Idag är jag förbannad därför att...

Min erfarenhet är att det har blivit hårdare att få rum innan "normal" incheckningstid. Förr kunde man kolla om rummet redan var klart och i sådana fall var det självklart att man kunde ta rummet tidigare, numera känns det som det knappt är lönt att fråga längre, svaret är nästan alltid nej och receptionisten blir oftast bara irriterade.

Inte ens om nyckeln är där är det säkert att rummet faktiskt är klart. En skidresa förra året sedan i mindre ort där nycklarna ligger i låda modell självbetjäning var yngsta barnet sjuk och därför blev jag glad när nyckeln redan låg i box någon timme innan egentligen incheckning då han säkerligen skulle ha det bättre i stugan än sittande i förvisso uppvärmda bilen, utgick från att nyckeln hamnade där först när stugan var färdigstädad.

Körde ner till stugan och bäddade upp en säng åt honom så han skulle må bättre varpå en irriterad städerska dök upp som hade annan nyckel och inte alls var färdig med huset. Sonen fick på nåder stanna kvar då han var sjuk men resten av sakerna var bara att packa i bilen igen och vänta en timme till den ordinarie incheckningstiden, hon var där tills klockan slog. Och jag klandrar henne inte, det var väl så det var inlagt i hennes schema och jag som gjort fel som tolkade nyckel i box som att stugan var klar, incheckningstid stod ju i utskicket vi fått.

Du hade alltid kunnat testa att ringa runt till andra hotell och se om någon kunde hjälpa till när du ändå satt i bilen och väntade.
Lätt att vara efterklok, till nästa gång ska jag framförallt se till att få ett klart och tydligt besked med skriftlig bekräftelse redan innan vi åker hemifrån så undviker man förhoppningsvis att bli besviken. Jag är ledsen att jag beklagade mig över detta i-landsproblem, ska jobba på min lättkränkthet... :gnissla :hihi
Min erfarenhet är att det har blivit hårdare att få rum innan "normal" incheckningstid. Förr kunde man kolla om rummet redan var klart och i sådana fall var det självklart att man kunde ta rummet tidigare, numera känns det som det knappt är lönt att fråga längre, svaret är nästan alltid nej och receptionisten blir oftast bara irriterade.

Inte ens om nyckeln är där är det säkert att rummet faktiskt är klart. En skidresa förra året sedan i mindre ort där nycklarna ligger i låda modell självbetjäning var yngsta barnet sjuk och därför blev jag glad när nyckeln redan låg i box någon timme innan egentligen incheckning då han säkerligen skulle ha det bättre i stugan än sittande i förvisso uppvärmda bilen, utgick från att nyckeln hamnade där först när stugan var färdigstädad.

Körde ner till stugan och bäddade upp en säng åt honom så han skulle må bättre varpå en irriterad städerska dök upp som hade annan nyckel och inte alls var färdig med huset. Sonen fick på nåder stanna kvar då han var sjuk men resten av sakerna var bara att packa i bilen igen och vänta en timme till den ordinarie incheckningstiden, hon var där tills klockan slog. Och jag klandrar henne inte, det var väl så det var inlagt i hennes schema och jag som gjort fel som tolkade nyckel i box som att stugan var klar, incheckningstid stod ju i utskicket vi fått.
Som sagt, jag är inte sur för att det inte gick att få ett rum tidigare. Hade de redan från början sagt att "nej tyvärr, det är inte möjligt" så hade jag ju vetat läget och antingen kunnat acceptera att det är så eller leta efter ett annat hotell. Jag är mest lite irriterad för att hotellet per telefon uttryckte att det inte borde vara ett problem och sedan var fullkomligt likgiltiga och ointresserade av att lösa det när vi väl var där. Jaja, jag får skylla mig själv som tolkade deras "det brukar gå bra, kom ni vid 12 så löser vi det på plats" som någon slags indikation på att det över huvud taget skulle vara möjligt. Det var väl naivt av mig att tro att det faktiskt betydde något... :rolleyes:

Känns det väldigt viktigt med tidig incheckning så får man boka med det kravet och i värsta fall även boka för natten innan så man vet att det funkar att dyka upp tidigt.
Brukar själv göra så när kommer med ett morgon flyg och vill ha rummet på förmiddagen istället för att gå och vänta på att rummet ska bli klart.

Känns det väldigt viktigt med tidig incheckning så får man boka med det kravet och i värsta fall även boka för natten innan så man vet att det funkar att dyka upp tidigt.
Brukar själv göra så när kommer med ett morgon flyg och vill ha rummet på förmiddagen istället för att gå och vänta på att rummet ska bli klart.

Jag håller med buskis, man står för det man sagt.

Ägare av lokala krogen = konsten att inte förstå innebörden av kunder.

Tillfälle 1
Frågade Ägaren om dem kunde skaffa pepperoni korv till pizza.
Han vart upprörd och höjde rösten ett klart NEJ.
Jag plocka då upp pepperoni korv ur fickan och sa gör en pizza med dessa
Vart en god pizza.
Frågade vänligt en gång till om dem kunde skaffa pepperoni korv
Höjde rösten och kom med en massa dravel.
(tänka om alla kunder kom med önskemål och min omsättning, mmm)

Tillfälle 2
Gick ditt några dagar senare och frågade om ett glas vatten.
Då skulle han vara rolig och sa det kostar 40:- (hans vanliga torra skämt)

Tillfälle 3
Eftersom han inte vet vad god service är.
Så gick jag dit några dagar och testade.

Tog en meny och kolla efter någonting att äta skulle äta.
Till saken flera bekanta var där och tog en öl jag satt bredvid dem.
Lade menyn på bordet medans han serverade öl åt andra.

Satt 1 timme och väntade på att han skulle fråga om jag ville beställa.
Det gjorde han inte. (planen fungerade utmärkt ingen service där)
På vägen ut gav jag honom menyn och sade jag har väntat i timme.
Han höjde rösten och kom med en massa dravel mm.
Jag har bara använt samtalston med honom, det behövs inte mer.

Men jag är riktigt förbannad på hans arroganta stil och obefintliga service.
Nu återstår att se om blir jag portade, äter lunch cirka 3 gånger i veckan när han inte är där.

Ägare av lokala krogen = konsten att inte förstå innebörden av kunder.

Tillfälle 1
Frågade Ägaren om dem kunde skaffa pepperoni korv till pizza.
Han vart upprörd och höjde rösten ett klart NEJ.
Jag plocka då upp pepperoni korv ur fickan och sa gör en pizza med dessa
Vart en god pizza.
Frågade vänligt en gång till om dem kunde skaffa pepperoni korv
Höjde rösten och kom med en massa dravel.
(tänka om alla kunder kom med önskemål och min omsättning, mmm)

Tillfälle 2
Gick ditt några dagar senare och frågade om ett glas vatten.
Då skulle han vara rolig och sa det kostar 40:- (hans vanliga torra skämt)

Tillfälle 3
Eftersom han inte vet vad god service är.
Så gick jag dit några dagar och testade.

Tog en meny och kolla efter någonting att äta.
Till saken flera bekanta var där och tog en öl jag satt bredvid dem.
Lade menyn på bordet medans han serverade öl åt andra.

Satt 1 timme och väntade på att han skulle fråga om jag ville beställa.
Det gjorde han inte. (planen fungerade utmärkt ingen service där)
På vägen ut gav jag honom menyn och sade jag har väntat i timme.
Han höjde rösten och kom med en massa dravel mm.
Jag har bara använt samtalston med honom, det behövs inte mer.

Men jag är riktigt förbannad på hans arroganta stil och obefintliga service.
Nu återstår att se om blir jag portade, äter lunch cirka 3 gånger i veckan när han inte är där.
Ändå är du där 3ggr i veckan? :va

Dem har god mat och han är inte där mån-fre samt övrig personal
är bra.🙂
Problemet är väl att han knappast fattar att han gör något fel ifall det inte märks på omsättningen.
Vi har ungefär samma problem på ett pizzahak här i stan. Det finns nog ingen som tycker att ägaren är särskilt trevlig, men eftersom han serverar stans bästa pizzor* så fyller han ändå lokalen när han har öppet, så varför skulle han ändra sig.

(*enligt mig och många andra)

Jag visste svaret om korven så jag var förbered och
ville jäklas lite med surgubben.
Det kan inte vara så att just du uppfattas som en exceptionellt dryg kund, men bara chefen vågar vara tydlig med att du kan dra åt helvete? :hihi

(Ta det inte för hårt, Jag vet ju ingenting om saken, det va bara en idé jag fick...)

Det kan inte vara så att just du uppfattas som en exceptionellt dryg kund, men bara chefen vågar vara tydlig med att du kan dra åt helvete? :hihi

(Ta det inte för hårt, Jag vet ju ingenting om saken, det va bara en idé jag fick...)
Jag har bara klagat en gång och det var när dem
inte frågade om jag ville äta med menyn på bordet.

Han kanske uppfattade mitt önskemål om pålägg
på pizzan som hotfullt.🤔

Blocket har ju helt spårat ur. Dom tycker att jag ska köpa en så kallad blocketbutik för 15000kr för att kunna annonsera ut en motorcykel värd i bästa fall 20000kr.
Bara för att den ägs av firman.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back