Idag är jag förbannad därför att...

Lägg den på Tradera eller FBmarketplace (FB ger dig förvisso fler puckofrågor än blocket).

På Facebook la jag den första, det är ju trots allt gratis. Började precis titta på tradera nyss.

Men blocket är så jävla giriga nu så jag blir på krigsstigen funderar kring hur en alternativ sajt skulle kunna nå upp till en kritisk massa som gör att folk söker sig dit.

Det räcker kanske inte att den är gratis, jag funderar på om den även borde ha inbyggd sökmotor som automatiskt även visar fordon som säljs på blocket och eventuella andra ställen.

Vad händer om du skriver över den på dig privat och sen sätter ut den? Eller blir det förmycket strul med bokföringen och skatteverket ?

På Facebook la jag den första, det är ju trots allt gratis. Började precis titta på tradera nyss.

Men blocket är så jävla giriga nu så jag blir på krigsstigen funderar kring hur en alternativ sajt skulle kunna nå upp till en kritisk massa som gör att folk söker sig dit.

Det räcker kanske inte att den är gratis, jag funderar på om den även borde ha inbyggd sökmotor som automatiskt även visar fordon som säljs på blocket och eventuella andra ställen.
Det svåra är att få folk att använda sajten innan det finns en solid kundbas som slentriansurfar på den för att se vad det finns för skoj bös där.
Men det hade varit intressant med en sajt som har prishistorik och som kan slå mot fordonsregistret för hojar med för att matcha dem, och presentera fordonsdata.

Vad händer om du skriver över den på dig privat och sen sätter ut den? Eller blir det förmycket strul med bokföringen och skatteverket ?

Att göra affärer mellan sig själv och sin firma är inte att rekommendera ifall man vill slippa tjafs med skatteverket.

Sen är jag rädd för att blocket ändå markerat mig på nåt sätt. Jag ska prova lite andra annonser framöver och se ifall det går.

Att göra affärer mellan sig själv och sin firma är inte att rekommendera ifall man vill slippa tjafs med skatteverket.

Sen är jag rädd för att blocket ändå markerat mig på nåt sätt. Jag ska prova lite andra annonser framöver och se ifall det går.
Du har rätt. Efter jag skickat inlägget kom jag på att en kille jag känner som har egen firma i lastbilar & entrepenad branschen skrev över en golf caddy för några år sedan och hans revisor blev inte helt nöjd hur han gjort.

Nej är det något dom hårdgranskar så är det såna affärer.

Jag vet en som köpte en skåpbil som firman han jobbade åt ägde och dom blev inte helt lyckliga över priset, lyckligtvis hade dom tagit en offert på att byta urtrampningslager just innan på den bilen som dom kunde visa upp som förklaring till det ovanligt låga priset.

Priset han hade gett + priset på offerten på arbetet började närma sig bilens värde så det gick igenom till slut, men dom tyckte att det skulle ha stått på kvittot att bilen var defekt.

Nej är det något dom hårdgranskar så är det såna affärer.

Jag vet en som köpte en skåpbil som firman han jobbade åt ägde och dom blev inte helt lyckliga över priset, lyckligtvis hade dom tagit en offert på att byta urtrampningslager just innan på den bilen som dom kunde visa upp som förklaring till det ovanligt låga priset.

Priset han hade gett + priset på offerten på arbetet började närma sig bilens värde så det gick igenom till slut, men dom tyckte att det skulle ha stått på kvittot att bilen var defekt.
Man ska inte ha ett skatteverk.

Gratis behöver den ju åtminstone vara om du ska få in folk.
Annars är det väl bara att den ska vara bättre.

Blockets urval / filter är inte klockrena, för just motorcyklar så skulle ju filtrering efter cc tex vara intressant. Samt körkortsklass.

Finnjävlarna brukar vara beredda att resa, så kan du tänka dig att sälja på export kan du lägga upp på nettimoto.com , går inte att sälja ett jota här på ön, så har sålt de senaste 3-4 hojarna på export den vägen.

Naeh, inte på bensinaren?
Den har börjat kvittra på tomgång, så ledande teorin är att den tycker att den laddar dåligt, men jag får väl se om min billiga obd-läsare säger något av värde vid tillfälle.
Nya bensinare har partikelfilter åxå, in´t vettja vad du har för kareta....

För nån vecka sen hörde bonussonen av sig om sin Nissan Pulsar diesel. Första meddelandet sa "motorlampan tändes och slocknar inte" och han ville låna en bil för verkstaden hade inte tid direkt.
När jag hämtade honom fick jag höra att det hade kommit mycket rök, låtit konstigt och inte funnits nån motoreffekt att tala om. Då var det lite sent att säga att han inte skulle köra till verkstan. Några dagar senare meddelade allbilverkstan att de hade nollställt felkoder och provkört utan att några koder kom tillbaka. Både han och jag tyckte det lät konstigt, men han hämtade bilen och vi fick hem min MG som han hade lånat.
Dagen efter säger han att det inte finns värme i bilen och jag bad honom kolla kylarvätska. Det saknades 2,5 liter. Han fyllde på och åkte hem från jobbet.
Igår vägrade bilen att starta trots att han lät startmotorn gå tills det luktade illa. Då ringde han och ville ha bogsering till verkstad, men jag bad honom ringa sitt försäkringsbolag och be om bärgning. Nu har bilen hamnat på märkesverkstad och han åker MGF till jobbet.

Jag tror att det finns risk för att hans bil med bara 14000 mil på mätaren går till skroten.
Berättar ni för era nära och kära som saknar bilintresse att rök, skrammel och lampor innebär "stanna för helvete"?
Ber ni dem läsa försäkringsbrev för att se vad som täcks och inte?
Idag fick jag veta att det är toppen som gått. Nu letar de efter en annan motor.

Naeh, inte på bensinaren?
Den har börjat kvittra på tomgång, så ledande teorin är att den tycker att den laddar dåligt, men jag får väl se om min billiga obd-läsare säger något av värde vid tillfälle.
Kvitter och konstiga ljud samt tappad effekt kan bero på luftläcka på insugssidan.

Jag gissar på vevaxelpositionsgivare, sitter bakom svänghjulet, bara att riva.

Nej, jag har ingen aning vad det är för kärra precis som alla andra.
Lycka till.

Tror (hoppas) att den är gammal nog att inte ha sådant. Det är ju en av grundpelarna i varför man köper bensin istf diesel.

Ja, möjligheterna är oändliga.

Förbannad är jag åtminstone. Biljävel. :mad:
Det finns filmer på youtube som visar hur man tvättar av lambdan och kör vidare, om det nu skulle vara den som strular.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back