få till ett styre som skiljer sig. De som försöker kan misslyckas och de som inte försöker kan klaga på de som försöker.
But why?

Jag tycker hojen i stort är prydlig och rent av smakfull. Men styret...

För mig ser det ut som att:

blocket.jpg

Killen börjat svetsa ett styre lågt, enkelt styre på jobbet.

...men cykeln står hemma.
"Å nej! Det blev för litet. Det passar inte mot överfallen.

Äsch! Jag snor ihop ett Texasstyre i morgon på rasten. Med den basen behöver man inte mäta så noga. "

Sedan kom det grejer emellan och till slut blev det enklast att svetsa ihop de båda styrembryorna hemma istället.

Tror fan att tjejen inte vill fara omkring med någon obskyr Frimurarsymbol som skymmer sikten!

Japp, jag kritiserar.
Men inte utifrån positionen att jag kan göra det bättre själv, utan från en djupt rotat övertygelse att styren skall vara:

1. Gjorda av någon som vet vad han gör.

2. Inte vara svetsade.

3. Inte skymma sikten för föraren.

4. Inte vara utformade så att man kanske klarar smällen men dör av styret.

5. Inte ha ett backsweep så att föraren tvingas köra med vinklad handledsaxel.

6. Inte vara svartmålat på en hoj som törstar efter mer krom.


Styret skämmer hela hojen, punGt
 
styren skall vara:

1. Gjorda av någon som vet vad han gör.

2. Inte vara svetsade.

3. Inte skymma sikten för föraren.

4. Inte vara utformade så att man kanske klarar smällen men dör av styret.

5. Inte ha ett backsweep så att föraren tvingas köra med vinklad handledsaxel.

6. Inte vara svartmålat på en hoj som törstar efter mer krom.


Styret skämmer hela hojen, punGt

Var det inte någon av OCC's choppers där deras fantastiska styre föll i bitar när dom provkörde hojen?

Jag håller med om alla punkter, men kan tolerera punkt två, om punkt ett är uppfyllt först.
 
Kanske elakt men "Byte mot något annat kul på 2 hjul kan va intressant" för ju tankarna hit.
Två hjul, och primärt gjord för att frakta.....just det... 🙃

View attachment 516039
Frakta Kul?
Ja, kör man IoM TT , som ju är högaktuellt, så får man nog köra kulorna i en sån....

Har man någon gång i sin karriär ägt en marouder, har man nog ingen användning av en...
 
Nu är det dags att ställa den stora frågan, den som rimligvis måste mala i någon vrå i huvudet varje gång någon av oss kollar delar & tillbehör på blocket:

Vem i hela fridens namn köper dessa begagnade hjälmar??
Eftersom delar & tillbehör verkar bestå till iallafall 40% av gamla hjälmar så kan man sluta sig till att åtminstone någon får sin gamla tappade svettosande nersnorade kruka såld.
Så, vem köper en begagnad hjäm?
 
Nu är det dags att ställa den stora frågan, den som rimligvis måste mala i någon vrå i huvudet varje gång någon av oss kollar delar & tillbehör på blocket:

Vem i hela fridens namn köper dessa begagnade hjälmar??
Eftersom delar & tillbehör verkar bestå till iallafall 40% av gamla hjälmar så kan man sluta sig till att åtminstone någon får sin gamla tappade svettosande nersnorade kruka såld.
Så, vem köper en begagnad hjäm?
Jag, behövde ena visirmekanismen till dotterns Shoei, så köpte en beggad (200 kr) och bytte.
Men jag tror inte det tillhör vanligheterna, har också undrat om de blir sålda ofta.
 
Nu är det dags att ställa den stora frågan, den som rimligvis måste mala i någon vrå i huvudet varje gång någon av oss kollar delar & tillbehör på blocket:

Vem i hela fridens namn köper dessa begagnade hjälmar??
Eftersom delar & tillbehör verkar bestå till iallafall 40% av gamla hjälmar så kan man sluta sig till att åtminstone någon får sin gamla tappade svettosande nersnorade kruka såld.
Så, vem köper en begagnad hjäm?
Moppeburen ungdom?
 
"Har inte haft några problem med den, dom 2 åren jag haft den. förutom plaseringen av batteriet, det är det ända som behöver fixas. Just nu har jag batteriet på bönpallen."

Undrar om han missat att batteriet sitter placerat långt nere vid marken, framför bakdäcket, mellan avgasrören, bakom motorn... 🤔

 
"Använd ca 15 mil på tidigare BMW"

15 hårda mil då..? 🤔

5sad40.jpg

 
"Har inte haft några problem med den, dom 2 åren jag haft den. förutom plaseringen av batteriet, det är det ända som behöver fixas. Just nu har jag batteriet på bönpallen."

Undrar om han missat att batteriet sitter placerat långt nere vid marken, framför bakdäcket, mellan avgasrören, bakom motorn... 🤔


Han har ju uppenbarligen hittat och tagit loss kablarna från orginalbatteriet, och skarvat dom till "bönpallen", så nog vet han var det sitter, men jag har för mig att det var ett h-vete att plocka ut, eller ens komma åt på plats för att ladda den gången jag hjälpte en bekant.

Han är inte lika redneck som mig, så han motsatte sig att ladda någon annanstans än direkt på batteriet, så jag kilade en skruvmejsel mot pluspolen och satte ena kabeln på mejseln, minus gick han faktiskt med på att använda en skruv i ramen till.

Det kan IOFS ha varit eftermarknads avgas på den som ställde till det
 
EN500 från 1996
"Oljebyten har gjorts varje år"
Så 28-29 stycken oljebyten på 1500 mil då... 💪
Det ger ju ett oljebyte var 50e mil.

 
EN500 från 1996
"Oljebyten har gjorts varje år"
Så 28-29 stycken oljebyten på 1500 mil då... 💪
Det ger ju ett oljebyte var 50e mil.

Har nästan gått åt lika mycket olja som bensin 😄
 
En sådan har jag haft, underbar🙂 Men i detta skicket lär det kosta mer än nypriset att få den "på rätt köl" igen, tyvärr🥺

Det beror ju mycket på vilket skick man eftersträvar också.
Motorkåporna är ju bara någon timme på en bänkslip med stålborste och sedan en lumptrissa från att blänka som nykromade igen.

Om det är för djup pitting så spacklar man och pulverlackar dom aluminiumfärgade.

Däremot kylflänsarna är nog inget annat än handgnuss som rår på.
 
Det beror ju mycket på vilket skick man eftersträvar också.
Motorkåporna är ju bara någon timme på en bänkslip med stålborste och sedan en lumptrissa från att blänka som nykromade igen.

Om det är för djup pitting så spacklar man och pulverlackar dom aluminiumfärgade.

Däremot kylflänsarna är nog inget annat än handgnuss som rår på.
Gör du det för 2 paket kaffe?
🤔
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top